Το
Σχολείο Μας
Φωτογραφίες
Το
Χωριό Μας
Εργασίες
Μαθητών
Οι
Δάσκαλοι μας
Η
Εφημερίδα μας
Γιορτές
Εκδηλώσεις
Εκδρομές
Ανακύκλωση
Συνδέσεις
|
|
ΤΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
Στις 6 Φεβρουαρίου 2014 ήρθε στο σχολείο μας το Goethe Institut (Γερμανικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης) μετά από πρόσκληση της καθηγήτριας των Γερμανικών κυρίας Μαρίας Τυριακίδου. Μέσα από το πρόγραμμα «Γερμανικά σε κίνηση» του Γερμανικού Ινστιτούτου η Ε΄ και η ΣΤ΄ τάξη, που διδάσκονται γερμανικά, διασκέδασαν με ένα πρωτότυπο βιωματικό μάθημα. Τα παιδιά έπαιξαν διάφορα παιχνίδια, χόρεψαν, τραγούδησαν και έμαθαν πολλές γερμανικές λέξεις. Ήταν ένα διασκεδαστικό μάθημα με παιχνίδι στο μάθημα των γερμανικών.
Στο τέλος μοιράστηκαν αναμνηστικά δώρα στα παιδιά (μπλούζες και καπέλα).
|
ΜΙΑ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΣ
Στα πλαίσια της εργασίας μας «Διατροφή και υγεία» καλέσαμε στην τάξη μας τη διατροφολόγο κ. Χριστίνα Τασούκα, για να μας μιλήσει για την υγιεινή διατροφή. Ήρθε την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου. Μας μίλησε, μας παρουσίασε ένα powerpoint σχετικό με τη διατροφή, συζητήσαμε και ετοιμάσαμε ένα υγιεινό πρωινό. Ας δούμε τι μας είπε.
Χ. Τ.: Μου έδωσε ο δάσκαλός σας και είδα την εργασία που κάνετε. Καταλάβατε από την εργασία αυτή τι είναι υγιεινή διατροφή και τι δεν είναι;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Κατάλαβα ότι όλα τα ωραία είναι ανθυγιεινά και ότι αυτά που δεν μας αρέσουν πάρα πολύ, παράδειγμα το σπανάκι που είναι λαχανικό, είναι υγιεινά αλλά δεν τα τρώμε. Δεν τρώμε τα υγιεινά και τρώμε τα ανθυγιεινά.
Χ. Τ.: Χρησιμοποιήσατε δυο λεξούλες που είναι και σωστές και λάθος. Τι σημαίνει κάτι είναι υγιεινό;
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ: Αυτό που σου δίνει δύναμη και ενέργεια. Αυτό που κάνει καλό στον οργανισμό μας. Αυτό που έχει πολλές και καλές βιταμίνες.
Χ. Τ.: Είναι όλα αυτά που είπατε. Το σώμα του ανθρώπου είναι μια μηχανή. Το παρομοιάζουμε με ένα αυτοκίνητο. Όταν δουλεύει σωστά ένα αυτοκίνητο, λέμε ότι είναι καλό αυτοκίνητο. Όταν δουλεύει σωστά ένας οργανισμός, λέμε ότι έχει υγεία, ότι δουλεύει όπως πρέπει, δεν κουράζεται εύκολα. Η υγεία είναι αυτή που εξασφαλίζει την καλή λειτουργία του οργανισμού μας. Άρα ό,τι εμείς βάζουμε μέσα στον οργανισμό μας πρέπει να εξασφαλίζει την υγεία του. Λέμε λοιπόν ότι κάτι είναι υγιεινό, όταν βοηθάει τον οργανισμό μας να δουλεύει όπως πρέπει. Όταν δίνουμε στο σώμα μας τροφές που πρέπει, το σώμα μας δουλεύει σωστά.
