Το Σχολείο Μας

Εκδρομές

Ανακύκλωση

Συνδέσεις

ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΠΟΥ ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ ΕΙΝΑΙ …

ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΑΓΓΛΙΚΩΝ

ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ!!!

Τετάρτη     29      Νοεμβρίου   2000

ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΟΙ ΣΚΟΥΠΙΔΟΤΟΠΟΙ

Σήμερα πήγαμε μια βόλτα στο χωριό για να βρούμε ανεξέλεγκτους  σκουπιδότοπους, δηλ. τόπους (χωράφια, ποτάμια, οικόπεδα κτλ.) που εκεί οι  χωριανοί  πετάνε  τα  σκουπίδια ανεξέλεγκτα.

Στους σκουπιδότοπους αυτούς βρήκαμε πεταμένα ρούχα, ψυγεία, βαλίτσες σωλήνες, κονσερβοκούτια, γεωργικά φάρμακα, καναπέδες, διάφορες   ηλεκτρικές συσκευές και διάφορα άλλα σκουπίδια.

Αυτή η εικόνα δημιουργεί ένα συναίσθημα θλίψης και μπορεί μια μέρα το   χωριό μας να καταστραφεί από τους ανεξέλεγκτους σκουπιδότοπους.

Εμείς αποφασίσαμε να στείλουμε επιστολή στους χωριανούς και στο δήμαρχο  για να ζητήσουμε τη βοήθειά τους για να κάνουμε το χωριό μας όπως και  πρώτα.

Τετάρτη 29 Νοεμβρίου 2000

ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΟΙ ΣΚΟΥΠΙΔΟΤΟΠΟΙ   Αρχή

Την Τετάρτη 29 Νοέμβριου και ώρα 11.30 βγήκαμε μια βόλτα στο χωριό μας, για να δούμε που υπάρχουν ανεξέλεγκτοι σκουπιδότοποι. Όταν λέμε  ανεξέλεγκτους σκουπιδότοπους εννοούμε τους χώρους που δεν πρέπει να πετάμε  σκουπίδια (αυλές, χωράφια, ποτάμια, παιδικές χαρές, αυλάκια).

Εμείς ανακαλύψαμε κάποιους ανεξέλεγκτους σκουπιδότοπους, αυτοί βρίσκονται στο ποτάμι που είναι παράλληλα με το δρόμο που πάει για τα Σεβαστιανά, στο παλιό εργοστάσιο της ΒΕΚΟ, στο υδροληπτικό (το σημείο που γεμίζουνε τα βυτία οι αγρότες) και σε διάφορα οικόπεδα.

Σε αυτούς τους ανεξέλεγκτους σκουπιδότοπους είδαμε ψυγεία, ποδήλατα, βαλίτσες, χαρτοκιβώτια, τσουβάλια, λεκάνες τουαλέτας, μπουκάλια, καρέκλες, καθίσματα αυτοκινήτου, ρόδες, στρώματα αφρολέξ, παιχνίδια, πατάκια, τενεκέδες, τραπέζια πλαστικά, ρούχα, ψόφια σκυλιά, τηλεοράσεις, ηλεκτρικές συσκευές, κουτιά από γεωργικά φάρμακα, πολυθρόνες, σεντόνια, καρότσια, πιατοθήκες και διάφορα άλλα.

Όταν βλέπαμε αυτούς τους ανεξέλεγκτους  σκουπιδότοπους σκεφτόμασταν ότι το χωριό μας είναι πολύ βρόμικο και ότι οι χωριανοί μας πρέπει να κάνουν κάτι γι’ αυτό το θέμα. Εμείς προτείνουμε να καθαριστούν οι ανεξέλεγκτοι σκουπιδότοποι και οι χωριανοί μας να μη πετάνε όπου θέλουνε τα σκουπίδια. Θα στείλουμε μια επιστολή στο δήμαρχο τον οποίο θα παρακαλούμε να κάνει κάτι γι’ αυτό το πρόβλημα του χωριού μας.

