ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Σχέδιο εργασίας

Επίσκεψη σ’ ένα αγρόκτημα

Καταπληκτικά γεγονότα για ζώα

Τα ζώα και τα αισθήματά τους

Ανθρώπινες επιλογές

Γράμματα των ζώων στην εφημερίδα μας

Ο φίλος μου

Αδέσποτα ζώα

Είδη υπό εξαφάνιση

Τα δικαιώματα των ζώων και η καταπάτησή τους

Ζώα σπονδυλωτά και ασπόνδυλα

Κατοικίδια ζώα

Μασκαράδες στη φύση

Σπίτι μου σπιτάκι μου

Τα ζώα και το κρύο

Τα ζώα στη χριστιανική θρησκεία

Παροιμίες και φράσεις παροιμιώδεις

Ομαδικά και επιτραπέζια παιχνίδια

Τραγούδια

Ζωγραφική και κατασκευές

Μαθηματικά

Αγγλικά

Σπαζοκεφαλιές

Αινίγματα

Ανέκδοτα

Βιβλία που διαβάσαμε

Πηγές

 

 

Ανθρώπινες επιλογές

ΟΜΑΔΑ: ΤΑ ΣΚΥΛΑΚΙΑ

Μπορούμε όλοι και όλες μας να κάνουμε αλλαγές στη ζωή μας, για να βεβαιωθούμε ότι φερόμαστε στα ζώα με συμπόνια και σεβασμό. Μπορούμε επίσης να ενθαρρύνουμε τους άλλους να κάνουν το ίδιο. Ο «Χρυσός Κανόνας» που προσπαθούμε να ακολουθήσουμε στις σχέσεις μας με τους ανθρώπους μπορεί επίσης να ισχύει και στις σχέσεις μας με τα ζώα.  

«Να φέρεσαι στους άλλους όπως θέλεις να σου φέρονται και σένα»

Ρίξτε μια ματιά σ’ αυτές τις καταστάσεις που ο «Χρυσός Κανόνας» δεν εφαρμόζεται στα ζώα. Τι θα μπορούσατε να κάνετε εσείς, για να αλλάξει η κατάσταση και να εφαρμοστεί ο «Χρυσός Κανόνας»;

«Βλέπουμε συμμαθητές μας να πετάνε πέτρες σε κάποιο σκύλο ή γάτα στο δρόμο.»

Το σκυλί νιώθει λύπη και πόνο που του πετάν πέτρες και κινδυνεύει να πεθάνει.

Εμείς θα μπορούσαμε να συμβουλέψουμε τους συμμαθητές μας να μην πετάνε πέτρες στα ζώα.

«Βλέπουμε την(τον) καλύτερη (-ο) φίλη (-ο) μας να μετακινεί μια χελώνα από την όχθη του ποταμού.»

Η χελώνα νιώθει οργή και φόβο, γιατί την παίρνουν από τη φωλιά της.

Θα συμβουλεύαμε τη φίλη (φίλο) μας να μη μετακινεί τη χελώνα από τη φωλιά της.

«Βλέπουμε πολλούς ανθρώπους να περνάνε βιαστικά δίπλα από ένα πουλί με σπασμένο φτερό που έχει πέσει σε ένα πολυσύχναστο πεζοδρόμιο.»

Το πουλί νιώθει φόβο, γιατί το φτερό του είναι σπασμένο και δεν μπορεί να πετάξει.

Θα συμβουλεύαμε τους ανθρώπους να το βοηθήσουν ή θα το παίρναμε εμείς και θα το πηγαίναμε στον κτηνίατρο.

«Κάνουμε επίσκεψη σε μια (ένα) φίλη (-ο) που έχει ένα παπαγάλο σ’ ένα μικρό κλουβί.»

Το πουλί νιώθει ότι του στερούν την ελευθερία του.

Θα συμβουλεύαμε το (τη) φίλο (φίλη) μας να τον αφήσει να φύγει. Δεν πρέπει να αγοράζουν οι άνθρωποι πουλιά που είναι φυλακισμένα σε κλουβιά.

«Μια μέρα, στο δρόμο σας για το σπίτι ή το σχολείο προσέχετε ένα σκυλί δεμένο με μια μικρή αλυσίδα και βλέπετε επίσης ότι νερό δε φαίνεται πουθενά.» 

Το σκυλί νιώθει ότι του στερούν την ελευθερία του. Νιώθει δίψα και πείνα, γιατί δεν έχει νερό και φαγητό.

Εμείς θα του φέρναμε νερό και φαγητό. Επίσης θα λέγαμε στον ιδιοκτήτη του να το έχει λυμένο και να του βάζει νερό και φαγητό.

Μάλι Ντομένικο, Παρασκευαΐδου Βαγγελιώ,

Παρασκευαΐδου Ραφαηλία, Φωτίου Χριστίνα

 

ΟΜΑΔΑ: ΟΙ ΜΑΥΡΕΣ ΚΑΛΟΝΕΣ

Μπορούμε όλοι και όλες μας να κάνουμε αλλαγές στη ζωή μας, για να βεβαιωθούμε ότι φερόμαστε στα ζώα με συμπόνια και σεβασμό. Μπορούμε επίσης να ενθαρρύνουμε τους άλλους να κάνουν το ίδιο. Ο «Χρυσός Κανόνας» που προσπαθούμε να ακολουθήσουμε στις σχέσεις μας με τους ανθρώπους μπορεί επίσης να ισχύει και στις σχέσεις μας με τα ζώα.  

«Να φέρεσαι στους άλλους όπως θέλεις να σου φέρονται και σένα»

Ρίξτε μια ματιά σ’ αυτές τις καταστάσεις που ο «Χρυσός Κανόνας» δεν εφαρμόζεται στα ζώα. Τι θα μπορούσατε να κάνετε εσείς, για να αλλάξει η κατάσταση και να εφαρμοστεί ο «Χρυσός Κανόνας»;

«Βλέπουμε συμμαθητές μας να πετάνε πέτρες σε κάποιο σκύλο ή γάτα στο δρόμο.»

Αν πετάμε πέτρες στα σκυλιά, θα τα πληγώσουμε ή θα τα σκοτώσουμε και, αν ήμασταν στη θέση του, δε θα θέλαμε να μας συμβεί το ίδιο.

Εμείς θα συμβουλεύαμε τους συμμαθητές μας να μην πετάνε πέτρες στα ζώα, γιατί, άμα ήταν στη θέση τους, δε θα ήθελαν να τους κάνουν έτσι.

«Βλέπουμε την(τον) καλύτερη (-ο) φίλη (-ο) μας να μετακινεί μια χελώνα από την όχθη του ποταμού.»

Η χελώνα φοβάται, επειδή το κορίτσι την πήρε από το «σπίτι» της.

Θα τη συμβουλεύαμε να μην παίρνει ζώα με τη βία από τα «σπίτια» τους, γιατί δεν μπορού να επιβιώσουν σε άλλο περιβάλλον.

«Βλέπουμε πολλούς ανθρώπους να περνάνε βιαστικά δίπλα από ένα πουλί με σπασμένο φτερό που έχει πέσει σε ένα πολυσύχναστο πεζοδρόμιο.»

Το πουλί φοβάται, επειδή δεν μπορεί να πετάξει και να πάει στο σπίτι του και κινδυνεύει να πεθάνει.

Εμείς θα παίρναμε το πουλί και θα το πηγαίναμε στον κτηνίατρο, για να το γιατρέψει ή θα συμβουλεύαμε τους ανθρώπους να πάρουν το πουλί και να το πάνε στον κτηνίατρο.

«Κάνουμε επίσκεψη σε μια (ένα) φίλη (-ο) που έχει ένα παπαγάλο σ’ ένα μικρό κλουβί.»

Κανένα πουλί δε θα ήθελε να είναι φυλακισμένο σε ένα κλουβί, γιατί θα ένιωθε θλίψη που δε θα μπορούσε να πετάξει ξανά στον ουρανό.

Θα συμβουλεύαμε τη (το) φίλη (φίλο) μας να αφήσει το πουλί που έχει ελεύθερο.

«Μια μέρα, στο δρόμο σας για το σπίτι ή το σχολείο προσέχετε ένα σκυλί δεμένο με μια μικρή αλυσίδα και βλέπετε επίσης ότι νερό δε φαίνεται πουθενά.» 

Το σκυλί, άμα δεν του βάλουν νερό, σε λίγες μέρες θα πεθάνει.

Θα συμβούλευα το αφεντικό του να του βάζει νερό και φαγητό για να μην πεθάνει.