Έπρεπε, λοιπόν, οι άνθρωποι να ψάξουν ποιες τροφές βοηθάνε τον οργανισμό να δουλεύει σωστά. Αφού βρήκαν αυτές τις τροφές, διάφοροι επιστήμονες (χημικοί, βιολόγοι κ.ά.) έκατσαν, τις μελέτησαν και έπρεπε να δείξουν στους ανθρώπους πώς πρέπει να τις χρησιμοποιούν, για να εξασφαλίζουν την υγεία τους. Έτσι χώρισαν τα τρόφιμα σε διάφορες ομάδες ανάλογα με τα στοιχεία που περιέχουν. Ποια είναι αυτά τα στοιχεία; Είναι οι υδατάνθρακες που είναι ένα καύσιμο για το σώμα και τους βρίσκουμε στα φρούτα, στα λαχανικά, στο ψωμί, στα δημητριακά, είναι οι πρωτεΐνες που τις βρίσκουμε στο κρέας, στα ψάρια, στα αυγά, στο γάλα, είναι τα λάδια και τα λίπη και είναι και κάποια άλλα στοιχεία, όπως είναι οι φυτικές ίνες, οι βιταμίνες και τα μεταλλικά στοιχεία, τα οποία ο οργανισμός τα χρειάζεται σε πιο μικρές δόσεις.
Ψάχνοντας οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι κάποιοι άνθρωποι στην Ελλάδα και ιδίως στη νότια Ελλάδα (Πελοπόννησο, Κρήτη, νησιά), στην Ιταλία, στη Γαλλία, στην Ισπανία και στην Ιαπωνία ζούσαν περισσότερα χρόνια. Αναρωτήθηκαν τι συμβαίνει. Αυτό έγινε λίγο πριν και λίγο μετά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν ο κόσμος δεν είχε λεφτά και πολλά τρόφιμα. Παρόλα αυτά οι άνθρωποι σ’ αυτές τις περιοχές ζούσαν πάρα πολλά χρόνια. Άρχισαν να μελετάνε το τι τρώνε αυτοί οι άνθρωποι. Είδαν ότι οι άνθρωποι που ζουν στη λεκάνη της Μεσογείου είχαν κάποια κοινά χαρακτηριστικά στη διατροφή τους. Ποια ήταν αυτά. Ότι έτρωγαν πολλά φρούτα, πολλά λαχανικά, πολλές ελιές και ψωμί, έπιναν κρασί και δεν έτρωγαν πολύ κρέας. Στην Ιαπωνία οι άνθρωποι έτρωγαν πολλά ψάρια και δεν έτρωγαν σχεδόν καθόλου κρέας. Τους έκαναν κάποιες εξετάσεις και είδαν ότι η υγεία αυτών των ανθρώπων οφειλόταν στο είδος της διατροφής τους.
Αφού μελέτησαν τη διατροφή των λαών αυτών, κατέληξαν και έφτιαξαν αυτό που εμείς σήμερα ονομάζουμε πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής. Στη βάση αυτής της πυραμίδας έβαλαν τις τροφές που έχουν πολλούς υδατάνθρακες (ρύζι, ψωμί, πατάτες, μακαρόνια κ.ά.). Το μεγαλύτερο μέρος της διατροφής μας πρέπει να προέρχεται από τρόφιμα αυτής της κατηγορίας. Μετά, σε λίγο μικρότερες ποσότητες, πρέπει να παίρνουμε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία (φρούτα και λαχανικά) που βοηθούν τον οργανισμό να χρησιμοποιεί τις πρωτεΐνες και τους υδατάνθρακες. Σε ακόμα μικρότερες ποσότητες χρειαζόμαστε πρωτεΐνες (κρέας, ψάρι, γάλα, τυρί). Και τέλος πρέπει να υπάρχουν λάδι, γλυκά, λίπη, αλλά σε πολύ μικρή ποσότητα. Αν τα τρώμε σε μεγαλύτερες ποσότητες, δεν μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε, τα αποθηκεύουμε σαν λίπος και βάζουμε κιλά.
Βλέπουμε ότι στην πυραμίδα υπάρχουν και αυτές που ονομάσατε «ανθυγιεινές» τροφές, υπάρχουν δηλαδή όλες οι τροφές. Οπότε αυτό που λέγανε κάποιοι παλιά ότι υπάρχουν «καλές» και «κακές» τροφές δεν υπάρχει. Όλες οι τροφές είναι απαραίτητες για τον οργανισμό μας, ανάλογα πώς τις χρησιμοποιούμε. Πρέπει να τρώω απ’ όλα, αλλά σημασία έχει το πόσο πρέπει να φάω και πόσο συχνά πρέπει να το φάω.