Παρασκευή  8  Δεκεμβρίου  2000

ΔΑΣΟΣ - ΧΑΡΤΙ – ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ    Αρχή

Η τάξη μας αποφάσισε να μελετήσει πόσες εφημερίδες διαβάζουμε σε μία εβδομάδα. Αυτό το κάναμε για να δούμε ποιες ποσότητες χαρτιού από εφημερίδες χρησιμοποιεί σε μία εβδομάδα κάθε οικογένεια.

Συμπεράναμε  ότι  η κάθε οικογένεια κατά μέσο όρο χρησιμοποιεί  0,6 κιλά εφημερίδες την εβδομάδα. Άρα χρησιμοποιεί 31,2 κιλά το χρόνο. Το χωριό μας έχει 350  οικογένειες  και  όλες μαζί καταναλώνουν περίπου 10 τόνους εφημερίδες το χρόνο.

Επειδή ξέρουμε ότι για τον ένα τόνο χαρτιού χρησιμοποιούνται 17 δέντρα, υπολογίσαμε ότι για το χωριό μας χρειάζονται περίπου 170 δέντρα. Ξέρουμε ακόμη ότι σε 10 στρέμματα δάσους συνήθως υπάρχουν 500 δέντρα  και διαπιστώσαμε ότι για το χωριό χρειάζονται 3,4 στρέμματα δάσους κάθε χρόνο. Επειδή ένα πεύκο για να αναπτυχθεί χρειάζεται 30 χρόνια, πρέπει εμείς να έχουμε φροντίσει για την αναπλήρωση των κομμένων δέντρων 30 χρόνια νωρίτερα.

Διαπιστώσαμε ότι όλες η εφημερίδες πετιούνται στα  σκουπίδια  ενώ θα μπορούσαν να ανακυκλωθούν, να ξανά χρησιμοποιηθούν και έτσι δεν θα χρησιμοποιούταν τόση ενέργεια και δεν θα κοβόντουσαν τόσα δέντρα.

Στο δήμο μας, δυστυχώς, δεν υπάρχουν κάδοι ανακύκλωσης και δεν γίνεται ανακύκλωση.

Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου 2000

ΔΑΣΟΣ – ΧΑΡΤΙ – ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ    Αρχή

Η τάξη μας αποφάσισε να μετρήσει και να καταγράψει τις εφημερίδες που αγοράζει η κάθε οικογένεια.

Με αυτή τη μέτρηση μάθαμε πόσο χαρτί από εφημερίδα πετάει κάθε οικογένεια στα σκουπίδια. Κατά μέσο όρο η μια οικογένεια καταναλώνει 0,6 κ. εφημερίδες την εβδομάδα. Άρα σε ένα χρόνο καταναλώνει 31,2 κ. εφημερίδες. Όλες οι οικογένειες του χωριού μας που είναι 350 καταναλώνουν περίπου 10 τόνους εφημερίδες.

Επειδή ξέρουμε ότι για τον ένα τόνο χαρτιού χρειάζονται 17 δέντρα, βρήκαμε ότι τον 1 χρόνο θα χρειαστεί το χωριό  μας 170  δέντρα  περίπου για να καλύψει τις ανάγκες του σε εφημερίδες. Ξέρουμε ακόμα ότι σε 10 στρέμματα δάσους υπάρχουν συνήθως 500 δέντρα και διαπιστώσαμε  ότι για το χωριό μας χρειάζονται 3,4 στρέμματα δάσους για κάθε χρόνο. Επειδή ένα πεύκο χρειάζεται 30 χρόνια για να αναπτυχθεί πρέπει να φροντίσουμε την αναπλήρωση των κομμένων δέντρων 30 χρόνια νωρίτερα.

Όλες οι εφημερίδες του χωριού μας καταλήγουν στα σκουπίδια ενώ θα μπορούσαν να ανακυκλωθούν χωρίς να κόβονται άδικα τα δέντρα και χωρίς να σπαταλιέται ενέργεια. Δυστυχώς όμως στο Δήμο μας δεν γίνεται ανακύκλωση των σκουπιδιών.

Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 2000

ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ   Αρχή

Η τάξη μας αποφάσισε να κάνει μια έρευνα σε σχέση με τις συσκευασίες τροφίμων.

Ξεκινήσαμε την έρευνά μας με τη συγκέντρωση και τη μέτρηση των σκουπιδιών που παράγει η κάθε οικογένεια της ομάδας μας μέσα σε μια ημέρα. Βρήκαμε ότι η κάθε οικογένεια σε μία ημέρα παράγει κατά μέσο όρο 2,680 κιλά σκουπίδια. Από αυτά τα 2,320 κ. είναι συσκευασίες τροφίμων και τα ανακυκλώσιμα είναι 1,180 κ.

Για τη συσκευασία των τροφίμων χρησιμοποιούνται χάρτινα κουτιά, πλαστικές σακούλες, κονσέρβες, γυάλινα ή πλαστικά μπουκάλια, αλουμινόχαρτο ή αλουμινένια κουτάκια, λαδόκολλες κ.ά. Μερικά από αυτά τα υλικά ξαναχρησιμοποιούνται, ενώ τα υπόλοιπα πηγαίνουν στα σκουπίδια.

Μπορούμε να ελαττώσουμε αυτά τα σκουπίδια με το να τα ανακυκλώνουμε αντί να τα πετάμε. Η ανακύκλωση μπορεί να ξεκινήσει από την αγορά π. χ. να αγοράζουμε προϊόντα που οι συσκευασίες τους είναι ανακυκλώσιμες. Υπάρχουν επίσης τρόποι να επαναχρησιμοποιήσουμε τα υλικά συσκευασίας π. χ. με τις θήκες των αυγών μπορούμε να φτιάξουμε χειροτεχνίες, στα πλαστικά μπουκάλια να βάζουμε νερό, το αλουμινόχαρτο να το πλένουμε και να το ξαναχρησιμοποιήσουμε.

Εκτός από τις συσκευασίες που μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν υπάρχουν και σκουπίδια που ανακυκλώνονται π. χ. γυαλί, μέταλλο, αλουμίνιο, χαρτί, πλαστικό. Δυστυχώς στο Δήμο μας δεν υπάρχει πρόγραμμα ανακύκλωσης και έτσι σκεφτήκαμε να στείλουμε μια επιστολή στον κ. Δήμαρχο για να του ζητήσουμε να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα ανακύκλωσης.

Επειδή δεν υπάρχει πρόγραμμα ανακύκλωσης τα υλικά συσκευασίας πηγαίνουν στις χωματερές. Οι χωματερές είναι ελεγχόμενοι σκουπιδότοποι. Οι τόποι αυτοί δεν είναι υγιεινοί, γιατί μπορούν να μας αρρωστήσουν με τα μικρόβια που υπάρχουν. Εμείς επισκεφτήκαμε ανεξέλεγκτους σκουπιδότοπους και διαπιστώσαμε ότι έχει πολύ δυσοσμία, η εικόνα είναι άσχημη, ρυπαίνονται τα υπόγεια νερά και όταν τα καίμε ρυπαίνεται και ο αέρας.

Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 2000

ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ   Αρχή

Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης αποφάσισαν να κάνουν μια έρευνα σχετικά με τις συσκευασίες τροφίμων.

Μαζέψαμε τα σκουπίδια μιας μέρας και τα ζυγίσαμε. Υπολογίσαμε ότι κατά μέσο όρο το βάρος των σκουπιδιών που παράγει η κάθε οικογένεια της ομάδας μας είναι 2,960 κιλά. Από αυτά συσκευασίες τροφίμων κατά μέσο όρο είναι 1,620 κ. και ανακυκλώσιμα είναι 1,600 κ.

