ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

  Σχέδιο εργασίας

  Θεωρίες για τη δημιουργία του Σύμπαντος


  Γαλαξίας

  Αστέρες

  Ήλιος

  Ερμής

  Αφροδίτη

  Γη

  Άρης

  Δίας

  Κρόνος

  Ουρανός

  Ποσειδώνας

  Πλούτωνας

  Σελήνη, ο δορυφόρος της Γης

  Αστεροειδείς
Κομήτες


  Η κατάκτηση του διαστήματος

  Τα πρώτα βήματα στο διάστημα

  Αποστολή στη Σελήνη

  Οι διαστημικοί σταθμοί

  Οι μακρινοί πλανήτες


  Κατασκευή μακέτας του ηλιακού μας συστήματος

  Πηγές

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

 

 

 

ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ

Αφορμή για την επιλογή του θέματος υπήρξε η ενότητα «Το ηλιακό μας σύστημα» του κεφαλαίου «Μαθαίνουμε για τη Γη» από το μάθημα της Γεωγραφίας, σε συνδυασμό με το κεφάλαιο «Διάστημα» του μαθήματος Ερευνώ και Ανακαλύπτω». Οι μαθητές εξέφρασαν την επιθυμία να γνωρίσουν περισσότερα πράγματα για το ηλιακό μας σύστημα, για το σύμπαν γενικότερα αλλά και για τις προσπάθειες του ανθρώπου να κατακτήσει το διάστημα.

ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ

Να γνωρίσουν οι μαθητές το σύμπαν, το ηλιακό μας σύστημα και τα ταξίδια του ανθρώπου στο διάστημα.

ΣΤΟΧΟΙ

·        Να γνωρίσουν οι μαθητές τι πίστευαν διάφοροι αρχαίοι λαοί αλλά και οι αρχαίοι Έλληνες για τη δημιουργία του Σύμπαντος (προσέγγιση μέσα από την ιστορία).

·        Να γνωρίσουν τις έννοιες σύμπαν, γαλαξίας, αστέρας, κομήτης, αστεροειδής.

·        Να γνωρίσουν τον ήλιο και του πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος και να μπορούν να τους αναγνωρίσουν παρατηρώντας χαρακτηριστικές φωτογραφίες.

·        Να συνδέσουν τα ονόματα των πλανητών με τη μυθολογική τους προέλευση (προσέγγιση μέσα από τη μυθολογία).

·        Να συγκρίνουν το μέγεθος των πλανητών του ηλιακού μας συστήματος.

·        Να κατασκευάσουν μοντέλο του ηλιακού μας συστήματος και να διαπιστώσουν τη διαφορά μεγέθους των πλανητών μεταξύ τους και σε σύγκριση με τον ήλιο.

·        Να συγκρίνουν τη διάρκεια περιστροφής των πλανητών του ηλιακού μας συστήματος γύρω από τον άξονά τους.

·        Να συγκρίνουν τη διάρκεια περιφοράς των πλανητών του ηλιακού μας συστήματος γύρω από τον ήλιο.

·        Να συγκρίνουν τις αποστάσεις των πλανητών από τον ήλιο και να τις γράφουν με τη βοήθεια δυνάμεων του 10 (προσέγγιση μέσα από τα μαθηματικά).

·        Να προσανατολίσουν και να εστιάσουν το ενδιαφέρον τους στη μελέτη της δραστηριότητας του ανθρώπου για την εξερεύνηση του διαστήματος.

·        Να κατανοήσουν τη σημασία της διαστημικής έρευνας για την πρόοδο της ανθρωπότητας.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

Οι μαθητές εργάστηκαν κατ’ άτομο, σε ζευγάρια ή σε τριάδες και συγκέντρωσαν πληροφορίες για καθένα από τα θέματα της εργασίας από βιβλία και εγκυκλοπαίδειες. Παρακολούθησαν ομαδικά CD ROM με θέματα σχετικά με το σύμπαν, το ηλιακό σύστημα και την κατάκτηση του διαστήματος από τα οποία άντλησαν περισσότερες πληροφορίες, είδαν εικόνες του ήλιου, των πλανητών αλλά και από τις προσπάθειες για την κατάκτηση του διαστήματος. Παρακολούθησαν βίντεο με θέμα την κατάκτηση της σελήνης.

ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Οι μαθητές κατέγραψαν τις πληροφορίες που συγκέντρωσαν και τις παρουσίασαν μέσα στην τάξη. Αποφάσισαν να παρουσιάσουν την εργασία τους και στο υπόλοιπο σχολείο και για το λόγο αυτό εργάστηκαν με το δάσκαλο πληροφορικής κ. Γιώργο Κιοσσέ, για να την παρουσιάσουν μέσω του Power Point. Μέρος της εργασίας παρουσιάστηκε και μέσα από την εφημερίδα του σχολείου μας «Μαθητικός Λόγος».

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΚΑΙ CDROM

Οι εργασίες των μαθητών γράφτηκαν στον υπολογιστή, εμπλουτίστηκαν με φωτογραφίες και έγιναν το βιβλίο που κρατάτε στα χέρια σας. Eπίσης η παρουσίαση μέσω του Power Point έγινε CD ROM.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΑΚΕΤΑΣ

Οι μαθητές κατασκεύασαν τη μακέτα του ηλιακού μας συστήματος, για να έχουν μια οπτική του απεικόνιση και για να μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα τη διαφορά μεγέθους των πλανητών μεταξύ τους αλλά και από τον ήλιο, καθώς επίσης και την ελλειπτική κίνησή τους γύρω από τον ήλιο.

                                                                                   Ο δάσκαλος της τάξης

                                                                                   Χατζηβασιλειάδης Κυριάκος

 

 

Την σελίδα αυτή σχεδίασε ο Κιοσσές Γιώργος