Το Σχολείο Μας

Εκδρομές

Ανακύκλωση

Συνδέσεις

ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΠΟΥ ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ ΕΙΝΑΙ …

ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΑΓΓΛΙΚΩΝ

ΓΕΩΡΓΟΣ

23 , 24 και 25 Μαίου 2009
ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Τον περασμένο Δεκέμβριο το Σχολείο μας έκανε αίτηση για να συμμετάσχει στο πρόγραμμα εκπαιδευτικών επισκέψεων στη Βουλή των Ελλήνων. Στις 7 Ιανουαρίου η αίτησή μας εγκρίθηκε και σαν ημέρα επίσκεψης ορίστηκε η Κυριακή 24 Μαΐου 2009. Έτσι οργανώσαμε μια τριήμερη εκδρομή στην Αθήνα κατά τη διάρκεια της οποίας επισκεφτήκαμε, εκτός της Βουλής, και πολλούς άλλους χώρους.

Στην εκδρομή συμμετείχαν 16 από τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης με συνοδούς τους δασκάλους Χριστίνα Τσιτλακίδου και Κυριάκο Χατζηβασιλειάδη καθώς και τον κ. Θεόδωρο Αθανασιάδη εκπρόσωπο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ

Στις 23 Μαΐου, μόλις φτάσαμε στην Αθήνα, επισκεφτήκαμε την Ακρόπολη. Εκεί μας ξενάγησε η κυρία Σκανδάλη Μαργαρίτα.

Στην αρχή είδαμε το Ηρώδειο, που στα αρχαία χρόνια ήταν ωδείο, όπου είχαν στήσει τα σκηνικά για την παράσταση Αΐντα του Βέρντι. Έπειτα ανεβήκαμε στον λόφο. Φτάσαμε στα Προπύλαια και είδαμε στα δεξιά το ναό της Αθηνάς Νίκης (Απτέρου Νίκης) και αριστερά την Πινακοθήκη. Μπαίνοντας είδαμε δεξιά τον Παρθενώνα, τον ναό της θεάς Αθηνάς. Η κυρία Μαργαρίτα μας είπε πολλά και σημαντικά πράγματα για την κατασκευή του ομορφότερου μνημείου στην Ελλάδα. Μας ανέφερε για την κατασκευή των κιόνων, της ζωοφόρου και των αετωμάτων.

Μας εξήγησε πως στα γλυπτά των αετωμάτων τα οποία βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο, στο ανατολικό απεικονιζόταν η γέννηση της θεάς Αθηνάς από το κεφάλι του πατέρα των θεών, του Δία, και στο δυτικό η μονομαχία της Αθηνάς και του Ποσειδώνα για το όνομα της Αθήνας.

Ακόμα είδαμε το Ερεχθείο με τις Καρυάτιδες.

Νιώσαμε χαρά και συγκίνηση, γιατί πρόγονοί μας, οι Αρχαίοι Έλληνες, κατασκεύασαν τόσο ωραίους ναούς.

Παπαδόπουλος Θοδωρής, Φαντίδης Ραφαήλ (ΣΤ΄ Τάξη)

ΣΤΟ ΑΤΤΙΚΟ ΖΩΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΡΚΟ

Την δεύτερη ημέρα μας στην Αθήνα, στις 24 Μαΐου, περάσαμε 2 ώρες περίπου στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο, το οποίο βρίσκεται στα Σπάτα. Εκεί μας ξενάγησε ένας υπάλληλος του Πάρκου ο κύριος Νικήτας. Είδαμε πολλά και περίεργα ζώα που δεν είχαμε ξαναδεί και ακούσει, όπως το μαραμπού, τον πιγκουΐνο της Αφρικής, το Πούμα, το Λίγκα, το Τζάκουαρ, το Μακάκο Συλβάνο, το Λεμούριο Κάττα, το Λευκό Όρυγα και πολλά άλλα. Όχι μόνο τα είδαμε, αλλά και μάθαμε κάποια πράγματα γι’αυτά πολύ ενδιαφέροντα.