Σαββίδης Νίκος, Σιδηρόπουλος Στράτος,

Φωτιάδης Σωτήρης, Φωτιάς Κώστας  

  

ΟΜΑΔΑ: ΤΑ ΕΛΑΦΑΚΙΑ

Μπορούμε όλοι και όλες μας να κάνουμε αλλαγές στη ζωή μας, για να βεβαιωθούμε ότι φερόμαστε στα ζώα με συμπόνια και σεβασμό. Μπορούμε επίσης να ενθαρρύνουμε τους άλλους να κάνουν το ίδιο. Ο «Χρυσός Κανόνας» που προσπαθούμε να ακολουθήσουμε στις σχέσεις μας με τους ανθρώπους μπορεί επίσης να ισχύει και στις σχέσεις μας με τα ζώα.  

«Να φέρεσαι στους άλλους όπως θέλεις να σου φέρονται και σένα»

Ρίξτε μια ματιά σ’ αυτές τις καταστάσεις που ο «Χρυσός Κανόνας» δεν εφαρμόζεται στα ζώα. Τι θα μπορούσατε να κάνετε εσείς, για να αλλάξει η κατάσταση και να εφαρμοστεί ο «Χρυσός Κανόνας»;

«Βλέπουμε συμμαθητές μας να πετάνε πέτρες σε κάποιο σκύλο ή γάτα στο δρόμο.»

Μπορεί ο σκύλος ή η γάτα να τραυματιστούν ή ακόμα και να πεθάνουν.

Μπορούμε να συμβουλέψουμε τους συμμαθητές μας να αφήσουν τις πέτρες και να φέρονται στα ζώα όπως θέλουν να τους φέρονται κι εκείνους.

«Βλέπουμε την(τον) καλύτερη (-ο) φίλη (-ο) μας να μετακινεί μια χελώνα από την όχθη του ποταμού.»

Μπορεί η χελώνα να φοβηθεί και να στενοχωρηθεί που της στερεί ο (η) φίλος (φίλη) μας το φαγητό, το νερό και το «σπίτι» της.

Μπορούμε να πούμε στο (στη) φίλο (φίλη) μας να αφήσει τη χελώνα και να σκεφτεί πώς θα ένιωθε εκείνη στη θέση της χελώνας.

«Βλέπουμε πολλούς ανθρώπους να περνάνε βιαστικά δίπλα από ένα πουλί με σπασμένο φτερό που έχει πέσει σε ένα πολυσύχναστο πεζοδρόμιο.»

Το πουλί φοβάται μην το πατήσει κάποιος άνθρωπος ή μήπως πεθάνει από το κρύο τη νύχτα, επειδή έχει σπασμένο το φτερό του και δεν μπορεί να πετάξει.

Μπορούμε να πάρουμε το πουλί και να το αφήσουμε σε ένα ασφαλές και ζεστό μέρος, μέχρι να το πάμε στον κτηνίατρο. Θα συμβουλεύαμε, ακόμα, εκείνους τους ανθρώπους στο πεζοδρόμιο να φροντίζουνε τα ζώα. 

«Κάνουμε επίσκεψη σε μια (ένα) φίλη (-ο) που έχει ένα παπαγάλο σ’ ένα μικρό κλουβί.»

Ο παπαγάλος φοβάται τους ανθρώπους που περνάνε και τον κοιτάνε με περιέργεια και, όπως τα άλλα πουλιά, θέλει να είναι ελεύθερος.

Θα συμβουλεύαμε το (τη) φίλο (φίλη) μας να ελευθερώσει τον παπαγάλο της, γιατί και αυτός θέλει να είναι ελεύθερος όπως κι εμείς.

«Μια μέρα, στο δρόμο σας για το σπίτι ή το σχολείο προσέχετε ένα σκυλί δεμένο με μια μικρή αλυσίδα και βλέπετε επίσης ότι νερό δε φαίνεται πουθενά.»

Το σκυλί μπορεί να διψάσει και να θέλει να πιει νερό και, αν δεν του δώσει κανείς από εμάς, μπορεί να πεθάνει από τη δίψα.

Μπορούμε να πάρουμε ένα πιατάκι με νερό από το σπίτι μας και να του δώσουμε να πιει.

Ηλιάδου Χριστίνα, Ιωαννίδου Ελένη,

Μουχτάρης Στέλιος, Χαραλαμπίδης Λευτέρης


 

 

 

Την σελίδα αυτή σχεδίασε ο Κιοσσές Γιώργος