Το Σχολείο Μας

 Φωτογραφίες

 Το Χωριό Μας

 Εργασίες Μαθητών

 Οι Δάσκαλοι μας

 Η Εφημερίδα μας

 Γιορτές Εκδηλώσεις

 Εκδρομές

 Ανακύκλωση



 Συνδέσεις

 

ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΠΟΥ ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ ΕΙΝΑΙ …

ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΑΓΓΛΙΚΩΝ

ΚΟΜΜΩΤΡΙΑ

ΓΙΑΤΡΟΣ

ΖΩΓΡΑΦΟΣ

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ

ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΗΣ

ΚΑΘ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ

ΑΓΙΟΓΡΑΦΟΣ

ΜΗΧΑΝ. ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ

ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ
ΙΕΡΕΑΣ

ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

ΚΤΗΝΙΑΤΡΟΣ
ΦΥΣΙΚΟΣ
ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΣ
ΓΥΜΝΑΣΤΗΣ

ΞΕΝΑΓΟΣ

AΣΘΗΤΙΚΟΣ

ΚΑΘΗΓ. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

ΠΡΟΪΣΤ. ΧΕΙΡΟΥΡΓΕΙΟΥ

ΓΕΩΡΓΟΣ



ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ


Οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Ριζού εκφράζοντας την ανησυχία τους για την εμφάνιση περιστατικών επιθετικότητας στο σχολείο και την αναγκαιότητα αντιμετώπισης τέτοιων καταστάσεων αποφάσισαν να εφαρμόσουν στις τάξεις τους ένα πρόγραμμα αντιμετώπισης της παιδικής επιθετικότητας.

Πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό υλικό για παιδιά δημοτικού. Επεξεργάζεται θέματα που συνδέονται με τη παιδική επιθετικότητα και την πρόληψή της.
Βασίζεται στη βιωματική προσέγγιση και χρησιμοποιεί δραστηριότητες ενεργητικής μάθησης, κατάλληλες για τα παιδιά αυτής της ηλικίας.

Προσπαθεί να προσφέρει ένα φανταστικό πλαίσιο «Το σπίτι των παιδιών» στο οποίο τα παιδιά έχουν την ευκαιρία μέσα σε ένα κλίμα εμπιστοσύνης και ασφάλειας να επεξεργαστούν θέματα της καθημερινότητάς τους, να εκφραστούν ελεύθερα χωρίς την κριτική των ενηλίκων.

Το σπίτι των παιδιών μπορεί να είναι και το σχολείο τους, εκεί που συναντιούνται μεταξύ τους, επικοινωνούν, παίζουν, καυγαδίζουν και κάποιες φορές πληγώνουν το ένα το άλλο.
Αποτελείται από 12 διδακτικές συναντήσεις που παρουσιάζουν μια ακολουθία και κλείνει με τα δικαιώματα των παιδιών και τον αποχαιρετισμό της ομάδας.
Η ομάδα στις 12 συναντήσεις διάνυσε μια πορεία έχοντας σαν βάση ένα σπίτι όπου συνυπήρχαν τα παιδιά.

Στη διάρκεια του προγράμματος είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα και να θέσουν τα ίδια τους όρους λειτουργίας της ομάδας.
Στη δεύτερη συνάντηση κατασκεύασαν το χώρο τους, έτσι όπως θα ήθελαν να είναι και μιλώντας για θέματα συνεργασίας και επαφής στην ομάδα.
Κατόπιν, η ομάδα έθεσε τις προϋποθέσεις δημιουργίας ενός σχολείου που συμβάλει στη μείωση της επιθετικότητας.

