Μάιος 2005

Αρ. Φύλλου 77

Έτος 9ο

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Εργατική Πρωτομαγιά – Το πρωτομαγιάτικο στεφάνι

19η Μαΐου – Ημέρα μνήμης για τη Γενοκτονία των Ποντίων

Μια συνέντευξη από μια γριούλα, πρόσφυγα του Πόντου

5η Ιουνίου. Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος. Οι υδάτινοι πόροι, η διαχείρισή τους και ο περιορισμός της σπατάλης νερού

Ηράκλεια 2005 – Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Έδεσσα

Η παρουσίαση των προγραμμάτων της Ευέλικτης Ζώνης

Ας γνωρίσουμε τις διάφορες θρησκείες - Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης σας προτείνουν να διαβάσετε

Γιατί το λέμε; - Τα ναι και τα όχι

Ο Λούκουλος τρώει ελιές – Τα μαγικά τριαντάφυλλα - Τα χρωματιστά όνειρα

Γιατί το λέμε; Διασκεδάστε μαθαίνοντας

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

 

 

 

 

5Η ΙΟΥΝΙΟΥ. ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΟΙ ΥΔΑΤΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ, Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥΣ

ΚΑΙ Ο ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΣΠΑΤΑΛΗΣ ΝΕΡΟΥ


 

Το νερό θα πρέπει να το καταναλώνουμε με σύνεση, γιατί κάπου στο μέλλον θα τελειώσει. Τα υδάτινα αποθέματα δεν είναι απεριόριστα και κάποτε θα εξαντληθούν και θα υπάρξει ξηρασία. Το καλοκαίρι ιδιαίτερα πρέπει να υπάρχει περιορισμός της κατανάλωσης νερού, γιατί το νερό τους καλοκαιρινούς μήνες είναι λιγότερο.

Αν ο πληθυσμός μιας χώρας σπαταλά τα υδάτινα αποθέματα, κάποια στιγμή θα τελειώσουν και θα αντιμετωπίσει μεγάλο πρόβλημα έλλειψης νερού.

Αν κάποια στιγμή εξαντληθούν τα υδάτινα αποθέματα, οι άνθρωποι, τα ζώα και τα φυτά, δε θα μπορέσουν να ζήσουν, γιατί όλοι οι ζωντανοί οργανισμοί έχουν ανάγκη από νερό.

 

ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΟΥΜΕ ΤΗ ΣΠΑΤΑΛΗ ΝΕΡΟΥ

·         Κάνουμε ντους χωρίς να γεμίζουμε την μπανιέρα. Όταν σαπουνίζουμε το σώμα μας, κλείνουμε το νερό.

·         Κλείνουμε τη βρύση ενώ βουρτσίζουμε τα δόντια μας, για να εξοικονομήσουμε νερό.

·         Βάζουμε ένα τούβλο μέσα στο καζανάκι ή ρυθμίζουμε το φλοτέρ, για να μην τρέχει πολύ νερό στην τουαλέτα.

·         Φροντίζουμε, όταν βάζουμε πλυντήριο, να είναι γεμάτο.

·         Κλείνουμε τη βρύση, για να μη στάζει ή, αν είναι χαλασμένη, τη διορθώνουμε.

·         Μαθαίνουμε στα μικρά παιδιά να κλείνουν καλά τις βρύσες μετά από κάθε χρήση.

·         Μαγειρεύουμε το φαγητό μας με όσο το δυνατόν λιγότερο νερό. Με αυτόν τον τρόπο θα συγκρατήσει και τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά του.

·         Προτιμάμε να πλένουμε τα σκεύη ή τα τρόφιμά μας στη λεκάνη του νεροχύτη ή σε μια λεκάνη γεμάτη μέχρι τη μέση με νερό, αντί να αφήνουμε ανοιχτή τη βρύση καθ’ όλη τη διάρκεια του πλυσίματος.

·         Πλένουμε το αυτοκίνητο με κουβά και σφουγγάρι και όχι με λάστιχο.

·         Καθαρίζουμε τα μπαλκόνια με κουβά και σφουγγαρίστρα και όχι με το λάστιχο.

·         Ποτίζουμε το γκαζόν, αν υπάρχει, μόνο όταν είναι απόλυτα αναγκαίο, κάτι που μπορούμε εύκολα να το καταλάβουμε από το αν στο πέρασμά μας αφήνουμε ίχνη. Το ποτίζουμε διαδοχικά με μικρές ποσότητες, αντί για μία φορά με μεγάλη, ώστε το νερό να απορροφηθεί εύκολα.

·         Ποτίζουμε με το χέρι τις μικρές επιφάνειες με γρασίδι, έτσι ώστε να αποφεύγουμε τη σπατάλη νερού.

·         Δεν καταβρέχουμε τους δρόμους. 


 

Ομαδική εργασία (ΣΤ΄ Τάξη)

 

 

 

Την σελίδα αυτή σχεδίασε ο Κιοσσές Γιώργος