Μάθαμε τι τρώνε, πώς αναπαράγονται, πού και πώς ζούνε. Αυτός ήταν ο λόγος που πήγαμε εκεί. Μας εντυπωσίασε πολύ ο τρόπος με τον οποίον κάποια ζώα, ειδικά τα θηλυκά, κρατούσαν τα μωρά στην αγκαλιά τους. Γι’ αυτό το λόγο νιώσαμε συγκίνηση για τα ζώα αυτά.

Πιο πολύ όμως χαρήκαμε, γιατί επισκεφθήκαμε το Πάρκο αυτό και είδαμε ζώα που δεν είχαμε ξαναδεί.

Αθανασιάδου Κορίνα, Γρηγοριάδης Γιώργος (ΣΤ΄ Τάξη)

ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ

Τη Δευτέρα 25 Μαΐου 2009, κατά τη διάρκεια της τριήμερης εκδρομής μας στην Αθήνα, επισκεφτήκαμε την Εθνική Πινακοθήκη. Εκεί μας ξενάγησε η κ. Αιμιλία Σταματοπούλου και είδαμε πολλούς και ωραίους πίνακες από διάσημους Έλληνες ζωγράφους εκ των οποίων πολλοί σπούδασαν στη σχολή του Μονάχου.

Στην αρχή είδαμε πίνακες του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου (EL GRECO), στη συνέχεια είδαμε πίνακες του Νικηφόρου Λύτρα, του Φώτη Κόντογλου, του Νικόλαου Γύζη, του Θεόφιλου, του Θεόδωρου Ράλλη, του Θεόδωρου Βρυζάκη, του Νίκου Χατζηκυριάκου Γκίκα, του Νίκου Εγγονόπουλου και του Κωνσταντίνου Παρθένη.

Ένας πολύ συγκινητικός πίνακας ήταν του Παρθένη που απεικόνιζε το Χριστό με το αγκάθινο στεφάνι και το κεφάλι του στραμμένο προς τον Θεό. Επίσης είδαμε πίνακες με πορτρέτα αντρών και γυναικών από καλές οικογένειες, αγιογραφίες και πίνακες ζωγραφισμένους με την τεχνοτροπία του κυβισμού.

Στην εθνική Πινακοθήκη αισθανθήκαμε συγκίνηση αλλά και χαρά, γιατί στη χώρα μας γεννήθηκαν τόσο μεγάλοι ζωγράφοι.

Ιωαννίδου Ιωάννα, Δήμητρα Φαντίδου (ΣΤ Τάξη)

ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΓΑΙΑ

Το μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή βρίσκεται στην Κηφισιά. Το επισκεφτήκαμε την Δευτέρα 25 Μαΐου, για να δούμε τα βαλσαμωμένα ζώα που υπήρχαν εκεί. Επίσης υπήρχαν διάφορα πετρώματα, και απολιθώματα από ζώα και φυτά. Όταν μπήκαμε στο μουσείο, πρωτοαντικρίσαμε μια καμηλοπάρδαλη και στην αίθουσα αριστερά υπήρχαν τα βαλσαμωμένα ζώα, όπως λιοντάρια, τίγρεις, ελάφια, ένας ρινόκερος, μία αρκούδα, καγκουρό, ένας αλιγάτορας, ζέβρες, ένας σκελετός από δεινόσαυρο και πολλά άλλα ζώα. Πιο πολύ σε όλα τα παιδιά άρεσε ο σκελετός από δεινόσαυρο και ο αλιγάτορας, γιατί ήταν κάτι πολύ ξεχωριστό. Το πρώτο πράγμα που σκεφτήκαμε όλοι μας ήταν να βγούμε φωτογραφίες με τα ζώα, για να τις έχουμε ενθύμιο.

