ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Σχέδιο εργασίας

Επίσκεψη σ’ ένα αγρόκτημα

Καταπληκτικά γεγονότα για ζώα

Τα ζώα και τα αισθήματά τους

Ανθρώπινες επιλογές

Γράμματα των ζώων στην εφημερίδα μας

Ο φίλος μου

Αδέσποτα ζώα

Είδη υπό εξαφάνιση

Τα δικαιώματα των ζώων και η καταπάτησή τους

Ζώα σπονδυλωτά και ασπόνδυλα

Κατοικίδια ζώα

Μασκαράδες στη φύση

Σπίτι μου σπιτάκι μου

Τα ζώα και το κρύο

Τα ζώα στη χριστιανική θρησκεία

Παροιμίες και φράσεις παροιμιώδεις

Ομαδικά και επιτραπέζια παιχνίδια

Τραγούδια

Ζωγραφική και κατασκευές

Μαθηματικά

Αγγλικά

Σπαζοκεφαλιές

Αινίγματα

Ανέκδοτα

Βιβλία που διαβάσαμε

Πηγές

 

 

 

ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ

Αφορμή για την επιλογή του θέματος υπήρξε η 4η Οκτωβρίου, που είναι η Παγκόσμια ημέρα των ζώων, σε συνδυασμό με το κεφάλαιο «Τα ζώα» του μαθήματος «Ερευνώ και Ανακαλύπτω» και κείμενα από το Α΄ τεύχος του βιβλίου «Η Γλώσσα μου» σχετικά με ζώα. Μέσα από συζήτηση οι μαθητές εξέφρασαν την επιθυμία να γνωρίσουν περισσότερα πράγματα για τα ζώα, τη σημασία τους για τον άνθρωπο και γενικά για τον πλανήτη, για τη θέση τους στη χριστιανική θρησκεία.

ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ

Να γνωρίσουν οι μαθητές περισσότερα πράγματα για τα ζώα και τη σημασία της ύπαρξής τους για τον άνθρωπο και για τον πλανήτη.

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να εκτιμήσουν τα παιδιά πόσο μοναδικά και πολύπλοκα είναι τα ζώα, με το να γνωρίσουν μερικά από τα χαρακτηριστικά και τις ικανότητες που έχουν τα ζώα κάθε είδους.
  • Να καταλάβουν ότι τα ζώα έχουν πολλά κοινά στοιχεία με εμάς, ότι είναι πλάσματα που ζουν και νιώθουν και πρέπει να τα φερόμαστε με σεβασμό και συμπόνια άσχετα από το πόσο μικρά ή περίεργα φαίνονται.
  • Να γνωρίσουν τα δικαιώματα των ζώων και πώς εμείς οι άνθρωποι τα καταπατούμε.
  • Να γνωρίσουν πώς δημιουργούνται τα αδέσποτα ζώα και το πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα των αδέσποτων.
  • Να κατανοήσουν την ταξινόμηση των οργανισμών σε σπονδυλωτούς και ασπόνδυλους.
  • Να αναπτύξουν την παρατηρητικότητά τους και το ενδιαφέρον τους, για να διευρύνουν τις γνώσεις τους σχετικά με τα σπονδυλωτά και τα ασπόνδυλα ζώα.
  • Να κατανοήσουν την έννοια «κατοικίδια ζώα» και τη σχέση του ανθρώπου μ’ αυτά.
  • Να αποκτήσουν γνώσεις για τα ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν και να διαμορφώσουν θετικές στάσεις σε κάθε προσπάθεια για την προστασία τους.
  • Να γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά των ζώων χάρη στα οποία προσαρμόζονται στο φυσικό περιβάλλον.
  • Η ανάπτυξη της ικανότητας να εργάζονται ομαδικά.
  • Η ανάπτυξη της παρατηρητικότητας και της κριτικής σκέψης.
  • Η επαφή με παροιμίες, αινίγματα και παιχνίδια που έχουν σχέση με τα ζώα.
  • Η κατανόηση της σημασίας των ζώων στη χριστιανική θρησκεία.
  • Η έκφραση μέσα από το τραγούδι, τη ζωγραφική, τη χειροτεχνία και το «Σκέφτομαι και γράφω».

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

  • Συγκέντρωση πληροφοριών από βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες και το internet.
  • Καταγραφή παροιμιών, παιχνιδιών, πληροφοριών κλπ.
  • Σταυρόλεξα, ακροστιχίδες, παιχνίδια.  
  • Ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων.
  • Εκμάθηση τραγουδιών (μελοποιημένη ποίηση από τα Ανθολόγια του Δημοτικού Σχολείου).
  • Επίσκεψη σε αγρόκτημα με ζώα.
  • Επίσκεψη στη εκκλησία και συζήτηση με τον ιερέα του χωριού.
  • Επίσκεψη στον κτηνίατρο κ. Γιάννη Μαραντίδη και συζήτηση για τη στείρωση των αδέσποτων ζώων.
  • Παρακολούθηση βίντεο.
  • Δημιουργία και λύση προβλημάτων τεσσάρων πράξεων και αναγωγής στη μονάδα στα μαθηματικά.
  • Ζωγραφική, χειροτεχνία, «Σκέφτομαι και γράφω»,επιστολές στην εφημερίδα του σχολείου μας.
  • Παιχνίδια σχετικά με τα ζώα.
  • Μαγνητοφώνηση, απομαγνητοφώνηση και φωτογράφηση των δραστηριοτήτων μας.

Οι μαθητές εργάστηκαν ατομικά, σε ομάδες των τριών ή τεσσάρων ατόμων κάποιες φορές και όλη η τάξη σαν μια ομάδα.  

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Συμπερασματικά, μπορούμε να πούμε ότι οι μαθητές σε όλη τη διάρκεια της υλοποίησης του σχεδίου εργασίας συμμετείχαν σε ικανοποιητικό βαθμό, η συνεργασία τους ήταν αρκετά καλή και ανέπτυξαν πρωτοβουλίες δράσης. Ευελπιστούμε ότι οι στόχοι που τέθηκαν αρχικά υλοποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό.      

ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Οι μαθητές κατέγραφαν τις πληροφορίες που συγκέντρωναν και τις παρουσίαζαν μέσα στην τάξη και σε εκδήλωση του σχολείου. Μέρος της εργασίας μας δημοσιεύτηκε και από την εφημερίδα του σχολείου μας «Μαθητικός Λόγος».

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΒΙΒΛΙΟΥ

Οι εργασίες των μαθητών γράφτηκαν στον υπολογιστή, εμπλουτίστηκαν με φωτογραφίες και έγιναν ένα όμορφο και χρήσιμο βιβλίο.

ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ

Ομάδα: Μαύρες Καλλονές

Σαββίδης Νίκος

Σιδηρόπουλος Στράτος

Φωτιάδης Σωτήρης

Φωτιάς Κώστας

Ομάδα: Τα ελαφάκια

Ηλιάδου Χριστίνα

Ιωαννίδου Ελένη

Μουχτάρης Στέλιος

Χαραλαμπίδης Λευτέρης

Ομάδα: Τα σκυλάκια

Μάλι Ντομένικο

Παρασκευαΐδου Βαγγελιώ

Παρασκευαΐδου Ραφαηλία

Φωτίου Χριστίνα

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ

Χατζηβασιλειάδης Κυριάκος

ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ

Κυβελίδου Σοφία (Ολυμπιακή Παιδεία)

Γατουρτζίδου Κατερίνα (Αγγλικά)



 

 

 

Την σελίδα αυτή σχεδίασε ο Κιοσσές Γιώργος