3 ΔΕΚΕΜΒΡΗ. ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΜΕΑ

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία τιμάται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου και καθιερώθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ με την υιοθέτηση του Προγράμματος Δράσης για τα ΑμεΑ το Δεκέμβριο του 1992.

Η επιλογή της συγκεκριμένης ημερομηνίας συνδέεται με την υιοθέτηση από το διεθνή οργανισμό στις 3 Δεκεμβρίου 1982 του προγράμματος δράσης για τα ΑμεΑ, το οποίο οδήγησε στην υπογραφή της διεθνούς Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία στις 30 Μαρτίου 2007.

Η Ημέρα αυτή έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές του σχολείου μας να πραγματοποιήσουν διάφορες δράσεις, για να μπορέσουν να μπουν στη θέση των ατόμων με αναπηρία και να διαπιστώσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.

Στην αρχή οι μαθητές όλων των τάξεων παρακολούθησαν ένα video κινούμενων σχεδίων με τίτλο «Το αναπηρικό καροτσάκι», στη συνέχεια ένα video για τον ζωγράφο κ. Τριαντάφυλλο Ηλιάδη, ο οποίος ζωγραφίζει με το στόμα και τέλος ένα video από το Μουσείο Αφής. Ακολούθησε συζήτηση σχετικά με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα ΑμεΑ, τον αγώνα που καταβάλλουν στην καθημερινή τους ζωή και τα σπουδαία επιτεύγματα που πετυχαίνουν πολλά απ? αυτά τα άτομα. Στη συνέχεια αναρωτηθήκαμε ποιες δυσκολίες θα αντιμετώπιζαν στο σχολείο μας, αν είχαμε κάποιους συμμαθητές που θα ήταν ΑμεΑ.

Μετά απ? αυτά περάσαμε στις δράσεις. Οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης, ακολουθώντας το παράδειγμα του κ. Τριαντάφυλλου Ηλιάδη, προσπάθησαν να ζωγραφίσουν με το στόμα χρησιμοποιώντας το μολύβι τους. Το ίδιο έκαναν και οι μαθητές της Ε΄ και της ΣΤ΄ αλλά χρησιμοποιώντας πινέλα και τέμπερες και με την καθοδήγηση του δασκάλου εικαστικών κ. Λεωνίδα Γκέλου.

Οι μαθητές της Γ΄ της Δ΄ και της ΣΤ΄ τάξης φόρεσαν μάσκες, πήραν ένα μπαστούνι και προσπάθησαν να κινηθούν μέσα στην τάξη στην οποία είχαν διασκορπιστεί διάφορα εμπόδια (τσάντες). Το ίδιο έκαναν στη συνέχεια χωρίς μπαστούνι αλλά με τη βοήθεια ενός συνοδού. Οι μαθητές της Ε΄ τάξης προσπάθησαν να κινηθούν με μάσκες και μπαστούνια στην αυλή και στις σκάλες του σχολείου. Στη συνέχεια έπαιξαν την ώρα της γυμναστικής διάφορα παιχνίδια φορώντας μάσκες. 

Οι μαθητές της Ε΄ τάξης χρησιμοποιώντας αναπηρικό καροτσάκι προσπάθησαν να κινηθούν μέσα στην αίθουσά τους, όπου και διαπίστωσαν ότι αυτό ήταν πολύ δύσκολο λόγω της στενότητας των διαδρόμων ανάμεσα στα θρανία, αλλά και ότι η μια εσωτερική πόρτα είναι τόσο στενή που δεν μπορεί να περάσει το καρότσι. Τέλος δεν υπάρχει ράμπα ούτε για την αίθουσά μας (ημιυπόγειο) αλλά ούτε και για το υπόλοιπο κτήριο, πράγμα που σημαίνει ότι ένα άτομο με καροτσάκι δεν έχει πρόσβαση στις αίθουσες για να παρακολουθήσει τα μαθήματα.

Την ώρα της γυμναστικής προσπάθησαν να κάνουν σουτ στη μπασκέτα (όπως ο ήρωας των κινούμενων σχεδίων) και διαπίστωσαν ότι δεν είναι καθόλου εύκολο να παίξουν μπάσκετ με αναπηρικό καροτσάκι.

Μέσα από τις δράσεις τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μπουν στη θέσει των ΑμεΑ και να συνειδητοποιήσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν σ? ένα περιβάλλον που δεν είναι φιλικό γι? αυτά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *