2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΘΟΔΩΡΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ
Από τα μέσα Δεκέμβρη έως τα μέσα του Μάρτη οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης ασχολήθηκαν στο πλαίσιο της Φιλαναγνωσίας με το βιβλίο του Θοδωρή Παπαϊωάννου «Σιλουανή». Διάβαζαν το βιβλίο κεφάλαιο ? κεφάλαιο και συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας. Παίρνοντας αφορμή από το βιβλίο έκαναν έρευνα, αναζήτησαν πληροφορίες μέσω συνεντεύξεων (ο νερόμυλος του χωριού μας, πού πήγαιναν Γυμνάσιο τα παιδιά του χωριού τα παλιά χρόνια) ή από το διαδίκτυο (διάφορα είδη φυτών και βοτάνων, το εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία στο Καϊμάκτσαλαν, η καφέ αρκούδα, ο άγιος Σιλουανός), εικονογράφησαν το βιβλίο, δημιούργησαν powerpoint.
Ήρθε λοιπόν η ώρα να γνωρίσουν και τον συγγραφέα του βιβλίου, για να συζητήσουν μαζί του και να τους λύσει τις απορίες που είχαν δημιουργηθεί από την ανάγνωση της «Σιλουανής». Και δεν υπήρχε καλύτερη ευκαιρία από την 2α Απριλίου, την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Έτσι, λοιπόν, στις 10.20 η ώρα ο κ. Θοδωρής Παπαϊωάννου ήρθε στο σχολείο μας για να παρουσιάσει κάποια από τα βιβλία του.
Πρώτα παρουσίασε στους μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης τα βιβλία «Αφαιρέθηκα» και «Ο γίγαντας». Αφηγήθηκε τα παραμύθια παίζοντας κιθάρα, ενώ τα παιδιά τον συνόδευαν τραγουδώντας μαζί του και παίζοντας διάφορα αυτοσχέδια όργανα που τους έδωσε.
Έπειτα παρουσίασε στους μαθητές της Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης τη «Σιλουανή». Τους μίλησε για το πώς ξεπήδησε η ιδέα για το βιβλίο, πώς έδωσε τα ονόματα στους ήρωές του, πώς βρήκε τις τοποθεσίες όπου θα διαδραματίζεται η ιστορία που θα διηγούνταν, πώς άλλαξε κάποια πράγματα στους χώρους αυτούς προκειμένου να εξυπηρετηθεί η εξέλιξη της ιστορίας του, πώς σκέφτηκε τις περιπέτειες που θα περνούσαν οι ήρωές του, πόσο χρόνο του πήρε για να γράψει το βιβλίο και πολλά άλλα.
Στη συνέχεια απάντησε σε ερωτήσεις που είχαν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης και έλυσε κάποιες απορίες που τους είχαν δημιουργηθεί από την ανάγνωση του βιβλίου. Η παρουσίαση τελείωσε με την παρουσίαση ενός powerpoint που έφτιαξαν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης με ζωγραφιές που έφτιαξαν για να εικονογραφήσουν το βιβλίο κεφάλαιο κεφάλαιο.