Μάρτιος 2008

Αρ. Φύλλου 98

Έτος 12ο

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Η ΤΕΛΕΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗΣ - ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

ΤΟ ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΟ ΠΑΡΤΙ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

Ο ΜΑΡΤΙΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ - Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΜΑΡΤΗ - ΟΙ ΓΙΟΡΤΕΣ ΤΟΥ ΜΑΡΤΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΊΑΣ - ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ - ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ - ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑΣ

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ – ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΟΖΑΝΗΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ ( Ε΄ ΚΑΙ ΣΤ΄ ΤΑΞΗ) ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΠΟΛΥΦΥΤΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΕΝΑΝ ΕΙΔΙΚΟ - ΜΕΤΡΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ

ΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ

ΛΑΟΙ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ / ΙΘΑΓΕΝΕΙΣ – ΑΪΝΟΥ - ΟΙ ΙΘΑΓΕΝΕΙΣ ΦΥΛΕΣ ΤΗΣ ΛΑΤΙΝΙΚΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ - ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΡΗΜΟΙ ΤΗΣ ΓΗΣ (Β΄ ΜΕΡΟΣ) - ΣΑΧΑΡΑ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ (Ε΄ ΤΑΞΗ) - ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΛΕΜΕ; - ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΕ ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

 

 

 

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ (Ε΄  ΤΑΞΗ)

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

 

Την περασμένη Τρίτη τα παιδιά της Ε΄ τάξης συγκεντρώσαμε πολλά παραδοσιακά παιχνίδια για το μάθημα της γλώσσας. Αφού μαζέψαμε όσο περισσότερα γινόταν, στη συνέχεια τα παίξαμε. Όταν τελείωσε το πρώτο διάλειμμα, δεν μπήκαμε στην τάξη για μάθημα. Κατεβήκαμε  στο γήπεδο του μπάσκετ και το παιχνίδι άρχισε! Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες (αγόρια και κορίτσια). Παίξαμε πολλά παιχνίδια όπως: τζαμί, μήλα, τυφλόμυγα, το μαντιλάκι κ.α. Επίσης βγήκαμε πολύ όμορφες φωτογραφίες, καθώς παίζαμε ξέγνοιαστα. Περάσαμε πολύ ωραία παίζοντας με τους συμμαθητές και τη δασκάλα μας.

Καρυπίδου  Ελένη (Ε΄  Τάξη)

 

ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Την Τετάρτη 5 Μαρτίου παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια με την ΣΤ΄ τάξη. Ήταν κάτι το διαφορετικό απ’ ότι συνηθίζαμε να κάνουμε καθημερινά την ώρα του μαθήματος. Μου άρεσε πολύ αυτό που έγινε εκείνη τη μέρα. Ήταν μια καταπληκτική ώρα. Ώρα για παιχνίδι, χαρά και πολλή διασκέδαση. Νιώθαμε ελευθερία και άνεση. Παίζαμε ξέγνοιαστα  χωρίς φασαρίες και τσακωμούς. Επίσης εκείνη η μέρα μου άρεσε πολύ που μιλούσαμε χωρίς φόβο να ενοχλήσουμε τις υπόλοιπες τάξεις κλπ., αφού κατεβήκαμε στην ΣΤ΄ τάξη. Ήταν μια φανταστική μέρα. Θα μου μείνει αξέχαστη.

Καρυπίδου Ελένη (Ε΄  Τάξη)

 

ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΛΕΜΕ;

«Κολλυβογράμματα»

 

Τη φράση αυτή, «αυτός ξέρει λίγα κολλυβογράμματα», τη μεταχειριζόμαστε για κάποιον που ξέρει λίγα γράμματα.

