ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

  ΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΥΝΘΕΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ


Χριστούγεννα

  Η ιστορία της γέννησης

 Έθιμα

  Το χριστόψωμο

  Οι τιγανίδες -

  Το έθιμο της ζύμης στην Κρήτη

  Το έθιμο του αναμμένου πουρναριού στην Ήπειρο

  Το Χριστόξυλο, έθιμο της Μακεδονίας

  Το κυνήγι τα Χριστούγεννα (Χωριά Έξω Μάνης)

  "Tα καρύδια" Παραδοσιακό ομαδικό παιγνίδι που παίζουν τα παιδιά στην Ήπειρο.

  Η σφαγή του γουρουνιού στη Θεσσαλία

  Το τάισμα της βρύσης  

 Προέλευση

   Η Προέλευση του Εορτασμού των Χριστουγέννων

  Tο Χριστουγεννιάτικο Δέντρο

  Η Γαλοπούλα

  Χριστουγεννιάτικη κάρτα

 Πρωτοχρονιά

  Πρωτοχρονιά

  Ο Αι Βασίλης

  Η βασιλόπιτα

  Το σπάσιμο του ροδιού, έθιμο της Πελοποννήσου

  Οι κολόνιες, έθιμο της Κεφαλονιάς

Τα Κάλαντα

  Κάλαντα

  Η προέλευση των καλάντων

  Τα κάλαντα σε όλη την Ελλάδα

Οι καλικάντζαροι

  Οι καλικάντζαροι

  Έθιμα απ' όλη την Ελλάδα

Χριστουγεννιάτικες
ιστορίες

  Ιστορίες

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

 

 

 

 ΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΥΝΘΕΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ:

Αφορμή για την επιλογή του θέματος ήταν οι γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς που πλησίαζαν και η επιθυμία των παιδιών να γνωρίσουν ήθη, έθιμα και κάλαντα από διάφορα μέρη της Ελλάδας και να τα συγκρίνουν με αυτά του τόπου μας.

ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ:

Να γνωρίσουν τα παιδιά ήθη, έθιμα και κάλαντα από διάφορα μέρη της Ελλάδας.

ΣΤΟΧΟΙ:

Α. Να γνωρίσουν τα παιδιά την ιστορία της γέννησης και το νόημα της γιορτής.

Β. Να καταγράψουν ήθη, έθιμα και κάλαντα από διάφορα μέρη της Ελλάδας.

Γ. Να μάθουν χριστουγεννιάτικα και πρωτοχρονιάτικα κάλαντα άλλων περιοχών της Ελλάδας.

Δ. Να διαβάσουν λογοτεχνικά κείμενα και ποιήματα με θέμα τα Χριστούγεννα.

Ε. Να γράψουν τα ίδια τα παιδιά δικές τους χριστουγεννιάτικες ιστορίες.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΥΛΙΚΟΥ:

Οι μαθητές αναζήτησαν πληροφορίες, σε πρώτη φάση, από τα βιβλία των θρησκευτικών (Γ΄ και Δ΄ τάξης), από εγκυκλοπαίδειες και περιοδικά και στη συνέχεια, και κάτω από την καθοδήγησή μου, από το διαδίκτυο. Βρήκαν λογοτεχνικά κείμενα με θέμα τα Χριστούγεννα σε σχολικά και άλλα λογοτεχνικά βιβλία και σε περιοδικά. Επίσης κατέγραψαν τα κάλαντα διαφόρων περιοχών της Ελλάδας από το διαδίκτυο και από CD.   

ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ:

Οι μαθητές κατέγραψαν την ιστορία της γέννησης, ήθη και έθιμα από διάφορα μέρη της Ελλάδας, κάλαντα και άλλες πληροφορίες σχετικές με τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά. Διάβασαν μέσα στην τάξη διάφορα λογοτεχνικά κείμενα και επέλεξαν δύο από αυτά, για να μπουν στο βιβλίο που θα φτιάχναμε. Έγραψαν δικές του χριστουγεννιάτικες ιστορίες και τις διάβασαν μέσα στην τάξη. Τραγούδησαν διάφορα κάλαντα. Την ημέρα της σχολικής γιορτής παρουσίασαν ένα μικρό μέρος της εργασίας τους στους μαθητές του σχολείου μας και σε όσους γονείς ήρθαν για να την παρακολουθήσουν. 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΒΙΒΛΙΟΥ:

Οι εργασίες των μαθητών γράφτηκαν στον υπολογιστή, εμπλουτίστηκαν με εικόνες και φτιάχτηκε το βιβλίο που κρατάτε στα χέρια σας.

ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: 

Αντωνιάδου Άννα

Γιαπράκης Πρόδρομος

Παναούση Αικατερίνη

Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος

Παυλίδου Παναγιώτα

Σαββίδου Έλλη

Σελίδου Χαρούλα

Ταταρίδου Μιλένα

Φαντίδου Ελένη

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ

Χατζηβασιλειάδης Κυριάκος