Ας δούμε λοιπόν τα φρούτα και τα λαχανικά. Κάθε μέρα πρέπει να τρώμε 5 μερίδες φρούτα και λαχανικά (κάθε φρούτο αποτελεί μια μονάδα). Τα φρούτα και τα λαχανικά έχουν πάρα πολλές φυτικές ίνες που βοηθάνε το έντερό μας να δουλέψει σωστά. Έχουν βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία που βοηθάνε τα όργανά μας να απορροφήσουν τις θρεπτικές ουσίες, για να μπορέσουν να λειτουργήσουν σωστά.
Η ομάδα των δημητριακών περιέχει υδατάνθρακες. Οι υδατάνθρακες είναι το στοιχείο που το έχουμε συνδέσει με την ενέργεια.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποια είναι τα δημητριακά;
Χ. Τ.: Το καλαμπόκι, το σιτάρι, η σίκαλη κ.ά.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Και αυτά τα δημητριακά που πουλάνε τα σούπερ μάρκετ;
Χ. Τ.: Εκείνα προέρχονται από την επεξεργασία των δημητριακών. Για να γίνουν πιο δελεαστικά για τα παιδιά, βάζουν ζάχαρη ή σοκολάτα.
Υδατάνθρακες περιέχουν και οι πατάτες που δεν είναι δημητριακά. Είναι λαχανικά, αλλά περιέχουν άμυλο, όπως και τα δημητριακά, και γι’ αυτό τις βάζουμε στην ίδια ομάδα.
Πάμε τώρα στα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα οποία μας δίνουν πολλές πρωτεΐνες, αλλά έχουν και λίπος που βοηθάει κάποιες ουσίες, όπως είναι το ασβέστιο, να απορροφηθούν από τον οργανισμό, για να πάνε στα κόκαλά μας και στα δόντια μας.
Το κρέας και τα ψάρια μας δίνουν και αυτά πρωτεΐνες. Έχουν κι αυτά λίπη, κάποια από τα οποία είναι χρήσιμα, και αρκετά μεταλλικά στοιχεία. Στην κατηγορία αυτή βάζουμε και τα αυγά. Υπάρχουν κάποιες κατηγορίες ανθρώπων, όπως είναι οι αθλητές και όσοι δουλεύουν σε δουλειές στις οποίες σηκώνουν βάρη, που χρειάζονται μεγαλύτερη ποσότητα πρωτεϊνών, για να έχουν δυνατό μυϊκό σύστημα.
Οι ξηροί καρποί έχουν πρωτεΐνες, όπως και τα όσπρια. Πρέπει να τους τρώμε κυρίως σε περιόδους που δεν τρώμε κρέας, π.χ. περιόδους μεγάλης νηστείας (αλλά και όταν δεν καταναλώνουμε καθόλου κρέας). Έχουν μικρότερη ποσότητα πρωτεϊνών, αλλά βοηθούν, ώστε να λειτουργεί εκείνο το διάστημα το σώμα μας σωστά.
Τα γλυκά και τα λίπη τώρα. Τι κακό έχουν αυτές οι τροφές; Έχουν ωραία γεύση. Γι’ αυτό και το μυαλό μας ικανοποιείται, όταν τις τρώει, νιώθει ευχάριστα. Λόγω της ζάχαρης και του λίπους έχουν ωραία γεύση και νιώθουμε ωραία, γι’ αυτό θέλουμε να τρώμε κι άλλο κι άλλο…
Τα στοιχεία αυτά που έχουν οι τροφές πρέπει να τα παίρνουμε με κάποια αναλογία. 50% πρέπει να είναι οι υδατάνθρακες, 15 % οι πρωτεΐνες και το υπόλοιπο 35% τα λίπη. Τρώω απ’ όλα κάθε μέρα, αλλά με κάποιες αναλογίες, για να μπορέσει το σώμα μου να τα χρησιμοποιήσει και να τα δουλέψει σωστά.
