Οκτώβριος 2003

Έτος 8ο

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟΝ ΑΡΚΤΟΥΡΟ

Διακρίσεις σε πανελλήνιο διαγωνισμό ζωγραφικής

Οι επιτυχόντες σε Α.Ε.Ι. ΚΑΙ Τ.Ε.Ι. και οι αριστούχοι της σχολικής χρονιάς 2002 – 03

Αποστολή στην Κύπρο – Γρηγόρης Αυξεντίου

Παρίσι, η πόλη του φωτός – Πού και πώς εκμεταλλεύεται ο άνθρωπος τα ζώα – Αιτίες εξαφάνισης των ζώων στην Ελλάδα

Εξαφανισμένα ζώα – Ζώα σπάνια

Η καφέ αρκούδα ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΛΕΜΕ «Μας άλλαξαν τα φώτα»

Μυθολογία και παροιμίες για την καφέ αρκούδα - ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΥΓΟ ΣΤΟ ΠΑΤΗΤΗΡΙ - Ο ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΑΣ ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΤΟΥ ΗΛΙΑΚΟΥ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Οι βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος - 28Η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

ΠΑΡΙΣΙ, Η ΠΟΛΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ

Τον Αύγουστο εγώ, ο αδερφός μου και ο μπαμπάς μου επισκεφτήκαμε το Παρίσι. Το Παρίσι, όπως γνωρίζουμε, ονομάζεται «Πόλη του φωτός».

Την πρώτη μέρα επισκεφτήκαμε το Μουσείο του Λούβρου, στο οποίο υπάρχουν διάφορα εκθέματα ελληνικά, ιταλικά, αιγυπτιακά. Εκεί είδα την θαυμαστή Μόνα Λίζα, έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Είδα επίσης και πολλά γνωστά ελληνικά αγάλματα. Μετά περπατήσαμε έναν όμορφο δρόμο που λεγόταν “San Elize”. Έπειτα ανεβήκαμε πάνω στην Αψίδα του Θριάμβου, η θέα ήταν φανταστική.

Τη δεύτερη μέρα πήγαμε στην Παναγία των Παρισίων και κάναμε βόλτα με το ποταμόπλοιο στον ποταμό Σηκουάνα.

Την επόμενη μέρα επισκεφτήκαμε την Disneyland, όπου υπάρχουν πολλά μαγαζιά και εστιατόρια. Ακόμη υπάρχουν πολλά παιχνίδια, όπως τρενάκια, βαρκούλες, λαβύρινθοι, πύργοι κλπ. Το βράδυ είδαμε την παρέλαση με το Mickey, τη Minnie και όλους τους ήρωες της Disney και στο τέλος τα πυροτεχνήματα.

Την άλλη μέρα πήγαμε στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, όπου είδαμε διάφορα βαλσαμωμένα ζώα (αρκούδες, πεταλούδες, φάλαινες, ψάρια), ενώ το βράδυ πήγαμε στον Πύργο του Άιφελ.

Πριν την ολοκλήρωση του ταξιδιού μας, πήγαμε στις Βερσαλλίες. Την τελευταία ημέρα πήγαμε μια εκδρομή στο κάστρο Chambo και σ’ έναν ιππικό όμιλο, όπου είδαμε μια επίδειξη αλόγων.

Ήταν ένα ταξίδι καταπληκτικό.

Θεοδοσίου Βασιλική (Ε΄ Τάξη)

4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ

ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΩΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΕΤΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΑ ΖΩΑ

1.      Διατροφή ζώων σε συνθήκες ανοιχτών χώρων για παραγωγή κρέατος.

2.      Αιχμαλωσία ζώων σε ζωολογικούς κήπους και ενυδρεία.

3.      Κυνήγι για διασκέδαση.

4.      Χρησιμοποίηση ζώων για παραγωγή γούνας με σκοπό την ένδυση ανθρώπων.

5.      Χρησιμοποίηση ζώων για επιστημονικά πειράματα με σκοπό την καταπολέμηση αρρωστιών.

6.      Χρησιμοποίηση ζώων σε διαφημιστικά «σποτ».

7.      Εντατική διατροφή ζώων μέσα σε φάρμες – εργοστάσια για παραγωγή κρέατος.

ΑΙΤΙΕΣ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗΣ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Δύο είναι οι κυριότεροι λόγοι που οδηγούνται είδη στην εξαφάνιση. Ο πρώτος και κυριότερος λόγος είναι η καταστροφή των βιοτόπων, δηλαδή του χώρου που τα ζώα ζουν, τρέφονται, αναπαράγονται και ξεκουράζονται. Στην Ελλάδα από τα τέλη του περασμένου αιώνα μέχρι και σήμερα αποξηράνθηκαν για την απόκτηση γεωργικής γης μεγάλοι υγρότοποι, κυρίως λίμνες, όπως η Κωπαΐδα, η Κάρλα, των Γιαννιτσών. Επίσης η αύξηση των φυτοφαρμάκων στη γεωργία έχει καταστρέψει τους βιότοπους πολλών ειδών. Η έκταση των δασών έχει μειωθεί από την υλοτομία και τις πολλές πυρκαγιές.

Ο δεύτερος λόγος είναι το κυνήγι. Το κυνήγι σήμερα είναι από τα σοβαρότερα προβλήματα της πανίδας. Σήμερα υπάρχουν πολλοί κυνηγοί, που στην πλειοψηφία τους δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τα προστατευόμενα είδη και άλλοι που αδιαφορούν για τις διατάξεις της προστασίας.

Πριν είναι πολύ αργά, ας κάνουμε κάτι, για να μην εξαφανίζονται τόσο άσκοπά τα αγαπημένα μας ζώα.

ΟΧΙ, στο άσκοπο κυνήγι !

ΟΧΙ , εκμετάλλευση των ζώων για να κάνουμε εμείς καλύτερη τη δική μας !

Αλεξάνδρα Τσιτλακίδου  (Ε΄ Τάξη)