Πολλοί δίνουν την εξήγηση ότι κολλυβογράμματα  είναι τα λίγα γράμματα, τόσα όσα χρειάζονται στον παπά, για να διαβάσει ένα πιάτο κόλλυβα. Αλλά εδώ δεν πρόκειται για τα κόλλυβα αλλά για τα κολοβά, τα λίγα και ατελή γράμματα, τα γράμματα του δημοτικού. Στην αρχή λεγόντουσαν Κολοβογράμματα. Έτσι τα λέει στην ΙΓ΄ εκατονταετηρίδα, ο Νικ. Σοφιανός, στο προοίμιο της γραμματικής του. Ο λαός, όμως, δεν το κατάλαβε καλά και το μπέρδεψε με τα κόλλυβα.

Κατ’ άλλους προέρχεται η λέξη απ’ αυτούς που μπορούσαν ή μπορούν να γράφουν τα λίγα ονόματα στο χαρτί που δίνουν, για να τα μνημονεύσει ο παπάς μαζί με το πιάτο τα κόλλυβα. 

Δεύτερη εκδοχή:

Περιφρονητική έκφραση, γι’ αυτούς που δεν ξέρουν τίποτα και παριστάνουν τον σοφό. Προέρχεται από την αρχαία λέξη «κόλλυβος», που σημαίνει το κέρμα μικρής αξίας, καθώς και το μικρό κέρμα αργυραμοιβών (κολλυβιστών) από την εργασία τους, στον πληθυντικό δε (κόλλυβα) μικρά «πλακούντια» (ζυμαρικά) στρογγυλά ή κατά τον Ησύχιο, τα τρωγάλια  (επιδόρπιοι καρποί). Τα σημερινά «κόλλυβα» που προσφέρουμε στους νεκρούς ή στη μνήμη των Αγίων, έχουν τη ρίζα τους στα «νεκρόδειπνα» τα προχριστιανικά, στα οποία πρόσφεραν  τρωγάλα κλπ.


 

(Από το βιβλίο του Τάκη Νατσούλη «Λέξεις και φράσεις παροιμιώδεις»)

Παναούση Βάσω (ΣΤ΄ Τάξη)

 

ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΕ ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ

ΒΡΕΙΤΕ ΤΟΥΣ 13 ΠΡΩΤΕΡΓΑΤΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ 1821 

ΑΝΕΚΔΟΤΟ

Δυο παιδάκια στην εξοχή παρακολουθούν μια μικρή χελώνα που περπατούσε με το πάσο της. ξαφνικά βλέπουν ότι πάνω στο όστρακο της χελώνας είχε κολλήσει ένας μικρός σαλίγκαρος.

-          Κοίτα, κοίτα, λέει το ένα παιδάκι στο άλλο. Ο σαλίγκαρος βιαζόταν σήμερα και πήρε ταξί!

*       *       *

Μια κυρία βλέπει μια παρέα παιδιών, που μαλώνουν και τα ρωτάει περίεργα:

-          Γιατί παιδιά μου μαλώνετε; Και τα παιδιά απαντούν:

-          Μαλώνουμε για το ποιος θα πει το πιο μεγάλο ψέμα, για να πάρει αυτό το σκυλί.

-          Ντροπή σας! Εγώ στην ηλικία σας δεν έλεγα ποτέ ψέματα.

Ένα από τα παιδιά:

-          Παιδιά δώστε την το σκύλο!

Γρηγοριάδου Βάσω (ΣΤ΄ Τάξη)

 

ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ

«Δυο πέτρες αν δε μονοιάσουν, αλεύρι δε βγάζουν »

Η συνεργασία μεταξύ των ανθρώπων διευκολύνει τις εργασίες, γιατί πολλές δουλειές – για να ευοδωθούν – χρειάζονται πολλούς μαζί. Και, φυσικά, βάση της συνεργασίας είναι η συνεργασία.

*       *       *

«Ο άνθρωπος με τις χάρες του αγαπιέται»

Η ομορφιά δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να αγαπήσεις έναν άνθρωπο. Τα χαρίσματα που έχει καθένας είναι αυτά που τον κάνουν συμπαθή στους άλλους.

Στάχοβιτς Γιώργος (ΣΤ΄ Τάξη)

 

 

 

Την σελίδα αυτή σχεδίασε ο Κιοσσές Γιώργος