Το σώμα μας έχει επίσης ανάγκη το νερό. Γι’ αυτό πρέπει να του δίνουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα. Δεν πίνουμε νερό μόνο όταν διψάμε, πίνουμε, γιατί το χρειάζεται το σώμα μας.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Αν δεν τρώμε καθόλου γλυκά και βούτυρο, που είναι στην κορυφή της πυραμίδας, τι θα γίνει;
Χ. Τ.: Τίποτα δε θα γίνει. Όλα τα πράγματα δεν αρέσουν σε όλους τους ανθρώπους. Υπάρχουν άνθρωποι που τρελαίνονται για πίτες και άλλοι που δεν τρώνε πίτες, υπάρχουν άνθρωποι που τρώνε γλυκά και άλλοι που δεν τρώνε. Όλα αυτά τα στοιχεία μπορούμε να τα βρούμε, τα λίπη και τα λάδια ή τη ζάχαρη, μπορούμε να τα βρούμε και από άλλες τροφές.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Εσείς τρώτε «ανθυγιεινά»;
Χ. Τ.: Βέβαια! Εγώ άνθρωπος δεν είμαι; Όλοι τρώμε. Τρώμε απ’ όλα. Το μυστικό είναι πόσο τρώμε και πόσο συχνά τρώμε.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Γιατί όλα τα «ανθυγιεινά» και τα γλυκά έχουν ωραία γεύση;
Χ. Τ.: Τα τρόφιμα αυτά δεν είναι απ’ αυτά που τα παίρνουμε έτοιμα από το χωράφι, όπως τα λαχανικά και τα φρούτα. Είναι τρόφιμα που τα φτιάχνουμε. Για να δώσουμε το ερέθισμα σε κάποιον να το αγοράσει και να το φάει, πρέπει να του δώσουμε μια όψη ή μια μορφή και μια γεύση τέτοια που να τον ικανοποιήσει, να τον κάνει να νιώσει ωραία και να θέλει να πάρει κι άλλο. Έτσι τα περισσότερα απ’ αυτά μας προσελκύουν από τη γεύση ή από το άρωμα ή απ’ την εικόνα. Άρα τα θέλουμε, γιατί μας ικανοποιούν κάποια αισθήματα. Όχι γιατί τα χρειάζεται το σώμα μας.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Εσείς τρώτε απ’ όλες τις τροφές;
Χ. Τ.: Ναι! Ας ρωτήσω εγώ, γιατί δε λέτε την αλήθεια. Τρώτε σπανάκι; (Σηκώνονται λίγα χέρια) Οι υπόλοιποι τρώτε; Όχι. Ποιοι είναι αυτοί που θα φάνε μια σοκοφρέτα; Όλοι. Σκοπός είναι να μάθετε να τρώτε απ’ όλα. Και τη σοκοφρέτα αλλά και το σπανάκι. Είναι καλό να παίρνετε γεύσεις. Όχι να σκάτε! Δηλαδή, ο άνθρωπος που λέει: «Έφαγα. Τώρα όμως δεν μπορώ να κοιμηθώ, γιατί έσκασα», αυτός ο άνθρωπος έχει φάει κάποια πράγματα λάθος. Όχι γιατί έφαγε αυτά που έφαγε, αλλά γιατί έφαγε πολύ.
Τρώτε όλοι πρωινό;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ναι!
Χ. Τ.: Τι είναι το πρωινό; Είναι το πρώτο από τα τρία κύρια γεύματα της ημέρας. Τα άλλα δύο είναι το μεσημεριανό και το βραδινό. Πρέπει να μοιράζουμε τις τροφές ανά διαστήματα, έτσι ώστε να έχει εφόδια ο οργανισμός μας, για να μπορεί να «δουλέψει». Πρέπει να τρώω πρωινό, γιατί θα πάω στο σχολείο και, όταν μιλάει ο δάσκαλος, εγώ θα σκέφτομαι το κρεβάτι μου μια και δε θα έχω ενέργεια. Δε θα ανοίξει το μάτι μου, δε θα έχει «ξυπνήσει» το μυαλό μου. Αν δε φάω πρωινό, δε θα ‘χω δύναμη να κουβαλήσω την τσάντα μου. Ενώ, αν φάω πρωινό, ο οργανισμός μου θα μπορεί να ανταποκριθεί σε ό,τι του ζητήσω.