Τα υλικά που χρησιμοποιούνται κυρίως για τη συσκευασία των τροφίμων είναι χάρτινα κουτιά, πλαστικές σακούλες, κονσέρβες, γυάλινα ή πλαστικά μπουκάλια, αλουμινόχαρτο ή αλουμινένια κουτάκια, λαδόκολλες κ. ά. Μερικά από τα υλικά συσκευασίας είναι απαραίτητα αλλά και μερικά όχι.

Υπάρχουν τρόποι για να ελαττώσουμε και να αποφύγουμε τη δημιουργία σκουπιδιών από τα υλικά συσκευασίας. Όταν πηγαίνουμε για ψώνια να έχουμε τα μάτια μας δεκατέσσερα και να αγοράζουμε πράγματα που έχουν συσκευασίες ανακυκλώσιμες. Υπάρχουν τρόποι με τους οποίους μπορούμε να ξαναχρησιμοποιήσουμε τις συσκευασίες π. χ. τα μπουκάλια της κόκα-κόλας, όταν τελειώνει το περιεχόμενό τους, μπορούμε να τα πλένουμε και να τα ξαναχρησιμοποιούμε βάζοντας νερό. Μπορούμε να χρησιμοποιούμε πολλές φορές μια σακούλα. Το αλουμινόχαρτο επίσης μπορούμε να το ξαναχρησιμοποιήσουμε. Μπορούμε με κάποιες από τις συσκευασίες να κάνουμε κατασκευές.

Εκτός από τις συσκευασίες που ξαναχρησιμοποιούμε μόνοι μας, μερικές ανακυκλώνονται. Μπορούν να ανακυκλωθούν το μαλακό πλαστικό (ΡΕΤ), το χαρτί, το αλουμίνιο, το γυαλί και το μέταλλο. Αυτά που δεν μπορούν να ανακυκλωθούν είναι η πολιεστερίνη και διάφορα είδη σκληρού πλαστικού.

Στο Δήμο μας δεν υπάρχει πρόγραμμα ανακύκλωσης. Εμείς αποφασίσαμε να στείλουμε μια επιστολή στον κ. Δήμαρχο για να του ζητήσουμε να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα ανακύκλωσης.

Επειδή δεν υπάρχει πρόγραμμα ανακύκλωσης πετάμε όλες τις ανακυκλώσιμες συσκευασίες στους σκουπιδότοπους. Αυτοί οι χώροι εναπόθεσης σκουπιδιών δεν είναι υγιεινοί για κανέναν μας, γιατί έχουν έντονη δυσοσμία, έχουν μικρόβια, όταν καίγονται ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα, ρυπαίνουν τα υπόγεια νερά και το έδαφος.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΣΚΥΔΡΑΣ    Αρχή

Αξιότιμε κύριε Δήμαρχε

Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Ριζού σας στέλνουμε αυτήν την επιστολή για να σας ενημερώσουμε για κάποιο πρόβλημα που απασχολεί το χωριό μας. Το πρόβλημα αυτό είναι τα σκουπίδια.

Κάναμε μια βόλτα στο χωριό μας και παρατηρήσαμε πως έχουμε πολλούς ανεξέλεγκτους σκουπιδότοπους. Οι σκουπιδότοποι αυτοί βρίσκονται στο ποτάμι που είναι παράλληλα με το δρόμο που πάει για τα Σεβαστιανά, δίπλα στα νεκροταφεία, στο παλιό εργοστάσιο της ΒΕΚΟ και σε διάφορα οικόπεδα και χωράφια. Τα σκουπίδια που είδαμε ήταν ηλεκτρικές συσκευές, κουβάδες, βαλίτσες, ρούχα, κουτιά από τρόφιμα, πλαστικά τραπέζια, έπιπλα και πολλά άλλα.

Ακόμα και στο όμορφο βουνό μας έχουμε πολλά σκουπίδια που το λερώνουν και το κάνουν άσχημο.

