Το
Σχολείο Μας
Φωτογραφίες
Το
Χωριό Μας
Εργασίες
Μαθητών
Οι
Δάσκαλοι μας
Η
Εφημερίδα μας
Γιορτές
Εκδηλώσεις
Εκδρομές
Ανακύκλωση
Συνδέσεις
|
|
ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ ΤΟ ΠΑΣΧΑ
Οι άγιες μέρες του Πάσχα πλησιάζουν και το σχολείο μας μπαίνει στους ρυθμούς των ημερών.
Οι πασχαλινές δραστηριότητες βρίσκονται στην τελική ευθεία.
Την τελευταία μέρα, Παρασκευή 22-4-2016, πριν το κλείσιμο για τις πασχαλινές διακοπές το σχολείο μας λειτούργησε σαν μικρό εργαστήρι πασχαλινών κατασκευών.
Οι μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων είχαν την ευχαρίστηση να φιλοξενήσουν την κυρία Ελένη, η οποία τους έφτιαξε πασχαλινά κουλουράκια, τα οποία αργότερα έφαγαν με μεγάλη όρεξη.
Στη συνέχεια μαζί με τις κυρίες τους έβαψαν αυγά, έφτιαξαν καλαθάκια και πασχαλινές κάρτες.
Οι μαθητές της Γ΄ τάξης είδαν τα Πάθη, τη Σταύρωση και την Ανάσταση του Κυρίου.
Στη συνέχεια έβαψαν αυγά και έφτιαξαν πασχαλινά στεφάνια, καλαθάκια και κάρτες.
Οι μαθητές της Δ΄ έβαψαν κόκκινα αυγά και έφτιαξαν πασχαλινές κάρτες και καλαθάκια.
Οι μαθητές της Στ΄ τάξης διάβασαν πασχαλινά κείμενα και έφτιαξαν κάρτες.
|
ΡΩΣΙΚΟ ΣΤΕΦΑΝΙ
Στα πλαίσια της ενότητας Πάσχα του μαθήματος της Γλώσσα και με την αφορμή των άγιων ημερών που έρχονταν κατασκευάσαμε ένα πασχαλινό στεφάνι ακολουθώντας τις οδηγίες του βιβλίου μας.
Υλικά: 15 αυγά από φελιζόλ, τέμπερες: χρυσή, κόκκινη, μπλε, πράσινη, σομόν, πολύχρωμες κορδέλες, 80 εκ. σύρμα, πινέλα, ξυλάκια για σουβλάκι.
Βήμα 1ο: Στερεώσαμε ένα αυγό σε ένα ξυλάκι για σουβλάκι για να βάψουμε. Βάψαμε 4 κόκκινα και 4 χρυσά.
Βήμα 2ο: Χωρίσαμε τα άλλα αυγά στα δύο και χρωματίσαμε το ένα μέρος με χρώμα ( μπλέ, πράσινο, κόκκινο) και το άλλο χρυσό. Όταν στέγνωσαν ζωγραφίσαμε ένα πρόσωπο, χέρια και μια ποδιά και τα χρωματίσαμε.
Βήμα 3ο: Περάσαμε ένα σύρμα στα 13 αυγά και κλείσαμε τον κύκλο. Κρύψαμε την ένωση με φιόγκο κορδέλας. Κάναμε μικρά φιογκάκια ανάμεσα στα αυγά. Στερεώσαμε τα άλλα 2 αυγά που βάλαμε στο δέσιμο του σύρματος.
Έτοιμο, το πανέμορφο ρωσικό στεφάνι μας!
Οι μαθητές της Ε΄ Τάξης
|
ΜΑΙΟΣ Ο ΜΗΝΑΣ ΤΟΥ ΚΕΡΑΣΙΟΥ
Οι μαθητές της Δ΄ τάξης με τη δασκάλα μας επισκεφτήκαμε το κτήμα του κυρίου Κελεσίδη Μιχάλη. Εκεί μας υποδέχτηκε ο κ. Μιχάλης, μας ξενάγησε στο χωράφι, μας έδειξε πως μαζεύουν τα κεράσια και φάγαμε ελεύθερα όσα θέλαμε .
Μετά την ξενάγηση, καθίσαμε στις σκιές των δέντρων και μας μίλησε για τις ποικιλίες των κερασιών και τη συγκομιδή. Φυσικά δεν έλειψε και το κέρασμά μας.
Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Μιχάλη και τη σύζυγό του κ. Καλλιόπη Παπαδοπούλου για τη φιλοξενία στο κτήμα του.
|
Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΚΟΣΜΑΣ ΤΣΙΝΑΛΗΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΟ ΠΟΝΤΙΑΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ «Ο ΘΟΔΩΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΚΚΥΜΕΛΟΝ»
Τη Δευτέρα 13 και την Τρίτη 14 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε όπως κάθε χρόνο η έκθεση βιβλίου του σχολείου μας. Στα πλαίσια της έκθεσής μας καλέσαμε τον δάσκαλο και συγγραφέα κ. Κοσμά Τσίναλη για να μας παρουσιάσει το ποντιακό παραμύθι που έγραψε με τίτλο «Ο Θόδωρον και το κοκκύμελον».