Μέσα από την έκφραση των συναισθημάτων τα μέλη της ομάδας είδαν τα αρνητικά και τα θετικά συναισθήματα, τον τρόπο που εκφράζεται ο εκνευρισμός και ο θυμός.
Στη συνέχεια  «ειπώθηκαν» οι «λέξεις που πληγώνουν» και µμπορεί να είναι η αιτία ή η αφορμή επιθετικών συμπεριφορών. Αναγνωρίστηκε η σημασία της επικοινωνίας ως µμέσο επίλυσης διαφορών και διαμόρφωσης καλών σχέσεων. Συζητήθηκε η διαφορετικότητα που μπορεί να αποτελέσει αφορμή για κακομεταχείριση ή µη κατανόηση µε αποτέλεσμα να παρατηρούνται εντάσεις, συγκρούσεις, δυσκολίες. Τελικά διερευνήθηκαν οι τρόποι µε τους οποίους εκφράζονται οι συγκρούσεις και δόθηκε η ευκαιρία στα µέλη της ομάδας να αναζητήσουν άλλους τρόπους επίλυσης συγκρούσεων. Επίσης, τα παιδιά είδαν ότι έχουν δικαιώματα και μπορούν να λένε όχι όταν τους ζητούν κάτι οι μεγάλοι που τα ίδια θεωρούν ότι τους ενοχλεί ή τους προσβάλει.

 Η τελευταία συνάντηση έδωσε τη δυνατότητα να αξιολογήσει ο καθένας τον αντίκτυπο που είχαν όλες αυτές οι εμπειρίες στον ίδιο και στην ομάδα. Και να ολοκληρώσει την πορεία που έκανε ως πρόσωπο στο πλαίσιο του προγράµµατος, αλλά και να αποχαιρετήσει την ομάδα και το σπίτι των παιδιών.
Όλοι οι εκπαιδευτικοί ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα με επιτυχία.
 




ΚΛΑΔΕΨΑΜΕ ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ


Η Ε΄ τάξη του σχολείου μας κλάδεψε τα δέντρα που στολίζουν τον αύλειο χώρο του σχολείου (Δαμασκηνιές, Μηλιές, Βερυκοκιές, Κυδωνιές κ. ά.)
Στην προσπάθειά μας συνέβαλε και ο γυμναστής του σχολείου κ. Τσίλης Γρηγόριος, με την εμπειρία και τη γνώση που κατέχει σχετικά με την καλλιέργεια οπωροφόρων δέντρων.
Μάθαμε πράγματα σχετικά με τα δέντρα και την καλλιέργειά τους και η εμπειρία αυτή θα μας μείνει αξέχαστη.
Οι μαθητές της Ε΄ Τάξης




ΥΓΙΕΙΝΟ ΠΡΩΙΝΟ


Στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης εμείς οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης ασχοληθήκαμε με την υγιεινή διατροφή.
Σκοπός ήταν, να μάθουμε να αγαπάμε τις σωστές τροφές και να αποφεύγουμε τα τρόφιμα που είναι βλαβερά για την υγεία μας.
Συζητήσαμε τι τρώμε συνήθως για πρωινό και την άλλη μέρα φέραμε το πρωινό μαζί μας και φάγαμε όλοι μαζί στην τάξη.
 




ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Α΄ ΚΑΙ Β΄ ΤΑΞΗΣ


Στην ενότητα της Γλώσσας «Πώς γίνεται; Πώς παίζεται;» τα παιδιά της Β΄τάξης είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν για τα παραδοσιακά παιχνίδια και να γνωρίσουν κάποια που έχουν εξαφανιστεί, Στο τέλος αποφασίσαμε να παίξουμε ένα από αυτά, τα «μήλα».

 Για να έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον, ζητήσαμε από τα παιδιά της Α΄τάξης να παίξουν μαζί μας. Έτσι ξεχυθήκαμε στην υπέροχη αυλή του σχολείου μας και αφού χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και μιλήσαμε για τους κανόνες του παιχνιδιού, στρίψαμε το νόμισμα και ξεκινήσαμε…

 Όλα τα παιδιά ευχαριστήθηκαν και απόλαυσαν το παιχνίδι με την ψυχή τους. Φάνηκε ότι τα «μήλα» είναι ένα από τα αγαπημένα τους παιχνίδια.
Απολαύστε  μερικές  από τις συναρπαστικές στιγμές του παιχνιδιού.
Τα παιδιά της Α΄ και Β΄ τάξης