Σκουπίδια υπάρχουν και στις παιδικές χαρές. Δε νομίζετε ότι κάθε παιδί έχει το δικαίωμα να παίζει σ’ έναν τόπο καθαρό;

Οι αγρότες του χωριού μας πετάνε τα κουτιά από τα γεωργικά φάρμακα δίπλα στο υδροληπτικό (εκεί που γεμίζουν τα βυτία τους).

Όλα αυτά τα φωτογραφίσαμε και σας στέλνουμε τις φωτογραφίες για να δείτε την κατάσταση που επικρατεί στο χωριό μας. Εμείς νιώθουμε ντροπή γι’ αυτήν την εικόνα που παρουσιάζει το χωριό μας.

Θέλουμε να ζητήσουμε από εσάς να στείλετε κάποιους υπαλλήλους του δήμου με διάφορα μηχανήματα για να καθαρίσουν αυτούς τους ανεξέλεγκτους σκουπιδότοπου.

Προτείνουμε να δημιουργήσετε μια υπηρεσία με την οποία να επικοινωνούν οι πολίτες και να μαζεύει τα σκουπίδια που έχουν μεγάλο όγκο (ψυγεία, τηλεοράσεις, κουζίνες κ.ά.) έτσι ώστε να μην τα πετάνε όπου βρουν.

Ο Δήμος θα μπορούσε να αρχίσει πρόγραμμα ανακύκλωσης των σκουπιδιών για να έχουμε λιγότερα σκουπίδια, να σπαταλάμε λιγότερους φυσικούς πόρους και ενέργεια. (Από έρευνα που κάναμε διαπιστώσαμε ότι μόνο το χωριό μας καταναλώνει περίπου 10 τόνους εφημερίδες το χρόνο).

Ελπίζουμε να πραγματοποιήσετε τις προτάσεις μας έτσι ώστε να λυθεί το πρόβλημα των σκουπιδιών που απασχολεί το χωριό μας. Εμείς από τη μεριά μας θα στείλουμε ακόμα μια επιστολή και στους χωριανούς μας για να προσπαθήσουμε να τους ευαισθητοποιήσουμε.

Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του Δ.Σ. Ριζού

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ   Αρχή

Αγαπητοί χωριανοί

Σας ευχόμαστε να είστε καλά. Είμαστε οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου. Η επιστολή που καθίσαμε να σας γράψουμε έχει σχέση με το φυσικό περιβάλλον, τα απορρίμματα του χωριού μας και με την καθαριότητα.

Μια μέρα η τάξη μας βγήκε μια βόλτα να περπατήσει στο χωριό. Στη βόλτα μας αυτή ανακαλύψαμε ανεξέλεγκτους σκουπιδότοπους, δηλαδή τόπους όπου οι χωριανοί πετάνε ανεξέλεγκτα τα σκουπίδια. Οι σκουπιδότοποι που ανακαλύψαμε είναι στο ποτάμι  δίπλα  από το δρόμο που πάει στα Σεβαστιανά, στο παλιό εργοστάσιο της ΒΕΚΟ, στο κανάλι για την  Αγία Παρασκευή, στο υδροληπτικό (το  σημείο  όπου  γεμίζουν  νερό  τα  βυτία των  γεωργών), κοντά  στο  ποτάμι  και  έξω  απ’ τα  νεκροταφεία.

Θα θέλαμε να σας πούμε ότι γι’ αυτό το πρόβλημα υπάρχει λύση. Οι προτάσεις μας είναι οι εξής:

·        Για να φέρουμε το χωριό μας στην φυσιολογική κατάσταση προτείνουμε να μαζέψουμε τα σκουπίδια από τους ανεξέλεγκτους σκουπιδότοπους όλοι μαζί. Εάν δεν το κάνουμε έγκαιρα, το χωριό μας θα γίνει μια απέραντη χωματερή και θα καταστραφεί.

·        Προτείνουμε επίσης να καθιερώσουμε μια ημέρα καθαριότητας το χρόνο, που θα συγκεντρωνόμαστε και θα καθαρίζουμε τις αυλές μας τα χωράφια τους δρόμους και όποιους άλλους χώρους όπου υπάρχουν σκουπίδια.

