ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΟ ΑΙΜΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ

Το τρίτο πρόγραμμα με το οποίο ασχολήθηκε η Ε΄ τάξη είχε τίτλο «Μαθαίνω για το αίμα μου και την αιμοδοσία». Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος επεξεργαστήκαμε θέματα που συνδέονται με την ενημέρωση και την ευαισθητοποίησης των παιδιών για την εθελοντική αιμοδοσία. Ξεκινήσαμε με την πρώτη δραστηριότητα με τίτλο «Τι είναι ο εθελοντισμός;». Αφού είδαμε κάποια βίντεο, έγινε συζήτηση σχετικά με τον εθελοντισμό και οι μαθητές σημείωσαν στην «Καρτέλα μαθητή» λέξεις που σχετίζονται με τον εθελοντισμό. Στη συνέχεια σημείωσαν κάποιους σημαντικούς λόγους για τους οποίους μπορεί να γίνει κάποιος εθελοντής. Τέλος καταγράψαμε στον πίνακα τι προσφέρει και πώς νιώθει κάποιος εθελοντής. Στη δεύτερη δραστηριότητα με τίτλο  «Πώς συλλέγουμε αίμα;» έγινε συζήτηση για το ποιοι μπορούν να δώσουν αίμα, τι πρέπει να προσέξει πριν δώσει αίμα κάποιος υποψήφιος αιμοδότης, πώς γίνεται μια αιμοληψία και ποια είναι τα συστατικά του αίματος που λαμβάνονται κατά την αιμοληψία. Στη συνέχεια οι μαθητές απάντησαν σε ερωτήσεις της σχετικής «Καρτέλας μαθητή». Στην τρίτη δραστηριότητα με τίτλο «Από τον δότη στον λήπτη» έγινε συζήτηση σχετικά με το τι κάνουμε το αίμα που μαζεύουμε, αν μπορεί το αίμα ενός δότη να δοθεί αμέσως μετά την αιμοληψία σε έναν ασθενή και ποια είναι στάδια, τα οποία είναι απαραίτητα πριν χρησιμοποιηθεί το αίμα σε έναν ασθενή. Στη συνέχεια συμπλήρωσαν την «Καρτέλα μαθητή» τοποθετώντας τα στάδια στο πάνω μέρος εικόνων που αφορούν τα στάδια της αιμοδοσίας. Με τη βοήθεια των εικόνων, περιέγραψαν με λίγα λόγια τα στάδια από την αιμοληψία μέχρι τη μετάγγιση. Τέλος χρησιμοποιώντας πληροφορίες σχετικές με τη διάρκεια ζωής των συστατικών του αίματος απάντησαν στο ερώτημα «γιατί οι ανάγκες σε αίμα είναι μόνιμες και οι αιμοδοσίες απαραίτητες». Στην τέταρτη δραστηριότητα με τίτλο «Έχουμε αποθέματα αίματος στην Ελλάδα;» αναρωτηθήκαμε πόσα άτομα δίνουν αίμα στην Ελλάδα, αν φτάνουν τα αποθέματα αίματος, αν οι ανάγκες σε αίμα αυξάνονται ή μειώνονται και γιατί, για ποιους λόγους δίνουν ή δεν δίνουν οι άνθρωποι αίμα. Στη συνέχεια διαβάσαμε κείμενα με σχετικές πληροφορίες και οι μαθητές, χωρισμένοι σε δύο ομάδες, έκαναν μια λίστα με επιχειρήματα που τους φαίνονται πολύ σημαντικά για να ενθαρρύνουν έναν αιμοδότη. Στην πέμπτη δραστηριότητα με τίτλο «Το να δίνεις αίμα, είναι μια κίνηση προσφοράς προς τον συνάνθρωπο» έγινε συζήτηση για να προσεγγίσουμε την έννοια της δωρεάς, τι διαφοροποιεί τις δωρεές από τις άλλες καταστάσεις, γιατί οι άνθρωποι κάνουν δωρεές και ποια είναι η έννοια της αλληλεγγύης. Καθοδηγήθηκαν οι μαθητές ώστε να σκεφτούν τι νιώθει αυτός που κάνει μια δωρεά. Όλα αυτά σε συνδυασμό με το αντίστοιχο φύλλο δραστηριοτήτων. Στην έκτη δραστηριότητα με τίτλο «Το έχω στο αίμα μου!» αναλύσαμε τη λέξη «αιμοδότης» στα συνθετικά της, βρήκαμε παράγωγες και σύνθετες λέξεις του ουσιαστικού “αίμα” και του ρήματος “δίνω”, εξηγήσαμε καθημερινές εκφράσεις που περιέχουν τη λέξη “αίμα”, γράψαμε εκφράσεις που περιέχουν τη λέξη “καρδιά”. Στην έβδομη δραστηριότητα με τίτλο «Δεν έχουμε όλοι το ίδιο αίμα» έγινε συζήτηση για τις ομάδες αίματος (πόσες είναι, πώς συμβολίζονται) και για το πώς μπορούμε να μάθουμε την ομάδα αίματος στην οποία ανήκουμε. Στη συνέχεια διάβασα το κείμενο «Ομάδες αίματος και συμβατότητα»  και είδαμε βίντεο σχετικό με τις ομάδες αίματος. Τέλος συμπληρώσαμε το φύλλο με τις αντίστοιχες δραστηριότητες. Στη διάρκεια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων το σχολείο επικοινώνησε με το Ε.ΚΕ.Α. (Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας) για να ζητήσει ενημερωτικά φυλλάδια (τα οποία μοιράστηκαν σε όλους τους μαθητές του σχολείου μας και έφτασαν και στα χέρια σας) και αφίσες οι οποίες τοποθετήθηκαν σε όλες τις τάξεις. Επίσης έγινε πρόταση στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τη διοργάνωση εθελοντικής αιμοδοσίας σε συνεργασία με το σχολείο μας και άλλους φορείς του χωριού.   

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *