Στο ταξίδι που σε πάει
ο
μαύρος καβαλάρης,
κοίταξε απ’ το χέρι του
τίποτε να μην πάρεις.
Κι αν διψάσεις, μην το πιεις
απ’ τον κάτω κόσμο
το νερό της αρνησιάς,
φτωχό κομμένο δυόσμο!
Μην το πιεις, κι ολότελα
κ’ αιώνια μας ξεχάσεις
βάλε τα σημάδια σου
το δρόμο να μη χάσεις.
………………………..
Κάτι τι σαλεύεται
και κάτι ξεπροβάλλει
κι άθελα να σε δεχτώ
σ’ ανοίγω την αγκάλη.
Και προσμένω σε από δω,
προσμένω σε από πέρα,
σε προσμένω πάντοτε,
νύχτα κι αυγή και μέρα.
………………………….
Κοίταξε και γέλασε
της νύχτας το σουλτάνο,
γλίστρησε σιγά κρυφά
και πέταξ’ εδώ πάνω.
Μουσική: Στέφανος Κόκκαλης
Τραγούδι: Μάυ Χάνα
* * *
Ο ΠΟΝΟΣ ΣΟΥ
Στο ταξίδι που σε πάει
ο
μαύρος καβαλάρης,
κοίταξε απ’ το χέρι του
τίποτε να μην πάρεις.
Κι αν διψάσεις, μην το πιεις
απ’ τον κάτω κόσμο
το νερό της αρνησιάς,
φτωχό κομμένο δυόσμο!
Μην το πιεις, κι ολότελα
κ’ αιώνια μας ξεχάσεις
βάλε τα σημάδια σου
το δρόμο να μη χάσεις,
κι όπως είσαι ανάλαφρο,
μικρό, σα χελιδόνι,
κι άρματα δε σου βροντάν
παλικαριού στη ζώνη,
…………………………..
κοίταξε και γέλασε
της νύχτας το σουλτάνο,
γλίστρησε σιγά κρυφά
και πέταξ’ εδώ πάνω,
και στο σπίτι τ’ άραχνο
γυρνώντας, ω ακριβέ μας,
γίνε αεροφύσημα
και γλυκοφίλησέ μας!
Μουσική – Τραγούδι: Νίκος Ξυδάκης
Στίχοι Κωστή Παλαμά
Ο γιος του ποιητή, Άλκης, πέθανε το 1898 σε ηλικία τεσσάρων ετών.
Στη μνήμη του έγραψε την ποιητική σύνθεση Τάφος από την οποία
προέρχονται τα αποσπάσματα.
ΜΗΝ Τ’ ΑΦΗΝΕΙΣ ΑΝΟΙΧΤΟ
Μην τ’ αφήνεις ανοιχτό. Το νερό ειν’ ακριβό.
Δεν περισσεύει πολύ. Είναι λιγοστό. Το νερό.
Μην τ’ αφήνεις ανοιχτό. Το νεράκι.
Το πολύτιμο αγαθό. Φύλαξέ το.
Μην τ’ αφήνεις ανοιχτό. Όταν φεύγεις.
Είναι άσκοπη φθορά. Πρόσεξέ το.
Και κλείσ’ το φως. Το CD. Μην ξεχνάς την
TV. Το νερό.
Είναι τόσο απλό. Φτάνει να το θες.
Το διακόπτη κλείσε και τις παροχές.
Μην τ’ αφήνεις ανοιχτό. Το νεράκι.
Το πολύτιμο αγαθό. Φύλαξέ το.
Μην τ’ αφήνεις ανοιχτό. Όταν φεύγεις.
Είναι άσκοπη φθορά. Πρόσεξέ το.
Και κλείσ’ το φως. Το CD. Μην ξεχνάς την
TV. Να προσέχεις πολύ.
Είναι δώρο ακριβό. Το νερό. ΝΑΙ!!
(Από το παιδικό μιούζικαλ του Roger Emerson
«Σώστε τη Γη» σε μετάφραση και προσαρμογή των Νίκου Ψαριανού
και Χρύσας Αποστόλου)
|