Μάιος 2007

Αρ. Φύλλου 92

Έτος 11ο

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

19 Μαΐου – Ημέρα μνήμης για τη γενοκτονία των Ποντίων

Η Άλωση της Πόλης – 31 Μαΐου – Παγκόσμια μέρα κατά του καπνίσματος

ενέργειας Δραστηριότητες του Σχολείου μας – 5 Ιουνίου – Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος – Γράμμα μιας χελώνας καρέτα – καρέτα στους ανθρώπους – Ο Τριγωνοψαρούλης και η χελώνα καρέτα - καρέτα

Εξοικονόμηση - Επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής Κρύας Βρύσης

Επίσκεψη στο Οικολογικό Πάρκο Κρύας Βρύσης

Ένας ποδοσφαιρικός αγώνας

Συνεντεύξεις από μετανάστες

Συνέντευξη από την κ. Φαντίδου Βαγγελιώ, μέλος του Δ. Σ. της Ομάδας Διάσωσης του Δήμου Σκύδρας

Νησιά της Ελλάδας – Κυκλάδες

Γιατί το λέμε; - Διασκεδάστε μαθαίνοντας

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

 

 

 

 

ΕΝΑΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ

Την Πέμπτη 31 Μαΐου, στην αυλή του σχολείου έγινε ένας ποδοσφαιρικός αγώνας. Σ’ αυτόν τον αγώνα πήραν μέρος τα αγόρια της Ε΄ και της ΣΤ΄  τάξης. Ο αγώνας έγινε στα πλαίσια της ενότητας 16 «Αθλητισμός και σπορ» του μαθήματος της Γλώσσας.

 Όλοι οι παίχτες τηρούσαν τους κανόνες του αγώνα και δεν έβριζαν. Έτσι το παιχνίδι παίχτηκε δίκαια. Το τελικό σκορ του αγώνα ήταν 3 – 1. Νίκησε η ΣΤ΄ τάξη. Τα γκολ πέτυχαν ο Κώστας Φωτιάς (2) και ο Ντομένικο Μάλι για την ΣΤ΄ Τάξη και ο Χρήστος Παπαδόπουλος για την Ε΄.

Όλοι όμως διασκέδασαν πολύ. Ήταν χαρούμενοι που συμμετείχαν και οι δύο ομάδες. Στο τέλος έδωσαν τα χέρια. Έτσι τέλειωσε αυτή η ωραία ώρα.

Μετά το τέλος του αγώνα ακολούθησαν συνεντεύξεις από τους παίκτες Κώστα Φωτιά και Χρήστο Παπαδόπουλο.

Χατχηιωαννίδου Έλενα (Ε΄ Τάξη)

 

Συνέντευξη από τον Κώστα Φωτιά

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πώς αισθάνεσαι που πήρες μέρος στο παιχνίδι;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Νιώθω ωραία.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Θα ήθελες να ξαναγίνει ένα τέτοιο αθλητικό γεγονός;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Φυσικά και θα ήθελα.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιο άθλημα σου αρέσει και γιατί;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Μου αρέσει το ποδόσφαιρο, γιατί είναι ομαδικό άθλημα.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι νομίζεις ότι κέρδισες απ’ αυτό το παιχνίδι;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Κέρδισα εμπειρία.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποια ποδοσφαιρική ομάδα υποστηρίζεις και γιατί;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Υποστηρίζω τον Π.Α.Ο.Κ., γιατί είναι κοντά μας. 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Σε ποιον ποδοσφαιριστή θα ήθελες να μοιάσεις;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Θα ήθελα να μοιάσω στον Κακά.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι νομίζεις ότι προσφέρει ο αθλητισμός;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ότι με τον αθλητισμό γίνεσαι δυνατότερος.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι γνωρίζεις για το ντόπινγκ; Ποια είναι η γνώμη σου;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν γνωρίζω πολλά, αλλά λέω ότι δεν είναι καλό.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποια είναι τα αποτελέσματα από ένα παγκόσμιο αθλητικό γεγονός π.χ. οι Ολυμπιακοί αγώνες;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ότι σου μένει μια μεγάλη ανάμνηση.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τα συναισθήματά σου;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Νιώθω χαρά, γιατί πήρα μέρος σε ένα τέτοιο παιχνίδι και γιατί βοήθησα την ομάδα μου να κερδίσει με τα δύο γκολ που έβαλα.

Πραντσίδου – Γεωργιάδου Πελαγία (Ε΄ Τάξη)

 

