Μάρτιος 2008

Αρ. Φύλλου 98

Έτος 12ο

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Η ΤΕΛΕΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗΣ - ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

ΤΟ ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΟ ΠΑΡΤΙ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

Ο ΜΑΡΤΙΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ - Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΜΑΡΤΗ - ΟΙ ΓΙΟΡΤΕΣ ΤΟΥ ΜΑΡΤΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΊΑΣ - ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ - ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ - ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑΣ

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ – ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΟΖΑΝΗΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ ( Ε΄ ΚΑΙ ΣΤ΄ ΤΑΞΗ) ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΠΟΛΥΦΥΤΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΕΝΑΝ ΕΙΔΙΚΟ - ΜΕΤΡΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ

ΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ

ΛΑΟΙ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ / ΙΘΑΓΕΝΕΙΣ – ΑΪΝΟΥ - ΟΙ ΙΘΑΓΕΝΕΙΣ ΦΥΛΕΣ ΤΗΣ ΛΑΤΙΝΙΚΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ - ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΡΗΜΟΙ ΤΗΣ ΓΗΣ (Β΄ ΜΕΡΟΣ) - ΣΑΧΑΡΑ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ (Ε΄ ΤΑΞΗ) - ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΛΕΜΕ; - ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΕ ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

 

 

 

 

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΕΝΑΝ ΕΙΔΙΚΟ


 

Στις 22 Φεβρουαρίου 2008, μας επισκέφτηκε στο σχολείο ο κύριος  Χατζηιωαννίδης  Ιωάννης που είναι ηλεκτρολόγος – θερμοϋδραυλικός και απάντησε σε  ερωτήσεις που ετοίμασε η ομάδα μας.                                                                          

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι είναι καλύτερο να χρησιμοποιούμε για τα καλοριφέρ μας, το φυσικό αέριο ή το πετρέλαιο;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Καλύτερο είναι το φυσικό αέριο. Πρώτα απ’ όλα, επειδή δεν είναι τόσο ρυπογόνο για την ατμόσφαιρα και δεύτερον έχει καλύτερη  απόδοση, όταν καίγεται.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ρυπαίνει ή όχι η καύση του φυσικού αερίου;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όχι, δεν ρυπαίνει. Έχει καλύτερη καύση, η οποία δεν αφήνει υπολείμματα διοξειδίου  του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιο είναι πιο οικονομικό, το φυσικό αέριο ή το πετρέλαιο;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Πιο οικονομικό σήμερα είναι το φυσικό αέριο. Έχει λιγότερο κόστος απ’ ότι το πετρέλαιο.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Το σχολείο μας το 2007 πλήρωσε για πετρέλαιο 3.468 € περίπου. Αν καίγαμε φυσικό αέριο, πόσα χρήματα λιγότερο θα πληρώναμε;

 ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το φυσικό αέριο είναι τουλάχιστον 20% πιο οικονομικό από το πετρέλαιο, δηλαδή θα κερδίζατε περίπου 680 €, αλλά θα ρυπαίναμε και λιγότερο το περιβάλλον.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε  εδώ πέρα φυσικό αέριο;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Βεβαίως, αν πρώτα υπάρξουν οι υποδομές. Οι υποδομές είναι η δεξαμενή για υγραέριο ή όταν περάσει ο αγωγός φυσικού αερίου για την Ιταλία, να συνδεθούμε μ’ αυτόν.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιο είναι το κόστος για την εγκατάσταση φυσικού αερίου;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αυτό που πρέπει να αλλάξει είναι ο καυστήρας. Όλη η υπόλοιπη εγκατάσταση θα είναι ίδια. Το κόστος του καυστήρα είναι γύρω στα 600-700 €. Αυτή η δεξαμενή αποθήκευσης του υγραερίου κοστίζει γύρω στα 1000 €. Αυτή η δεξαμενή πρέπει να βρίσκεται θαμμένη κάτω από τη γη ή σε απόσταση 10 μέτρων από κάθε κτίριο. Ακόμα πρέπει να έχει ειδική εγκατάσταση ψύξης, για να μην θερμαίνεται από τις ψηλές θερμοκρασίες το καλοκαίρι. Αν πρόκειται για φυσικό αέριο από τον κεντρικό αγωγό, θα φτάνει μια γραμμή μέχρι το κτίριο και στο σημείο εισαγωγής του θα υπάρχει ένας μετρητής που θα μετράει την κατανάλωση.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Είναι καλύτερο να έχουμε ανοιχτό το καλοριφέρ όλη την ημέρα ή κάποιες ώρες;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η καλύτερη λειτουργία είναι να ανάβει πάντα το καλοριφέρ αλλά σε κάποιες θερμοκρασίες όχι πάντα μεγάλες. Αυτό ισχύει για το σπίτι . Εδώ στο σχολείο, επειδή είναι πολλές οι ώρες που δε δουλεύει το σχολείο, είναι καλό να το κλείνουμε τελείως;

