|
Σχέδιο εργασίας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Αφορμή για την επιλογή του θέματος υπήρξαν το μάθημα του βιβλίου της
Γλώσσας Ε΄ τάξης (Β΄ τεύχος) «Τον άρτον ημών τον επιούσιον…» σε
συνδυασμό με το μάθημα του βιβλίου των Θρησκευτικών «Ψωμί για όλους».
Τα παιδιά αποφάσισαν να ασχοληθούν με το θέμα μετά από ψηφοφορία,
γιατί ήθελαν να μάθουν περισσότερα πράγματα για το ψωμί.
ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ
Να γνωρίσουν τα παιδιά το ψωμί, να καταλάβουν τη σημασία του ως βασικό
είδος διατροφής και να καταγράψουν έθιμα, παραδόσεις και θρησκευτικές
εκδηλώσεις που έχουν σχέση με το ψωμί.
ΣΤΟΧΟΙ
-
Να γνωρίσουν οι μαθητές το βασικό είδος της διατροφής μας, το ψωμί.
-
Να γνωρίσουν τη θρεπτική αξία του ψωμιού.
-
Να καταλάβουν ότι για να φτάσει το ψωμί στο τραπέζι μας χρειάστηκε
να δουλέψουν πάρα πολλοί άνθρωποι από τη στιγμή της σποράς του
σιταριού μέχρι να φτάσει στο ράφι του φούρνου.
-
Να κατανοήσουν ότι η προμήθειά του είναι σήμερα πανεύκολη από το
φούρνο ή το πρατήριο άρτου της γειτονιάς μας, ενώ λίγο παλιότερα
χρειαζόταν πολύ κόπο και χρόνο για να φτάσει στο τραπέζι της
οικογένειας.
-
Να γνωρίσουν τα είδη ψωμιού που κυκλοφορούν στο εμπόριο και τον
τρόπο παραγωγής τους.
-
Να κατανοήσουν τη ξεχωριστή θέση που έχει το ψωμί στη Χριστιανική
θρησκεία.
-
Να γνωρίσουν την ιστορία του ψωμιού από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
-
Να έρθουν σε επαφή με ποιήματα, λογοτεχνικά κείμενα και παραμύθια
που έχουν σχέση με το ψωμί.
-
Να έρθουν σε επαφή με έργα ζωγραφικής που έχουν σχέση με το ψωμί.
-
Να αναπτύξουν τη ικανότητα να εργάζονται ομαδικά.
-
Να αναπτύξουν την παρατηρητικότητα και την κριτική σκέψη.
-
Να έρθουν σε επαφή με παροιμίες, εκφράσεις και παιχνίδια που έχουν
σχέση με το ψωμί.
-
Η έκφραση μέσα από το τραγούδι, τη ζωγραφική, τη χειροτεχνία και το
«Σκέφτομαι και γράφω».
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
-
Συγκέντρωση πληροφοριών από βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες και το
internet.
-
Καταγραφή παροιμιών, παιχνιδιών, πληροφοριών κλπ.
-
Σταυρόλεξα, ακροστιχίδες, παιχνίδια.
-
Ανάγνωση ποιημάτων, λογοτεχνικών κειμένων και παραμυθιών.
-
Εκμάθηση τραγουδιών.
-
Επίσκεψη στην τάξη της γιαγιάς ενός μαθητή μας, η οποία μας μίλησε
για το πώς γινόταν παλιά το ψωμί, για τα έθιμα των Ποντίων που έχουν
σχέση με το ψωμί και για το ψωμί στη διάρκεια της Κατοχής.
-
Επίσκεψη σε σπίτι που έχει παραδοσιακό φούρνο, όπου ζύμωσαν τα ίδια
τα παιδιά και παρακολούθησαν τη διαδικασία της παρασκευής του
ψωμιού.
-
Επίσκεψη σε σύγχρονο αρτοποιείο.
-
Δοκιμή διαφόρων ειδών ψωμιού.
-
Επίσκεψη στη εκκλησία και συζήτηση με τον ιερέα του χωριού.
-
Παρακολούθηση DVD με παράσταση Καραγκιόζη
(«Ο Καραγκιόζης φούρναρης»).
-
Δημιουργία και λύση προβλημάτων στα μαθηματικά.
-
Ζωγραφική, χειροτεχνία, «Σκέφτομαι και γράφω»,.
-
Παιχνίδια σχετικά με το ψωμί.
-
Μαγνητοφώνηση, απομαγνητοφώνηση και φωτογράφηση των δραστηριοτήτων
μας.
Οι μαθητές εργάστηκαν ατομικά, σε ομάδες των τριών ή τεσσάρων ατόμων
κάποιες φορές και όλη η τάξη σαν μια ομάδα.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Οι μαθητές κατέγραφαν τις πληροφορίες που συγκέντρωναν και τις παρουσίαζαν
μέσα στην τάξη και σε εκδήλωση του σχολείου. Μέρος της εργασίας μας
δημοσιεύτηκε και από την εφημερίδα του σχολείου μας «Μαθητικός Λόγος».
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΒΙΒΛΙΟΥ
Οι εργασίες των μαθητών γράφτηκαν στον υπολογιστή, εμπλουτίστηκαν με
φωτογραφίες και έγιναν ένα όμορφο και χρήσιμο βιβλίο.
ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ
Ομάδα: Οι αρτοποιοί
Σαββίδης Νίκος
Σιδηρόπουλος Στράτος
Φωτιάδης Σωτήρης
Φωτιάς Κώστας
Ομάδα: Οι αρτοπώλες
Ηλιάδου Χριστίνα
Ιωαννίδου Ελένη
Μουχτάρης Στέλιος
Χαραλαμπίδης Λευτέρης
Ομάδα: Τα ελιόψωμα
Μάλι Ντομένικο
Παρασκευαΐδου Βαγγελιώ
Παρασκευαΐδου Ραφαηλία
Φωτίου Χριστίνα
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ
Χατζηβασιλειάδης Κυριάκος
ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ
Κυβελίδου Σοφία (Ολυμπιακή Παιδεία)
Γατουρτζίδου Κατερίνα (Αγγλικά)
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥΣ:
Φωτιά Βασιλική
Παπαδόπουλο Ιορδάνη
Παπαδοπούλου Βάσω
Παπαδοπούλου Νόπη
Νίκου Βασίλη
Τασούκα Χριστίνα
|
|