·        Να πετάμε τα σκουπίδια μέσα στους κάδους και όχι όπου να ‘ναι.

·        Οι γεωργοί να πετάνε τα κουτιά από τα γεωργικά φάρμακά τους μέσα στον κάδο που υπάρχει δίπλα στο υδροληπτικό και όχι τριγύρω.

·        Μπορούμε τα μεταλλικά αντικείμενα, όπως ηλεκτρικές συσκευές, να τα δίνουμε στον παλιατζή που περνάει από το χωριό μας.

·        Να ειδοποιούμε το Δήμο να έρθει να πάρει με κάποιο φορτηγό τα σκουπίδια που έχουν μεγάλο όγκο.

Είμαστε σίγουροι πως κι εσείς θα θέλατε πιο καθαρό το χωριό μας  και το περιβάλλον και γι’ αυτό ελπίζουμε να δείξετε ενδιαφέρον για το πρόβλημα και να ανταποκριθείτε στις προτάσεις μας.

Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του Δ.Σ. Ριζού

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ    Αρχή

2 0 – 11 – 2000

Αγαπητοί γονείς

Με αφορμή την ανεξέλεγκτη απόρριψη σκουπιδιών από τους χωριανούς σε διάφορα σημεία του χωριού αλλά και από τα ίδια τα παιδιά στην αυλή του σχολείου, αποφασίσαμε με τα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης να ασχοληθούμε, στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, μ’ αυτό το πρόβλημα.

Τα θέματα με τα οποία θα ασχοληθούμε είναι:

·        οι αιτίες που δημιούργησαν το τεράστιο πρόβλημα των σκουπιδιών στην εποχή μας,

·        τα απορρίμματα που παράγουμε εμείς οι ίδιοι (ποσότητες, κατηγορίες, στο σχολείο, στο σπίτι κ.λπ.),

·        τρόποι διαχείρισης των σκουπιδιών σήμερα,

·        οι ανεξέλεγκτοι σκουπιδότοποι,

·        οι χωματερές,

·        ο ρόλος του καταναλωτή

·        η ανακύκλωση ως καινούρια πρόταση στη διαχείριση των σκουπιδιών

·        την επαναχρησιμοποίηση κάποιων από τα απορρίμματα

Σκοπός μας είναι να ευαισθητοποιηθούν και να δραστηριοποιηθούν τα παιδιά απέναντι στο πρόβλημα, και να κάνουν πράξη στην καθημερινή τους ζωή την ανακύκλωση.

Για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε το πρόγραμμά μας είναι απαραίτητη η βοήθεια και η συνεργασία σας. Θέλω να σας ζητήσω να διευκολύνετε και να βοηθήσετε τα παιδιά σας σε κάποιες έρευνες που έχουν σχέση με το πρόγραμμα (καταγραφή υλικών συσκευασίας από τρόφιμα, συγκέντρωση εφημερίδων και περιοδικών που αγοράζονται στο σπίτι κ.λπ.) και πρέπει να πραγματοποιηθούν στο σπίτι.

Ελπίζω στην ανταπόκρισή σας στην έκκλησή μου και σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Ο δάσκαλος της τάξης

Χατζηβασιλειάδης Κυριάκος

Πέμπτη  18  Ιανουαρίου  2001

ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΚΑΙ ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ    Αρχή

Σήμερα συμπληρώσαμε ένα ερωτηματολόγιο με θέμα πως ενεργεί κανείς συνήθως σε ότι έχει σχέση με τα σκουπίδια. Σύμφωνα με τις απαντήσεις που δώσαμε στο ερωτηματολόγιο βγάλαμε τα εξής συμπεράσματα:

1.    Μερικοί από εμάς, όταν πηγαίνουν εκδρομή, δεν προθυμοποιούνται να μαζέψουν τα σκουπίδια που έχουν δημιουργήσει οι ίδιοι ή οι φίλοι τους.