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε, για να μην ανάβουν όλα τα καλοριφέρ μέχρι τις 4:00 η ώρα , αφού σχολάει το σχολείο στις 1:30 και μετά τη 1:30 δουλεύει μόνο το ολοήμερο;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Θα μπορούμε να τραβηχτεί μια γραμμή για την αίθουσα που δουλεύει μέχρι τις 4:00 μέχρι το λέβητα με μια ηλεκτροβάνα  και έναν θερμοστάτη στην αίθουσα του ολοήμερου. Ένας άλλος τρόπος  είναι να μπει ένας ατομικός λέβητας για εκείνη την αίθουσα.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Σε τι θερμοκρασία πρέπει να καίμε τα καλοριφέρ;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Θα πρέπει σε ένα χώρο να έχουμε το θερμοστάτη στους 20 εώς τους 22 βαθμούς. Στους χώρους όμως εργασίας οι 20 βαθμοί είναι ικανοποιητικοί.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Κάθε πότε πρέπει να κάνουμε συντήρηση του καυστήρα και του λέβητα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αυτά πρέπει να γίνονται κάθε χρόνο για να έχουμε την καλύτερη καύση του καυστήρα και την καλύτερη απόδοση του λέβητα. Όταν έχουμε κάποια βλάβη ή κακή καύση, πρέπει να κάνουμε και 2η και 3η φορά συντήρηση. 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι πρέπει να κάνουμε, για να μη σπαταλάμε πολύ πετρέλαιο;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Πρώτα απ’ όλα είναι η συντήρηση. Δεύτερο, πρέπει να έχουμε τους χώρους μας μονωμένους. Ακόμα και οι σωλήνες που μεταφέρουν  το ζεστό νερό πρέπει να είναι μονωμένοι , για να μη χάνουν τη θερμότητα. 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πόση ώρα πρέπει να αερίζουμε τις αίθουσες;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Μπορούμε να αερίζουμε την αίθουσα όλη την ώρα του διαλείμματος, γιατί η θερμότητα θα αναπληρωθεί. Δεν είναι απαραίτητο να ανοίγουμε όλα τα παράθυρα αλλά κάποια από αυτά.

  ΕΡΩΤΗΣΗ: Γιατί κάποιες αίθουσες  είναι πιο ζεστές  από κάποιες  άλλες;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:  Η θέρμανση ενός χώρου εξαρτάται από τα σώματα που θα μπούνε στο χώρο και από τον προσανατολισμό της αίθουσας. Οι βορεινές αίθουσας  πρέπει να έχουν  πιο πολλά σώματα. Εξαρτάται επίσης από τη μόνωση του χώρου, από το πόσα παράθυρα έχει. Για να υπολογίσουμε τα σώματα που πρέπει βάλουμε σε κάθε χώρο, πολλαπλασιάσουμε τον όγκο του χώρου επί έναν συντελεστή και έτσι βρίσκουμε τις  θερμίδες που απαιτούνται, για να θερμανθεί ο χώρος. Πρέπει να γίνει σωστή μελέτη πριν την εγκατάσταση των σωμάτων. 