Ανάμεσα στο πρωινό και το μεσημεριανό θα φάω το κολατσιό, για να με ενισχύσει, να μου δώσει ενέργεια, όσο εγώ συνεχίζω να δουλεύω. Το ίδιο και για το απογευματινό κολατσιό. Και επειδή είπαμε ότι χρειαζόμαστε ενέργεια και ενέργεια δίνουν οι υδατάνθρακες, το κολατσιό μας μπορεί να είναι ένα φρούτο, ψωμί με κασέρι που έχει υδατάνθρακες, αλλά είναι ένα μικρό γεύμα που θα με βοηθήσει να συντηρηθώ μέχρι το μεσημεριανό ή το βραδινό.
Το μεσημέρι τρώω ένα ελαφρύ γεύμα, για να μπορώ να συνεχίσω και την υπόλοιπη μέρα να δουλεύω. Αν φάω πολύ, θα θέλω να κοιμηθώ. Πόσοι τρώτε όλοι μαζί, οικογενειακώς στο τραπέζι; (Τα πιο πολλά παιδιά απάντησαν θετικά) Είναι πολύ σημαντικό να μάθουμε να τρώμε όλοι μαζί, μικροί και μεγάλοι, για πολλούς λόγους. Ένας είναι για να βλέπουμε αν τρώμε σωστά. Ένα άλλος είναι για να μιλάμε μεταξύ μας, να συζητάμε πώς πέρασε η μέρα μας μέχρι τότε.
Το βραδινό πρέπει να είναι το πιο ελαφρύ γεύμα, γιατί μετά θα κοιμηθούμε. Πρέπει το στομάχι μας να χωνέψει γρήγορα, για να μη δουλεύει την ώρα που κοιμόμαστε. Δεν τρώμε ποτέ αργά το βράδυ. Πρέπει να τρώμε 2 με 2,5 ώρες πριν κοιμηθούμε.
Μετά τη θεωρία, η πράξη
Στη συνέχεια τα παιδιά συγκεντρώθηκαν γύρω από το τραπέζι το οποίο είχαμε «στρώσει» με τα διάφορα τρόφιμα που είχαν φέρει τα ίδια, ο δάσκαλος της τάξης και η κ. Τασούκα και επέλεξαν ποιο θα ήθελαν να είναι το πρωινό τους. Συζήτησαν με την κ. Τασούκα αν το πρωινό τους περιέχει τα τρία βασικά στοιχεία της διατροφής, δηλαδή υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπη. Έτσι μπόρεσαν να καταλάβουν τι πρέπει να περιλαμβάνει ένα σωστό πρωινό (γάλα, ψωμί, μέλι ή μαρμελάδα, δημητριακά, φρούτα και κάποιες φορές μπισκότα). Επέλεξαν επίσης τι θα έτρωγαν για κολατσιό (τοστ, φρούτο σάντουιτς με κασέρι και κάποιες φορές κρουασάν, τυρόπιτα, γάλα κακάο ή αλμυρά μπισκότα). Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι μπορούν να έχουν καλές επιλογές αλλά και επιλογές τις οποίες μπορούν να τρώνε πιο αραιά. Επίσης ότι πρέπει να παίρνουν απ’ όλα τα θρεπτικά συστατικά τρώγοντα ποικιλία τροφών.