2.    Όταν έχουμε μικρά σκουπίδια τα παίρνουμε στην τσέπη μας και τα πετάμε στους κάδους.

3.    Όταν θέλουμε να γράψουμε κάτι πρόχειρο και έχουμε παλιά τετράδια το γράφουμε σ’ αυτά.

4.    Αν υπήρχε ένα πρόγραμμα ανακύκλωσης στο δήμο μας θα βρίσκαμε διάφορες δικαιολογίες για να μην πάμε τα σκουπίδια στους κάδους ανακύκλωσης.

5.    Οι περισσότεροι προτιμούν να πάνε μια επίσκεψη στα ξαδέρφια τους παρά να πάνε με τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης να καθαρίσουν έναν τόπο που είναι γεμάτος σκουπίδια.

6.    Οι περισσότεροι κατεβάζουν τα σκουπίδια το πρωί πριν περάσει το απορριμματοφόρο, για να μην τα ρίξουν τα σκυλιά και οι γάτες και σκίσουν τις σακούλες.

7.    Οι περισσότεροι θα προτιμούσαμε να αγοράσουμε καινούργιες οδοντόκρεμες χωρίς χάρτινο κουτί, παρά την οδοντόκρεμα που αγοράζουμε συνήθως, και έτσι να μειώσουμε τις συσκευασίες που πετάμε.

8.    Για τα ψώνια μας θα προτιμούσαμε να χρησιμοποιούμε πάνινες τσάντες και όχι χάρτινες και πλαστικές σακούλες, αλλά δεν το εφαρμόζουμε.

Κάποιες από τις ενέργείες μας είναι αρνητικές και έχουν σαν αποτέλεσμα τη ρύπανση του περιβάλλοντος, τη σπατάλη των φυσικών πόρων και ενέργειας.

Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2001

ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΚΑΙ ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ   Αρχή

Σήμερα οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης απάντησαν ένα ερωτηματολόγιο που είχε σχέση με τα σκουπίδια που πετάμε. Από τις απαντήσεις που δώσαμε συμπεράναμε ότι:

Δεν είμαστε πρόθυμοι να μαζέψουμε τα σκουπίδια που πετάνε οι φίλοι μας ή και τα δικά μας.

Πολλές φορές, ακόμα και ένα μικρό χαρτάκι, δε μπορούμε να το κρατήσουμε για να το πετάξουμε σ’ έναν κάδο που είναι λίγο παρακάτω. Μερικές φορές  όμως δε φταίμε εμείς γιατί όταν διανύουμε κάποια απόσταση δε βρίσκουμε κάδο και αναγκαζόμαστε να το πετάμε κάτω.

Όταν θέλουμε να γράψουμε κάτι πρόχειρο, χρησιμοποιούμε καινούργιο χαρτί, ενώ θα μπορούσαμε να γράψουμε σε ένα παλιό χαρτί και έτσι δε θα κόβουμε άδικα τα δέντρα, γιατί τα δέντρα θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν σε διάφορα πράγματα όπως π.χ. στις πλημμύρες.

Καλό θα ήταν να υπήρχε ένα πρόγραμμα ανακύκλωσης που θα αξιοποιούσε τα αλουμινένια τενεκεδάκια. Μερικοί από εμάς όμως θα έβρισκαν δικαιολογίες για να μην πάνε τα κουτιά στους ειδικούς κάδους, ενώ κάποιοι άλλοι θέλουνε να πάνε με προθυμία.

Οι περισσότεροι προτιμούν να πάνε μια επίσκεψη στα ξαδέρφια τους παρά να βγουν και να κάνουν καθαριότητα σ’ έναν χώρο που είναι γεμάτος σκουπίδια. Ενώ άλλοι προτιμούν να βγουν και να μαζέψουν σκουπίδια.

Μερικοί κατεβάζουν τα σκουπίδια τους κάθε πρωί πριν περάσει το απορριμματοφόρο, ενώ άλλοι πετάνε τα σκουπίδια τους ότι ώρα τους βολεύει,  με αποτέλεσμα να πηγαίνουν τα αδέσποτα σκυλιά, να τα σκαλίζουν και να τα σκορπάνε κάτω.