Μετά τη συζήτησή μας με τον κύριο Γιάννη επισκεφθήκαμε το λεβητοστάσιο και τις αίθουσες του σχολείου. Εκεί συζητάμε για το πώς μπορούμε να κάνουμε οικονομία στη θέρμανση. Έτσι καταλήξαμε στις παρακάτω προτάσεις:

1.      Στις αίθουσες που κάνει πολλή ζέστη οι δάσκαλοι να κλείνουν μερικά σώματα.

2.      Η αίθουσα της Ε΄ τάξης είναι βορινή, γι’ αυτό είναι και πιο κρύα. Επίσης υπάρχουν πολλά παράθυρα, τα οποία δεν έχουν καλή θερμομόνωση. Προτείνουμε να βάλουμε περισσότερα σώματα ή μεγαλύτερα και να διορθώσουμε τη θερμομόνωση των παραθύρων.

3.      Η ανατολική αίθουσα η οποία θα έπρεπε να είναι ζεστή, είναι κρύα, γιατί ο προθάλαμος δεν είναι κλεισμένος. Προτείνουμε να σκεπαστεί από πάνω ο προθάλαμος και να μπει μια πόρτα έτσι ώστε να μην έχουμε απώλεια θερμότητας.

4.      Τα καλοριφέρ του σχολείου δουλεύουν από τις 6:00 π. μ. έως 4:00 μ. μ., επειδή λειτουργεί το ολοήμερο και η αίθουσα της πληροφορικής. Το σχολείο σχολάει 1:30 μ. μ. και το νηπιαγωγείο 12:15 μ. μ. Τα σώματα του σχολείου (εκτός από τις αίθουσες όπου λειτουργεί το ολοήμερο και την αίθουσα της πληροφορικής) και του νηπιαγωγείου λειτουργούν άσκοπα για πολλές ώρες. Προτείνουμε να γίνει ξεχωριστή γραμμή για τις δύο αίθουσες του ολοημέρου και την αίθουσα της πληροφορικής, να έχουν δικό τους θερμοστάτη και ηλεκτροβάνες οι αίθουσες του ολοημέρου, της πληροφορικής και του νηπιαγωγείου.     


 

Ομάδα: «Εξερευνητές»

Ανδρεάδου Βερόνικα, Γρηγοριάδου Βάσω, Ηλιάδου Βαρβάρα, Θεοδώρου Αλέξανδρος, Παναούση Βάσω, Παπαδόπουλος Αντώνης, Παπαδόπουλος Θοδωρής, Παρασκευαΐδου Λαζαρίνα, Παυλίδου Ηλίας, Σιδηροπούλου Βάσω, Φαντίδης Ραφαήλ, Χατζηιωαννίδου Ελένη

 

ΜΕΤΡΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ


 

Μετά από επιστολή προς τον κύριο Διευθυντή του σχολείου, για να μας δώσει αντίγραφα των λογαριασμών της Δ.Ε.Η. αλλά και από τα στοιχεία που πήραμε από τη Δ.Ε.Η. διαπιστώσαμε ότι το σχολείο μας το 2007 καταναλώσαμε 7.264 kWh και πλήρωσε 1.050 € περίπου.

Όλες οι δαπάνες θέρμανσης και φωτισμού του σχολείου μας και όλων των σχολείων καλύπτονται από κρατικές επιχορηγήσεις και από άλλους πόρους, εάν υπάρχουν.

Τις κρατικές αυτές επιχορηγήσεις το 3ο Γραφείο Π. Ε. τις κατανέμει σε όλες τις σχολικές μονάδες ανάλογα με τη δυναμικότητα και τις ανάγκες κάθε σχολικής Μονάδας.