Δίπλα στο μουσείο Γουλανδρή υπήρχε το Κέντρο Γαία, το οποίο επισκεφτήκαμε, όταν τελειώσαμε την ξενάγησή μας από το προηγούμενο μουσείο. Στο μουσείο αυτό πήγαμε, για να ευαισθητοποιηθούμε για τα προβλήματα του περιβάλλοντος για να μιλήσουμε για το τι πρέπει να κάνουμε για να σώσουμε τον πλανήτη. Μπαίνοντας μέσα αντικρίσαμε μια μεγάλη μισή σφαίρα η οποία συμβόλιζε τη γη. Πρώτα απ’ όλα χωριστήκαμε σε δύο ομάδες. Η ξεναγός στη συνέχεια οδήγησε μία από τις ομάδες αυτές σε μία αίθουσα στην οποία μιλήσαμε για το νερό. Μας έβαλε να σηκώσουμε μία ράβδο στην οποία κρέμονταν δύο κουβάδες που είχαν μέσα παγωμένο νερό. Αυτό το κάναμε, γιατί θέλαμε να καταλάβουμε τις γυναίκες στην Αφρική που κουβαλάνε μ’ αυτόν τον τρόπο 20 λίτρα την ημέρα, για να πιούν νερό. Μετά μας έδειξε τα στρώματα από τα οποία αποτελείτε το έδαφος και τέλος απαντήσαμε σ’ ένα ερωτηματολόγιο με διάφορες ερωτήσεις σχετικές με ό,τι συζητήσαμε.

Εμάς μας εντυπωσίασε το Κέντρο Γαία, διότι ήταν πολύ διαφορετικό σε σχέση με τους άλλους χώρους που επισκεφτήκαμε. Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία. Μακάρι, όταν μεγαλώσουμε, να ξαναπάμε και να μάθουμε ακόμα περισσότερα.

Ανδρεάδου Βερόνικα, Σελίδου Στεφανία, Ταρπάνης Γιαννης (ΣΤ Τάξη)

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ Οι μαθητές που πήραν μέρος στην εκδρομή στην Αθήνα και οι συνοδοί δάσκαλοι Τσιτλακίδου Χριστίνα και Χατζηβασιλειάδης Κυριάκος ευχαριστούμε τον κ. Αθανασιάδη Θεόδωρο για την πολύτιμη βοήθειά του σ’ όλη τη διάρκεια της τριήμερης εκδρομής μας στην Αθήνα.

Κέντρο Γαία

Πολεμικό Μουσείο

ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Την Κυριακή 24 Μαΐου 2009 στις 6 μ. μ. επισκεφθήκαμε την Βουλή των Ελλήνων που βρίσκεται στην Πλατεία Συντάγματος.

Μια υπάλληλος της Βουλής μας πήγε σε μια αίθουσα προβολών και μας είπε με λίγα λόγια την ιστορία της Βουλής. Εκεί είδαμε ένα DVD, στο οποίο μας καλωσόριζε ο Πρόεδρος της Βουλής κύριος Δημήτριος Σιούφας. Έπειτα μας έδειξε ένα άλλο DVD με την ιστορία της Βουλής από τότε που χτίστηκε ως ανάκτορο του Όθωνα μέχρι σήμερα.

Στη συνέχεια πήγαμε την αίθουσα της Ολομέλειας, όπου καθίσαμε στις έδρες που κάθονται οι Βουλευτές, όταν συνεδριάζουν. Είδαμε τις θέσεις στις οποίες κάθεται το προεδρείο της Βουλής, τις θέσεις που κάθεται η κυβέρνηση και το βήμα των ομιλητών.

Έπειτα ανεβήκαμε τη σκάλα της Αμαλίας και βρεθήκαμε σε μια αίθουσα στην οποία υπήρχαν διάφορα αντικείμενα του Όθωνα, του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας, και της γυναίκας του της Αμαλίας. Δίπλα υπήρχε μια αίθουσα με φωτογραφίες και αντικείμενα αφιερωμένη στους Πρωθυπουργούς και τους Προέδρους της Βουλής μετά την μεταπολίτευση.

Σκεφτήκαμε ότι ήταν πολύ μεγάλη μας τιμή που μπήκαμε στη Βουλή, που καθίσαμε στις θέσεις όπου κάθονται και θα κάθονται οι Βουλευτές της χώρας μας. Νιώσαμε όλοι μας περηφάνια, γιατί τέτοια ευκαιρία ίσως δεν μας ξαναδοθεί ποτέ

Παπαδοπούλου Νένα, Σεμερτσίδου Χρύσα (ΣΤ Τάξη)

ΣΤΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ

Μετά από την ξενάγησή μας στη Βουλή πήγαμε στο Μνημείο Του Άγνωστου Στρατιώτη που βρίσκεται μπροστά από την Βουλή. Εκεί παρακολουθήσαμε την αλλαγή της Φρουράς από τους Τσολιάδες. Επίσης ταΐσαμε τα περιστέρια και βγήκαμε πολλές φωτογραφίες. Αυτή η στιγμή θα μας μείνει αξέχαστη