Συνέντευξη από τον Χρήστο Παπαδόπουλο

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πώς αισθάνεσαι που πήρες μέρος στο παιχνίδι;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Μου άρεσε ο αγώνας, γιατί ήταν δίκαιος.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Θα ήθελες να ξαναγίνει ένα τέτοιο αθλητικό γεγονός;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ναι, θα ήθελα.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιο άθλημα σου αρέσει και γιατί;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Μου αρέσει το ποδόσφαιρο, γιατί αθλούμαι και επειδή είμαι καλός σ’ αυτό.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι νομίζεις ότι κέρδισες απ’ αυτό το παιχνίδι;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Μια καλή εμπει  ρία.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποια ποδοσφαιρική ομάδα υποστηρίζεις και γιατί;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Υποστηρίζω τη ΜΙΛΑΝ, γιατί έχει τους καλύτερους παίκτες.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Σε ποιον ποδοσφαιριστή θα ήθελες να μοιάσεις;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Θα ήθελα να μοιάσω στον Κακά ή στον Ιντζάκι.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι νομίζεις ότι προσφέρει ο αθλητισμός;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ευχαριστιέμαι τις κενές ώρες που έχω μέσα στην ημέρα.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι γνωρίζεις για το ντόπινγκ; Ποια είναι η γνώμη σου;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν ξέρω και πολλά, αλλά λέω ότι είναι ανοησία το να θέλεις να γίνεις καλύτερος χωρίς προσπάθεια.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποια είναι τα αποτελέσματα από ένα παγκόσμιο αθλητικό γεγονός π.χ. οι Ολυμπιακοί αγώνες;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Είναι μια αξέχαστη εμπειρία και μια ωραία ανάμνηση.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τα συναισθήματά σου;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Είμαι λυπημένος, γιατί έτρεχα παντού, για να σώσω το παιχνίδι.

Γρηγοριάδου Βάσω (Ε΄ Τάξη)

 

Ανάπτυξη της βιολογικής γεωργίας

Στο τέλος της δεκαετίας του ‘60 και κυρίως η δεκαετία του ‘70, με την συνειδητοποίηση του ζητήματος της προστασίας του περιβάλλοντος, η βιολογική γεωργία θα μπορούσε να δώσει την κατάλληλη απάντηση.

Νέοι σύνδεσμοι δημιουργούνται, συγκεντρώνοντας παραγωγούς, καταναλωτές με οικολογικά ενδιαφέροντα, η βιολογική γεωργία ανθίζει, στη διάρκεια της δεκαετίας του ‘80, όχι μόνο στο μεγαλύτερο μέρος των Ευρωπαϊκών χωρών αλλά και σε άλλες χώρες, όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, ο Καναδάς, η Αυστραλία και η Ιαπωνία.

Παράλληλα, οι επίσημες διοικητικές υπηρεσίες αναγνωρίζουν σιγά σιγά την βιολογική γεωργία εντάσσοντάς την στα θέματα έρευνάς τους και αποκτώντας νομοθεσίες για τον τομέα (π.χ. στην Αυστρία, τη Γαλλία, τη Δανία ).

Επιπλέον αρχίζουν να χορηγούνται επιδοτήσεις, τόσο σε εθνικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο, από ορισμένα κράτη μέλη, υπέρ αυτού του τύπου γεωργίας.

Παρά τις προσπάθειες αυτές, η βιολογική γεωργία παραμένει, ωστόσο και στη διάρκεια αυτής της περιόδου, ελλειμματική λόγω της έλλειψης αναγνωρισιμότητας και της σύγχυσης στα μάτια των καταναλωτών όσον αφορά τη σημασία της ίδιας της έννοιας της βιολογικής γεωργίας.

 

 ΟΙ ΒΑΣΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ

  • Να παράγει τροφή υψηλής θρεπτικής αξίας σε επαρκή ποσότητα.
  • Να αλληλεπιδράσει με εποικοδομητικό και ζωτικό τρόπο με όλα τα φυσικά συστήματα και κύκλους.
  • Να ενθαρρύνει και να αυξήσει τους βιολογικούς κύκλους στα γεωργικά συστήματα, συμπεριλαμβανομένων των μικροοργανισμών, της εδαφικής χλωρίδας και πανίδας, των φυτών και των ζώων.
  • Να διατηρήσει και να αυξήσει μακροπρόθεσμα τη γονιμότητα του εδάφους.
  • Να χρησιμοποιήσει, όσο είναι δυνατό, ανανεώσιμες πηγές σε γεωργικά συστήματα οργανωμένα σε τοπικό επίπεδο.
  • Να εργαστεί, όσο είναι δυνατόν, μέσα σε κλειστά συστήματα σε σχέση με την οργανική ουσία και τα θρεπτικά στοιχεία.
  • Να εργαστεί, όσο είναι δυνατόν, με υλικά και ουσίες που μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν ή να ανακυκλωθούν σε ένα αγρόκτημα ή οπουδήποτε αλλού.
  • Να προσφέρει στα εκτρεφόμενα ζώα συνθήκες ζωής τέτοιες που θα επιτρέψουν την ανάπτυξη των βασικών πλευρών της έμφυτης συμπεριφοράς τους.
  • Να περιορίσει όλες τις μορφές ρύπανσης που προέρχονται από τη γεωργική πρακτική.
  • Να διατηρήσει τη γενετική ποικιλομορφία των γεωργικών οικοσυστημάτων, συμπεριλαμβανομένης της προστασίας των φυτών και των άγριων ζώων.
  • Να προσφέρει στους παραγωγούς διαβίωση σύμφωνη με τα ανθρώπινα δικαιώματα των Ηνωμένων Εθνών, να καλύψει τις βασικές ανάγκες τους και να τους παρέχει επαρκές εισόδημα και ικανοποίηση από την εργασία τους, σε ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον.
  • Να εξετάσει τον ευρύτερο κοινωνικό και οικολογικό αντίκτυπο των αγρο-οικοσυστημάτων.


 

Ηλιάδου Χριστίνα, Ιωαννίδου Ελένη, Φωτίου Χριστίνα (ΣΤ΄ Τάξη)

 

 

 

Την σελίδα αυτή σχεδίασε ο Κιοσσές Γιώργος