Το ποσό της κρατικής Επιχορήγησης μέσω του κάθε Δήμου μεταφέρεται σε κάθε σχολική επιτροπή για την κάλυψη όλων των λειτουργικών αναγκών.   

Επισκεφθήκαμε το ρολόι της Δ. Ε. Η του σχολείου μας. Παρατηρήσαμε το δίσκο του ρολογιού που γύριζε γρήγορα. Ζητήσαμε από τους δασκάλους των τάξεων να σβήσουν τα φώτα της αίθουσάς τους και διαπιστώσαμε ότι ο δίσκος γύριζε πιο αργά. Διαπιστώνουμε δηλαδή ότι η ταχύτητα του δίσκου εξαρτάται από την κατανάλωση του ρεύματος.

Ο δίσκος αυτός μετράει πόσο ρεύμα καταναλώνουμε κι αυτό καταγράφεται στο μετρητή. Την κατανάλωση του ρεύματος τη μετράμε σε κιλοβατώρες (kWh).

Κάθε τέσσερις μήνες έρχονται υπάλληλοι της Δ..Ε.Η. και καταγράφουν πόσο ρεύμα καταναλώνουμε. Μετά τη μέτρηση μας έρχεται εκκαθαριστικός λογαριασμός της Δ.Ε.Η. Ενδιάμεσα, στους δύο μήνες, μας έρχεται λογαριασμός έναντι, δηλαδή πληρώνουμε μια προκαταβολή του λογαριασμού μας.


 

Ομάδα: «Δύναμη του φωτός»

Αθανασιάδου Κορίνα, Θεοδώρου Θανάσης, Ιωαννίδου Ιωάννα, Κελεσίδης Αντώνης, Παπαδοπούλου Νένα, Παυλίδου Ιωάννα, Πραντσίδου Πελαγία, Σεμερτσίδου Χρυσούλα,

Τσιαφέρι Μιράντα, Τζόκα Ματίνα, Τσουλχάι Ερμίρα, Φαντίδου Δήμητρα

 

ΕΡΕΥΝΑ

Την Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου η ομάδα «απίθανοι σκουπιδιάρηδες» μοιράσαμε ένα ερωτηματολόγιο σχετικό με τη συμπεριφορά των παιδιών ως προς τα σκουπίδια στους μαθητές Γ΄, Δ΄, Ε΄, και ΣΤ΄ τάξεων. Απάντησαν 53 μαθητές. Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι τα παρακάτω:

 

1.      Αν οι φίλοι σου αφήσουν μερικά άδεια κουτιά από αναψυκτικά σ’ ένα βουνό που πήγατε εκδρομή:

α Θα σκεφτείς ότι, εφόσον ο χώρος είναι γεμάτος σκουπίδια, ας αφήσω και εγώ τα δικά μου κουτιά εδώ. (2 από 53, 3,8%)

β Θα σκεφτείς ότι οι άλλοι κακώς τα άφησαν, θα μαζέψεις τα δικά σου και θα τα μεταφέρεις στο αυτοκίνητο που βρίσκεται περίπου  ένα χιλιόμετρο μακριά. (23 από 53, 43,4%)

γ Θα μαζέψεις όλα τα κουτιά και θα τα αφήσεις μέσα σε ένα θάμνο που να μην μπορεί να τα δει κανείς.(7 από 53, 13,3%)

δ Θα μεταφέρεις όλα τα κουτιά στο αυτοκίνητο που βρίσκεται περίπου ένα χιλιόμετρο μακριά. (21 από 53, 39,6%)

 

2. Αν δεν βρίσκεις εύκολα ένα δοχείο απορριμμάτων, τι θα κάνεις το χαρτάκι από τη σοκολάτα:

α. θα το πετάξεις στο πεζοδρόμιο.(4 από 53, 7,6% )

β. θα το κρύψεις πίσω από ένα στύλο της Δ.Ε.Η.(2 από 53, 3,8%)