Και κάποιες επιπλέον ερωτήσεις…
ΕΡΩΤΗΣΗ: Γιατί επιλέξατε να γίνεται διατροφολόγος;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Γιατί μου άρεσε το να μαθαίνω στον κόσμο πώς να τρώει.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πώς κάνετε έναν άνθρωπο να χάσει κιλά;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Για να καταφέρεις κάποιον να χάσει κιλά, πρέπει να του μάθεις να τρώει. Αν του μάθεις λίγο λίγο τα βήματα πώς να τρώει, σιγά σιγά καταφέρνει να χάσει κιλά.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Είναι αλήθεια ότι το γάλα είναι υγεία;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το γάλα είναι μια πολύ χρήσιμη τροφή, μια πολύ υγιεινή τροφή, γιατί μας δίνει και πρωτεΐνες και υδατάνθρακες και λίπη και βιταμίνες και βοηθάει να αναπτυχθούν κάποια όργανά μας σωστά. Γι’ αυτό και λέμε ότι είναι μια τροφή που πρέπει να υπάρχει πάντα στο διαιτολόγιό μας.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πώς ξέρετε να δίνετε μια δίαιτα σ’ έναν άνθρωπο;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Για να δώσω μία δίαιτα σε κάποιον, πρέπει να τον δω, να κάνω κάποιες μετρήσεις για το ανάστημά του, για τους μυς του, για τα κόκαλά του, για το λίπος του, να δω κάποιες εξετάσεις του και μετά, με βάση κάποιες οδηγίες που υπάρχουν, σχεδιάζω τον τρόπο που πρέπει να τρώει αυτός ο άνθρωπος, για να χάσει κιλά.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Αν κάποιος κάνει λάθος διατροφή, πόσο επικίνδυνο μπορεί να είναι για τον οργανισμό του;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Μπορεί απλά να ζαλιστεί, μπορεί να μην έχει δύναμη να κάνει τη δουλειά του, μπορεί ακόμα να αρρωστήσει, δηλαδή να πάθει αναιμία, να «πέσει» ο σίδηρός του κ.ά. Ανάλογα με την κατάσταση του σώματός του.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι δίαιτα πρέπει να κάνει ένα παιδί που κάνει αθλητισμό και τι ένα που δεν κάνει;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Πρέπει να τρώει απ’ όλα, σε σωστά γεύματα. Απλά το παιδί που κάνει αθλητισμό έχει περισσότερες απαιτήσεις και πρέπει να τρώει κάποιες τροφές σε λίγο μεγαλύτερες ποσότητες. Αλλά αυτό πρέπει να το σχεδιάσει κάποιος που ξέρει.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Αν κάποιο παιδί έχει πιο πολύ λίπος, πώς μπορεί να το χάσει;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Θα πρέπει να τρώει απ’ όλες τις τροφές, απλά σε πιο σωστές ποσότητες, και να κάνει και κάποια άσκηση, πιο συστηματικά απ’ ότι την έκανε πριν.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Είναι εύκολο σε κάποιον να δώσει σε κάποιον άλλο διατροφή;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν υπάρχει εύκολο και δύσκολο. Πρέπει να ξέρει τι χρειάζεται ο καθένας και να του φτιάξει το διαιτολόγιό του.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ο χαρακτήρας κάποιου ανθρώπου επηρεάζει τη διατροφή του, δηλαδή το πώς τρώει;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Βέβαια. Εξαρτάται τι εννοούμε όταν λέμε χαρακτήρα. Αν εννοείς χαρακτήρα το ότι εγώ αποφάσισα και δε θα ξαναφάω π.χ. κρέας, αυτό δεν είναι χαρακτήρας. Αυτό είναι μια συμπεριφορά που μπορεί να επηρεάστηκε απ’ αυτά που ακούω από τους γύρω μου. Ο χαρακτήρας παίζει ρόλο στο πόσο μπορώ να ακούσω, να μάθω και να εφαρμόσω αυτά που μου λένε.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Αν κάποιος είναι θυμωμένος, τρώει όπως ένας ήρεμος άνθρωπος;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η ψυχολογική διάθεση του καθενός μπορεί να τον κάνει να τρώει περισσότερο ή λιγότερο. Απλά πρέπει να ξεχωρίζουν οι άνθρωποι τα συναισθήματα από το φαγητό. Δεν τρώω επειδή αισθάνομαι καλά ή άσχημα. Τρώω γιατί πρέπει να δουλέψει το σώμα μου. Τρώω γιατί πεινάω. Δεν τρώω επειδή είμαι στενοχωρημένος ή επειδή μάλωσα.
Ε΄ Τάξη
|
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
Τοξοβολία
Παιχνίδια στην αυλή: Ωρολογά ωρολογά και Μηλάκια
Ντυθήκαμε όλοι κλόουν και χορέψαμε στην αυλή
Γιορτάσαμε την Τσικνοπέμπτη
Στήσαμε το μαγαζάκι της Αποκριάς
Κάναμε πιτζάμα πάρτι
|
|
|