ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ: Χατζηβασιλειάδης Κυριάκος                                                                                                                        ΡΙΖΟ 2001

 

Ανακυκλωτές 

Ρακοσυλλέκτες

Ευχαριστούμε

Σκουπίδια

Επιστολή στους Γονείς

Σκουπιδότοποι

Σκουπίδια παντού

Δάσος- Χαρτί- Σκουπίδια

Σκουπίδια και Διλήμματα (ερωτηματολόγιο)

Συσκευασίες τροφίμων

1η Επιστολή στον Δήμαρχο Σκύδρας

Ανοιχτή επιστολή προς τους συγχωριανούς μας

2η Επιστολή στον Δήμαρχο Σκύδρας

Επίσκεψη στη Χωματερή της Σκύδρας

Οικιακά απορρίμματα και χωματερές

Ανακύκλωση  χαρτιού 

Ανακύκλωση Γυαλιού

Κάνοντας ανακύκλωση χαρτιού

Κατασκευές από σκουπίδια

Το ιστορικό κατασκευής του Cd

Τα Τραγούδια

Κατεβάστε τα σε μορφή mp3

 

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ορισμοί

Σύμφωνα με τον ορισμό που διατυπώθηκε στην πρώτη διεθνή συνάντηση με θέμα την "Περιβαλλοντική εκπαίδευση" στη Νεβάδα των Η. Π. Α. το 1970 από την I. U. C. N. (International Union for Conservation of Nature), η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση είναι η διαδικασία αναγνώρισης αξιών και διευκρίνισης εννοιών, ώστε να αναπτυχθούν δεξιότητες και στάσεις αναγκαίες για την κατανόηση και εκτίμηση της αλληλοσυσχέτισης ανθρώπου, πολιτισμού και βιοφυσικού περιβάλλοντος. Απαιτεί πρακτική ενασχόληση με τη λήψη αποφάσεων και τη διαμόρφωση ενός κώδικα συμπεριφοράς για θέματα που αφορούν την ποιότητα του περιβάλλοντος. 
Σύμφωνα με την UNEP - UNESCO η Περιβαλλοντική εκπαίδευση είναι μια διαρκής διαδικασία μέσω της οποίας τα άτομα και οι κοινωνικές ομάδες θα συνειδητοποιήσουν το περιβάλλον τους και θα αποκτήσουν τις γνώσεις, τις αξίες, δεξιότητες και εμπειρίες αναγκαίες για την κατανόηση και εκτίμηση της αλληλεξάρτησης ανθρώπου, πολιτισμού και βιοφυσικού περιβάλλοντος, καθώς και την αποφασιστικότητα να δράσουν ατομικά και συλλογικά για τη λύση παρόντων και μελλοντικών περιβαλλοντικών προβλημάτων ικανοποιώντας τις ανάγκες τους, συνυπολογίζοντας όμως συγχρόνως και τις ανάγκες των μελλοντικών γενεών.

Οι τρεις διαστάσεις της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης

Επομένως, η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση είναι η αγωγή που αφορά το περιβάλλον (φυσικό και ανθρωπογενές), απαιτεί διεπιστημονική προσέγγιση των περιβαλλοντικών θεμάτων λόγω της πολυπλοκότητάς τους και έχει τρεις διαστάσεις:
α) Εκπαίδευση γύρω από το περιβάλλον 
Πρόκειται για την κατάκτηση γνώσεων σχετικών με το περιβάλλον και τα περιβαλλοντικά προβλήματα και την ανάπτυξη ικανοτήτων για την κατάκτηση της γνώσης. Το περιβάλλον θεωρείτε αντικείμενο μάθησης και γνώσης.
β) Εκπαίδευση από και μέσα στο περιβάλλον 
Το περιβάλλον "χρησιμοποιείται" ως μέσω για την κατάκτηση γνώσης και την ανάπτυξη ικανοτήτων και ως πηγή μάθησης.
γ) Εκπαίδευση για την προστασία του περιβάλλοντος 
Προσπαθεί να κάνει τα άτομα να συνειδητοποιήσουν τις ευθύνες που έχουν για την ποιότητα του περιβάλλοντος και την ποιότητα της ζωής. Υποκινεί σε συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων και δράση στο κοινωνικό πεδίο με στόχο την πρόληψη και την επίλυση των περιβαλλοντικών προβλημάτων και τη διαχείριση των φυσικών πόρων. 

Σκοποί

Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση έχει σκοπό να διαμορφώσει "οικοπολίτες", δηλαδή αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση παιδιών, νέων, ενηλίκων σχετικά με ζητήματα περιβάλλοντος, αντιμετώπισης της οικολογικής κρίσης και τελικά επιδιώκει το ειρηνικό, δημοκρατικό πέρασμα σε μια βιώσιμη κοινωνία.
Αποβλέπει όχι μόνο στην απόκτηση γνώσεων και ικανοτήτων για την "αναγνώριση" του περιβάλλοντος και των προβλημάτων του, αλλά κυρίως στην αλλαγή του τρόπου ζωής, αποτίμηση (απόρριψη ή υιοθέτηση) αξιών που καθορίζουν στάσεις και συμπεριφορές, επιλογές και αποφάσεις σχετικές με την προστασία του περιβάλλοντος. 
Βοηθάει τις κοινωνικές ομάδες και τους πολίτες να αποκτήσουν τις απαραίτητες ικανότητες για τον προσδιορισμό και την επίλυση των περιβαλλοντικών προβλημάτων.
Δίνει στις κοινωνικές ομάδες και τους πολίτες τη δυνατότητα ανάληψης δράσης και ενεργού συμμετοχής σε όλα τα επίπεδα για την πρόληψη και την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων. 

ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ


Α΄ ΟΜΑΔΑ: ΑΝΑΚΥΚΛΩΤΕΣ
Από αριστερά: Σελίδου Νατάσα, Μπούπε Βαγγελιώ, Παπαδοπούλου Άννα, Σιδηρόπουλος Γιώργος, Παρασκευαδέλη Άννα, Κακλαμάνου Ελισάβετ


Β΄ ΟΜΑΔΑ: ΡΑΚΟΣΥΛΛΕΚΤΕΣ
Από αριστερά: Βασιλειάδης Τάσος, Χαρατσίδης Νίκος, Ιωάννου Μαρίνα, Κελεσίδου Αγγέλικα, Αθανασιάδου Βέτα

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ: Χατζηβασιλειάδης Κυριάκος
ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ: Τάσση Καρολίνα Βασιλική 


Ευχαριστούμε θερμά για την πολύτιμη βοήθεια που μας πρόσφεραν τους:
Κιοσσέ Γιώργο, δάσκαλο πληροφορικής στο σχολείο μας αλλά και μουσικό, ο οποίος μας βοήθησε στην επεξεργασία των στοιχείων της έρευνάς μας στον υπολογιστή, επένδυσε μουσικά τους στίχους που γράψαμε για το περιβάλλον και βοήθησε στην ηχογράφηση και την αναπαραγωγή του CD που φτιάξαμε. 
Σιδηροπούλου Μαίρη, Σιδηροπούλου Άννα Μαρία, Σιδηρόπουλο Βασίλη, Σελίδη Αντώνη και Αθανασιάδη Λάμπη για τη μεταφορά μας στις περιπτώσεις που ήταν ανάγκη να μετακινηθούμε για το σκοπό της εργασίας μας.
Όλους τους γονείς των παιδιών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, για τη βοήθεια και τη συμπαράστασή τους όποτε τη χρειαστήκαμε. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Την σελίδα αυτή σχεδίασε ο Κιοσσές Γιώργος