ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ ΚΑΤΑΡΡΑΚΤΩΝ ΤΗΣ ΕΔΕΣΣΑΣ

Την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου η Δ΄, η Ε΄ και η ΣΤ΄ τάξη τους σχολείου μας βρέθηκαν στο Πάρκο Καταρρακτών της Έδεσσας προκειμένου να έρθουν σε επαφή με το αγώνισμα του Προσανατολισμού (Orienteering). Εκεί μας υποδέχτηκε ο κ. Δημήτρης Καραδημητρίου, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτικών για το Αγώνισμα του Προσανατολισμού – Orienteering, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για τη δραστηριότητα που θα κάναμε. Το Οrienteering είναι ένα σχετικά νέο στην Ελλάδα άθλημα – δράση, στο οποίο, όσοι ασχοληθούν, καλούνται να εντοπίσουν συγκεκριμένα σημεία σε όμορφες γεωγραφικές περιοχές μέσω ειδικά σχεδιασμένων χαρτών. Έχει πολύ απλούς κανόνες και όποιος συμμετέχει αισθάνεται την χαρά του παιγνιδιού, της κίνησης , της απόφασης, της εξερεύνησης. Σε κάθε αγώνα υπάρχουν πολλές διαφορετικές διαδρομές, ώστε όλοι οι συμμετέχοντες να μπορούν να διαλέξουν μία διαδρομή που να ταιριάζει στις ικανότητες, στην εμπειρία, στην ηλικία τους, στα ενδιαφέροντά τους. Πριν ξεκινήσει η δραστηριότητα δόθηκαν στους μαθητές της κάθε τάξης χάρτες του Πάρκου των Καταρραχτών. Στη συνέχεια ο κ. Δημήτρης τους μίλησε γενικά για τους χάρτες, για την κλίμακα και το υπόμνημα του χάρτη και τους έδειξε πώς να προσανατολίσουν τους χάρτες τους. Στους χάρτες υπήρχαν σημειωμένα η αφετηρία από την οποία θα ξεκινούσε η δραστηριότητα, χαρακτηριστικά κτίσματα του πάρκου (π.χ. το περίπτερο με τα αναμνηστικά, η εκκλησία της Αναλήψεως κ.ά.) και η πορεία που έπρεπε να ακολουθήσουν οι μαθητές, για να εντοπίσουν τα σημαιάκια που ήταν τοποθετημένα σε διάφορα σημεία του πάρκου. Τα σημαιάκια είχαν επάνω τους κωδικούς (π.χ. Ζ8). Υπήρχαν και «παραπλανητικά» σημαιάκια. Οι μαθητές έπρεπε να ακολουθήσουν την πορεία που έδειχνε ο χάρτης τους και να καταγράψουν τα σημαιάκια που θα συναντούσαν, χωρίς όμως να παραπλανηθούν από τα υπόλοιπα. Στο τέλος γινόταν έλεγχος για την επιτυχία της προσπάθειάς τους. Αφού ολοκλήρωσαν την πρώτη τους προσπάθεια, τους δόθηκε και δεύτερος χάρτης με μια νέα διαδρομή μεγαλύτερης δυσκολίας. Τα παιδιά το πήγαν πολύ καλά. Ενθουσιάστηκαν, διασκέδασαν αλλά και «ακόνισαν» το μυαλό τους.

Αφού αποχαιρετήσαμε τον κ. Δημήτρη, περιμέναμε την κ. Ελισάβετ Φράγκου προκειμένου να μας παρουσιάσει το πρόγραμμα «Πολιτιστικές – Περιβαλλοντικές διαδρομές στο φρύδι της πόλης». Ήταν μια διαδρομή που ξεκίνησε από το πάρκο, του οποίου την ιστορία ξετύλιξε η κ. Φράγκου, και συνεχίστηκε στους καταρράκτες (τα παιδιά μπήκαν στην εσοχή που υπάρχει στον βράχο κάτω από τον καταρράκτη και έβλεπαν την «κουρτίνα» των νερών).

Ακολούθησε η επίσκεψη στον «Μύλο των γεύσεων», ένα σησαμοτριβείο – νερόμυλο. Εκεί ενημερώθηκαν για τον τρόπο που λειτουργούσε το παλιό σησαμοτριβείο – το οποίο παρήγαγε σησαμέλαιο και ταχίνι – για τις υποδομές, αλλά και για την ιστορία και τη διατροφική αξία του σησαμιού.

Τέλος επισκεφτήκαμε το «Μουσείο του νερού και των πέντε αισθήσεων» το οποίο ήταν κάποτε νερόμυλος και τώρα φιλοξενεί μια έκθεση πετρωμάτων. Εκεί οι μαθητές είδαν ένα βίντεο σχετικά με τα πετρώματα και θαύμασαν πάρα πολλά από αυτά στις προθήκες που υπήρχαν στην έκθεση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *