ΑΣ ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ

Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ

Μεγάλη μονοθεϊστική θρησκεία που χαρακτηρίζεται με το εύρος της κοσμοθεωρητικής της βάσης, το μεγάλο αριθμό οπαδών και την εξαιρετικά πλούσια ιστορία της.

Κατά την άποψη των χριστιανών, των οπαδών δηλαδή του Χριστιανισμού, η θρησκεία τους δεν είναι ούτε δημιούργημα αυθαίρετο της ανθρώπινης φαντασίας, όπως οι διάφορες ειδωλολατρικές θρησκείες, ούτε έργο της μυστικιστικής εφευρετικότητας κάποιου στοχαστή. Ο Χριστιανισμός είναι θρησκεία που ιδρύθηκε από τον Υιό του Θεού, τον Ιησού Χριστό, ο οποίος, αφού έγινε τέλειος άνθρωπος, γνώρισε στους ανθρώπους τόσο με την καθημερινή του ζωή, όσο και με τα κηρύγματα του την αλήθεια που έμελλε να απελευθερώσει τους κουρασμένους από την αμαρτία ανθρώπους, να τους οδηγήσει στο φως της αλήθειας και να τους καταστήσει τέλειους ανθρώπους, ώστε να κληρονομήσουν την αιώνια ζωή μετά το θάνατο. Η σταυρική θυσία του Ιησού Χριστού αποτελεί το μαρτυρικό, αλλά ταυτόχρονα λυτρωτικό τέλος του έργου του Θεανθρώπου, που απάλλαξε το ανθρώπινο γένος από το προπατορικό αμάρτημα και έδωσε την ευκαιρία στον άνθρωπο να σωθεί αγαπώντας σαν τον εαυτό του τον πατέρα του Θεό. Η ανάσταση του Ιησού Χριστού αποτελεί, κατά την πίστη των χριστιανών, την απτή απόδειξη του βάσιμου της ελπίδας για τη σωτηρία του ανθρώπινου γένους από τα δεσμά της αμαρτίας, δηλαδή του θανάτου, της φθοράς και του ψεύδους. Οι λογικές αντιρρήσεις των χριστιανομάχων κατά της ζωής και του έργου του ιδρυτή της θρησκείας τους Ιησού Χριστού συντρίβονται από την ιστορική πραγματικότητα, όπως έχει αποτυπωθεί ανάγλυφα στα διάφορα ιστορικά κείμενα, όπου τεκμηριωμένα αναφέρεται ότι η θεϊκή δύναμη του Χριστού ανέτρεψε τους φυσικούς νόμους (θαύματα), με κορύφωμα το θαύμα της Ανάστασης του ίδιου και της κατοπινής του εμφάνισης σε μαθητές του και μη.

Επί πλέον ο Χριστιανισμός δεν αποτελεί μία απλή κοσμοθεωρία ή μία κοινότυπη θρησκεία, αλλά είναι ζωή και βίωμα για τους οπαδούς του που εκτελούν το θέλημα του Θεού, δηλαδή αγαπούν τον πλησίον τους ως τον εαυτό τους. Ο Χριστιανισμός δεν είναι πίστη σε μία ιδεολογία ούτε προσήλωση σε μία ιδέα. Είναι ένας αγώνας για αγάπη, μία προσπάθεια για τελείωση, που όμως δε θα τελεσφορούσε από την προσωπική προσπάθεια της ασθενικής και πεπερασμένης φύσης του ανθρώπου, αν η θεία πρόνοια δε συμπαραστεκόταν κάθε στιγμή σε κάθε άνθρωπο, ακόμα και σε μη πιστό, γιατί ο Θεός είναι πατέρας όλων των ανθρώπων στην προσπάθειά τους αυτή για τη σωτηρία του.

Το Άγιο Πνεύμα, που φώτισε με τη θεϊκή αλήθεια τον άνθρωπο, ζει μέσα στον πιστό άνθρωπο, ζει μέσα στην εκκλησία και φωτίζει και καθοδηγεί. Εξάλλου ο Ιησούς Χριστός παραμένει ζωντανός με το μυστήριο της θείας ευχαριστίας και γίνεται ένα με τον κάθε άνθρωπο που βαφτίστηκε και λυτρώθηκε από το προπατορικό αμάρτημα και που μετάνιωσε και μετανοεί ειλικρινά για κάθε παράβαση της εντολής του Θεού, που δεν είναι άλλη από την κορυφαία διακήρυξη του Χριστιανισμού: Να αγαπήσεις το Θεό με όλη την ύπαρξή σου και να αγαπήσεις το συνάνθρωπό σου σαν τον εαυτό σου. Η φιλοσοφία αυτή, που εκδηλώνεται με την πραγμάτωση της αγάπης μεταξύ όλων των ανθρώπων που θα γνωρίσουν τον αληθινό Θεό, θα έχει ως αποτέλεσμα τη λύση του προβλήματός και την επικράτησή μιας παγκόσμιας ευτυχίας, της εκκλησίας, που δεν θα είναι παρά η προϊδέαση για τον Παράδεισο, την αιώνια δηλαδή ευτυχία του ανθρώπου κοντά στον πατέρα του Θεό, Υιό και Άγιο Πνεύμα, ύστερα από το βιολογικό θάνατο και μετά την αναμενόμενη Δευτέρα Παρουσία του Χριστού στον κόσμο, οπότε καθένας θα κριθεί ανάλογα με τις πράξεις του για το αν θα είναι άξιος να κληρονομήσει τον Παράδεισο.

Κάθε χριστιανό ενδιαφέρει η ζωντανή πραγματικότητα της παρουσίας του Χριστού μεταξύ μας, μέσα από τη μυστηριακή ζωή της εκκλησίας, και της μελέτης και εφαρμογής του θελήματός του, έξω και πέρα από κάθε κακότητα και διχασμό που ο εωσφορικός εγωισμός των ανθρώπων, έργο του Σατανά, προσπαθεί να ανατρέψει. Ο Χριστός ανταμείβει όσους ένθερμα τον αγαπούν και αγωνίζονται να αγαπήσουν και τους άλλους, και εφόσον τρέφουν ακλόνητη πίστη προς αυτόν, τους δίνει θαυματουργική δύναμη, τους καθιστά αγίους, εκφραστές κάθε φορά του θεϊκού του θελήματος μέσα στους ανθρώπους. Και το θέλημα αυτό του Θεού είναι γραμμένο στην Καινή Διαθήκη από τους Ευαγγελιστές και τους μαθητές του Χριστού, πέρα από κάθε ανθρώπινο παρεμβατισμό, γιατί είναι έργο θεόπνευστο, γραμμένο δηλαδή με την καθοδήγησή και το φωτισμό του Αγίου Πνεύματος, γι’ αυτό και δεν είναι δυνατό ποτέ να αμφισβητεί.

Τοπούζη Δέσποινα, Τσιτλακίδου Αλεξάνδρα (ΣΤ΄ Τάξη)

 

 

Την σελίδα αυτή σχεδίασε ο Κιοσσές Γιώργος