ΣΤΟ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Την Κυριακή το βράδυ στις 9.15 μ.μ., έπειτα από μια κουραστική μέρα, παρακολουθήσαμε τον αγώνα Παναθηναϊκός – Π.Α.Ο.Κ. στο στάδιο Ο.Α.Κ.Α. Όταν φτάσαμε στο Ολυμπιακό Στάδιο, πήγαμε στα εκδοτήρια, για να πάρουμε εισιτήρια. Οι υπάλληλοι της Π.Α.Ε. Παναθηναϊκός επικοινώνησαν με τα γραφεία της Π.Α.Ε. και μας έδωσαν δωρεάν προσκλήσεις για τη θύρα 23, δίπλα στα δημοσιογραφικά.

Στη διάρκεια του αγώνα κάποιοι από εμάς, αν και είμαστε οπαδοί άλλων ομάδων, τραγουδούσαν τον ύμνο του Παναθηναϊκού και πανηγυρίζαμε τα γκολ του.

Γρηγοριάδης Γιώργος, Κελεσίδης Αντώνης, Παπαδόπουλος Θοδωρής, Ταρπάνης Γιάννης, Φαντίδης Ραφαήλ (ΣΤ΄ Τάξη)

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ
Οι μαθητές που πήραν μέρος στην εκδρομή στην Αθήνα και οι συνοδοί τους ευχαριστούμε την Π.Α.Ε. Παναθηναϊκός και τους υπάλληλους της για τις προσκλήσεις που μας πρόσφεραν, για να παρακολουθήσουμε τον ποδοσφαιρικό αγώνα. Παναθηναϊκού – Π.Α.Ο.Κ.

ΣΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

Το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού βρίσκεται στην Αθήνα και συγκεκριμένα στον Ταύρο. Το επισκεφτήκαμε στις 24 Μαΐου 2009.

Μόλις φτάσαμε στο Μουσείο, μια υπάλληλος του ιδρύματος μας είπε δύο λόγια για το τι πρόκειται να δούμε. Στην αρχή παρακολουθήσαμε στη θόλο ένα πρόγραμμα με θέμα « Η γη είναι το σπίτι μας». Αυτό το πρόγραμμα μας έλεγε τι μπορούνε να κάνουμε όλοι εμείς, για να βοηθήσουμε το περιβάλλον και τη γη μας. Κατόπιν συμμετείχαμε κι εμείς ενεργά απαντώντας σε κάποιες ερωτήσεις. Ήταν πολύ διασκεδαστικό. Μας άρεσε πάρα πολύ!!!

Στο δεύτερο μέρος παρακολουθήσαμε ένα πρόγραμμα με θέμα « Περιήγηση στην αρχαία αγορά». Περιηγηθήκαμε στην αρχαία αγορά των χρόνων πριν τα κλασικά, των κλασικών και των ρωμαϊκών χρόνων. Με τη βοήθεια κάποιων κουμπιών μπορούσαμε να πάμε προς όποια κατεύθυνση θέλαμε. Τα κτίρια φαινόντουσαν όπως πραγματικά ήτανε και ήταν εντυπωσιακά.

Μας εντυπωσίασαν τα έντονα χρώματα, οι ερωτήσεις που απαντήσαμε, ο πολύς κόσμος που ήταν εκεί, για να παρακολουθήσει τα προγράμματα, και γενικά ό,τι είδαμε και μάθαμε για το περιβάλλον, τη γη και την αρχαία αγορά. Όλα ήταν υπέροχα!

Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία που πιστεύουμε ότι θα ήθελαν να ζήσουν πολλοί. Περάσαμε φανταστικά! Ελπίζουμε να μπορέσουμε να ξαναπάμε μεγαλώνοντας, για να μπορέσουμε να δούμε και να μάθουμε περισσότερα σημαντικά πράγματα.

Καρυπίδου Ελένη, Κελεσίδης Αντώνης, Παρασκευαϊδου Λαζαρίνα (ΣΤ΄ Τάξη)