γ. θα το βάλεις στην τσέπη σου και θα το πετάξεις, όταν πας στο σπίτι σου, στα σκουπίδια.(47 από 53, 84,9%)  

 

3. Όταν θέλεις να γράψεις κάτι πρόχειρο:

α. χρησιμοποιείς καινούριο χαρτί.(20 από 53, 37,7%)

β. χρησιμοποιείς χαρτί από παλιά τετράδια.(33 από 53, 62,3%)

                                                                       

4. Αν υπήρχε στην κεντρική πλατεία της πόλης σου ένα σημείο πού μάζευαν τα αλουμινένια τενεκεδάκια εσύ τι θα έκανες:

α. θα τα μάζευες σε μια ξεχωριστή σακούλα και κάθε Σάββατο θα τα πήγαινες εκεί. (36 από 53, 67,9%).

β. θα ήθελες να τα πηγαίνεις, αλλά δεν έχεις χρόνο, γιατί έχεις πολλά μαθήματα. (17 από 53, 32,1%).

    

5. Ένα Σάββατο έχεις δυο προσκλήσεις. Ποια θα προτιμήσεις;

α. Να πας με τη τάξη σου να καθαρίσετε μια παραλία που βρίσκεται κοντά στη πόλη σου και έχει γεμίσει σκουπίδια. (37 από 53, 69,8%)

β. Να πας επίσκεψη στα ξαδέρφια σου με τα οποία κάνεις καλή παρέα και γι’ αυτό θέλεις να τα βλέπεις συχνά.(16 από 53, 30,1%)

 

6. Κατεβάζουμε τα σκουπίδια:

α. Στον κάδο ή στο πεζοδρόμιο ό,τι ώρα μας βολεύει.(15 από 53, 28,3%)

      β. Το πρωί λίγο πριν περάσει το απορριμματοφόρο.(38 από 53, 71,7 %)

 

7. Στο ράφι του σουπερμάρκετ υπάρχουν πολλά είδη οδοντόκρεμας. Εσύ θα διάλεγες:

α. Την οδοντόκρεμα που αγοράζετε συνήθως. ( 37 από 53, 69,8%)

β. Μια νέα οδοντόκρεμα χωρίς χάρτινο κουτί συσκευασίας.( 16 από 53, 30,1

 

8. Σε τι σακούλες νομίζεις ότι είναι καλύτερα να κουβαλάμε τα ψώνια από το σουπερμάρκετ        :

α. Πλαστικές όπως αυτές που χρησιμοποιούμε τώρα. (14 από 53, 26,4%)

β. Χάρτινες σακούλες. (9 από 53, 37%)

γ. Πάνινες τσάντες που θα χρησιμοποιούμε τις ίδιες πολλές φορές. (30 από 53, 56,6%)

 

ΣΥΜΠΈΡΑΣΜΑ:

Από την έρευνα μας συμπεράναμε ότι οι περισσότεροι μαθητές που πήραν μέρος στην έρευνα θα φρόντιζαν να μην ρυπαίνουν αυτοί οι ίδιοι με τα σκουπίδια τους, αλλά δεν είναι πρόθυμοι να καθαρίζουν και των άλλων.

Το ερώτημα είναι ποιος πετάει τα σκουπίδια στο προαύλιο του σχολείου;

Ήταν άραγε ειλικρινείς οι απαντήσεις τους;


 

Ομάδα: «Απίθανοι σκουπιδιάρηδες»

Αλεξανδρόπουλος Χρήστος, Γρηγοριάδης Γιώργος, Θεοδώρου Αντώνης, Καρυπίδου Ελένη, Μουχτάρης Γιώργος, Παπαδόπουλος Χρήστος, Σελίδου Στεφανία, Σκέντζας Γιώργος, Στάχοβιτς Γιώργος, Ταρπάνης Γιάννης, Χοτζιόλλι Έρι   

 

 

 

Την σελίδα αυτή σχεδίασε ο Κιοσσές Γιώργος