Στην αρχή ο συγγραφέας μίλησε για τη σημασία που έχει το να γνωρίζουμε τις ρίζες μας, την ιστορία μας και τις παραδόσεις μας για να συνεχίσουμε την πορεία μας προς το μέλλον.
Στη συνέχεια διάβασε το παραμύθι, το οποίο κράτησε ζωηρό το ενδιαφέρων των ακροατών. Την ανάγνωση του παραμυθιού συνόδεψαν με τη λύρα τους οι μαθητές Κική Πλακίδα, Κωνσταντίνα Σγουρέλη και Μάξιμος Βασιλειάδης οι οποίοι καταχειροκροτήθηκαν, όπως άλλωστε και ο συγγραφέας.
Μετά την ανάγνωση του παραμυθιού ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές σχετικά με το παραμύθι καθώς και επίδειξη διαφόρων σκευών και εργαλείων που αναφέρονται στο παραμύθι και στην ποντιακή τους ονομασία.
Ήταν μια όμορφη εκδήλωση, την οποία εκτός από τους μαθητές και τους δασκάλους παρακολούθησαν και αρκετοί γονείς και κηδεμόνες. ’φησε όμορφες εντυπώσεις, γιατί η προσπάθεια του κ. Τσίναλη είναι ξεχωριστή και γιατί κατάφερε να αγγίξει τις ψυχές των ακροατών, οι οποίοι άλλωστε, στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι Πόντιοι.
Λίγα λόγια για το παραμύθι
Πρόκειται για την τρυφερή ιστορία του Θόδωρου, που γονιδιακά ανακαλύπτει τις ρίζες του και ακολουθεί, με οδηγό το ένστικτό του, τα χνάρια του παππού του. Ο Θόδωρον ζει στην κοινωνία ενός χωριού, έχει την τύχη να μεγαλώνει σε ένα περιβάλλον όπου οι παραδόσεις, η γλώσσα και τα ήθη του λαού μας είναι ζωντανή πραγματικότητα. Στο βιβλίο προβάλλονται αυθόρμητα οι αξίες και η ιδιαίτερη πολιτιστική ταυτότητα του ποντιακού ελληνισμού. Η ποντιακή κοινωνία που διατηρεί την πανάρχαια παράδοση της γλώσσας, της ποίησης, της μουσικής, των μύθων και διάγει βίο βαθύτατα θρησκευτικό.
Λίγα λόγια για τον συγγραφέα
Ο Κοσμάς Τσίναλης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην ’ψαλο Αλμωπίας από γονείς προσφυγικής καταγωγής. Η καταγωγή του πατέρα του είναι από το Αϊδίνι της Σμύρνης και της μητέρας του από το Χατζή Οσμάν της Νικομήδειας, ποντιακό χωριό που χτίστηκε από πόντιους που έφυγαν από την Ορντού. Είναι δάσκαλος και υπηρετεί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση 30 χρόνια. Ζει στην Έδεσσα και τα τελευταία δέκα χρόνια εργάζεται σε σχολεία της πόλης. Τα πρώτα ποντιακά ακούσματα τα είχε από τη μητέρα του. "Ζυμώθηκε" όμως με την ποντιακή διάλεκτο όταν άρχισε να ασχολείται ερασιτεχνικά με το ποντιακό θέατρο σε θεατρικές ομάδες της Αψάλου και της Έδεσσας. Έχει γράψει μικρά θεατρικά σκετς στην ποντιακή διάλεκτο τα οποία παίχτηκαν από ερασιτεχνικές ομάδες της Αψάλου και του ποντιακού συλλόγου της Έδεσσας. Το 1996 διασκεύασε παιδικό σχολικό θεατρικό στην ποντιακή διάλεκτο και το παρουσίασε με τους μαθητές του στο Δημοτικό Σχολείο Αψάλου. Δραστηριοποιείται σε πολιτιστικούς συλλόγους αρκετά χρόνια. Διετέλεσε πρόεδρος και μέλος του Δ.Σ. του Μορφωτικού Συλλόγου της Αψάλου κατά τη δεκαετία του ’90, μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Ποντίων Έδεσσας "Ο ’γιος Θεόδωρος Γαβράς" και μέλος του Δ. Σ. του Συλλόγου Μικρασιατών Ν. Πέλλας με έδρα την Έδεσσα "Η Μπίγα".
Το 2014 δίδαξε την ποντιακή διάλεκτο ως εκπαιδευτής ποντιακής διαλέκτου στο ΚΔΒΜ του Δήμου Αλμωπίας σε πρόγραμμα 150 ωρών.
Την εικονογράφηση του βιβλίου έκανε η Σοφία Τσοπλακτσόγλου.
|
ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ
Την Τρίτη 14 Ιουνίου στο Πνευματικό Κέντρο του Ριζού πραγματοποιήθηκε η γιορτή λήξης της σχολικής χρόνιας.
Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης ταξίδεψαν στις αναμνήσεις τους και με συγκίνηση, χορό και τραγούδι αποχαιρέτησαν το δημοτικό σχολείο.
|
|
|