Όταν πηγαίνουμε στο σούπερ-μάρκετ συνηθίζουμε να αγοράζουμε την οδοντόκρεμα που αγοράζουμε πάντα, παρά μια νέα οδοντόκρεμα χωρίς χάρτινο κουτί συσκευασίας.

Όταν πηγαίνουμε στο σούπερ-μάρκετ είναι καλύτερα να κουβαλάμε τα ψώνια μας σε πάνινες σακούλες που μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε πάρα πολλές φορές, παρά σε χάρτινες ή πλαστικές που χρησιμοποιούμε τώρα. Εμείς όμως δυστυχώς χρησιμοποιούμε τις πλαστικές.

Οι περισσότερες από τις ενέργειές μας είναι αρνητικές γιατί ρυπαίνουμε το περιβάλλον, σπαταλάμε φυσικούς πόρους και ενέργεια.

ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ!!!   Αρχή

«Εδώ Πολυτεχνείο! Σας μιλάει ο ραδιοφωνικός σταθμός των ελεύθερων αγωνιζόμενων φοιτητών, των ελεύθερων αγωνιζόμενων Ελλήνων.»

Αυτή η φράση έμεινε γραμμένη στην ιστορία, καθώς την εκφωνούσε ένα κορίτσι μέσα από το Πολυτεχνείο.

Η ιστορία άρχισε όταν ο Γεώργιος Παπαδόπουλος, ο Στυλιανός Πατακός και ο Νικόλαος Μακαρέζος πήραν με τη βία την εξουσία στα χέρια τους. Τότε άλλαξε το πολίτευμα και από δημοκρατία έγινε, στις 21 Απριλίου 1967, δικτατορία.

Αυτή όμως η αλλαγή δεν άρεσε στους φοιτητές. Έτσι στις 14 Φεβρουαρίου 1973 οι φοιτητές συγκεντρωμένοι στο Πολυτεχνείο άρχισαν τον πρώτο ξεσηκωμό. Τότε οι δικτάτορες έβγαλαν ένα νόμο που έλεγε πως όσοι ασχολούνταν  με τα πολιτικά θα σταματήσουν τις σπουδές και θα πάνε στο στρατό. Αυτό δυσαρέστησε περισσότερο τους φοιτητές.

Εννιά μέρες αργότερα, στις 23 Φεβρουαρίου, κατέλαβαν το κτίριο της Νομικής σχολής της Αθήνας και έγραψαν τα πρώτα συνθήματα: ΚΑΤΩ Η ΧΟΥΝΤΑ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΖΗΤΩ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.

Στις 14 Νοεμβρίου, συνεχίζοντας τον αγώνα, μαζεύτηκαν περισσότεροι φοιτητές στο Πολυτεχνείο. Εκείνη τη μέρα έκλεισαν και οι πύλες του Πολυτεχνείου.

Η αστυνομία, παρά τις προσπάθειες που έκανε, δεν κατάφερε να διαλύσει τη συγκέντρωση. Έριχναν δακρυγόνα, προσπαθώντας να αναγκάσουν τους φοιτητές, ν’ ανοίξουν τις πύλες. Αλλά μάταια.  Τότε ο δικτάτορας Παπαδόπουλος αποφάσισε να στείλει το στρατό.

Τέλος, στις 17 Νοεμβρίου, το τανκ έριξε τις πύλες του Πολυτεχνείου. Υπήρξανε πολλοί τραυματίες και 34 νεκροί.

Λίγο αργότερα έπεσε η δικτατορία.

Ας είμαστε περήφανοι γι’ αυτούς που σκοτώθηκαν για να πέσει η δικτατορία και να έρθει η δημοκρατία στη χώρα που γεννήθηκε.

Σελίδου Αναστασία (ΣΤ΄ Τάξη)