Το Σχολείο Μας
Φωτογραφίες
Το Χωριό Μας
Εργασίες Μαθητών
Οι Δάσκαλοι μας
Η Εφημερίδα μας
Γιορτές Εκδηλώσεις
Εκδρομές
Ανακύκλωση

Συνδέσεις
|
|
ΜΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ «Η ΣΟΛΟΜΩΝΤΕΙΑ ΛΥΣΗ»
Την Πέμπτη 7 Απριλίου το σχολείο μας επισκέφτηκε το Χώρο Γραμμάτων και Τεχνών της Βέροιας, για να παρακολουθήσει το θεατρικό έργο «Η σολομώντεια λύση – Ο ελληνικός κύκλος με την κιμωλία».

Η υπόθεση του έργου
Ο Σολομώντας, βασιλιάς του Ισραήλ από το 973 π.χ., διακρίθηκε για τη σύνεση και τη σοφία του και πέθανε το 931 π.χ.. Μια από τις σοφές ενέργειές του ήταν να αποδώσει δικαιοσύνη, όταν δύο γυναίκες παρουσιάστηκαν να διεκδικήσουν το ίδιο παιδί. Έτσι μας έμεινε η ΣΟΛΟΜΩΝΤΕΙΑ ΛΥΣΗ.
Στον Κινέζικο κύκλο ο δικαστής Μπάο-Ζεγκ δίνει λύση με το δικό του κύκλο, τον κύκλο με την κιμωλία.
Ο Μπέρτολτ Μπρέχτ βασισμένος στις προηγούμενες ιστορίες έγραψε το «Ο Καυκασιανός κύκλος με την κιμωλία».
Ο Γιάννης Καλατζόπουλος, από τους σημαντικότερους θεατρικούς συγγραφείς, συνέθεσε ένα θεατρομουσικό έργο που διδάσκει και ψυχαγωγεί με τίτλο «Η ΣΟΛΟΜΩΝΤΕΙΑ ΛΥΣΗ».
Η Τίνα και ο Μάκης είναι δύο αδερφάκια που τσακώνονται και αγαπιούνται όπως όλα τα αδέλφια. Ξυπνάνε τον παππού τους, για να τους λύσει μια διαφορά. Ο παππούς όμως είδε ένα όνειρο και αντί να λύσει τη διαφορά των εγγονών θέλει και το καταφέρνει να τους διηγηθεί το όνειρο που είδε. Και για να γίνει πιο ζωντανό, τους βάζει να παίξουν τους ρόλους του παραμυθιού.
Έτσι η Τίνα υποδύεται τη Χρύσα, ο Μάκης γίνεται Σάββας, ο παππούς παίζει διάφορους ρόλους και στο παιχνίδι μπαίνουν άλλοι 3 ηθοποιοί, για να ερμηνεύσουν μαζί με τα παιδιά και τον παππού τους 20 ρόλους .
Παρά την αρχική άρνησή τους τα παιδιά υποδύονται τους ήρωες που τους ανέθεσε ο παππούς και η ιστορία προχωρά.
Η κακιά βασίλισσα προτίμησε να πάρει τα κοσμήματά της και να φύγει, ενώ άφησε πίσω το μωρό της, το οποίο πήρε και προστάτεψε η Χρύσα από τους εχθρούς που το καταδιώκανε να το σκοτώσουν, ώστε το βασίλειο να μην έχει νόμιμο διάδοχο και να μείνει Βασιλιάς ο ξάδελφος – φονιάς – του κανονικού βασιλιά.
Η υπόθεση φτάνει στο Δικαστή ο οποίος, ως άλλος Σολομών, δίνει λύση με το Κύκλο στον οποίο τοποθετούνται οι δύο μάνες και το παιδί.
Στη λύση, αλλά και ενδιάμεσα καλούνται τα παιδιά – θεατές να πάρουν θέση, ώστε η δικαιοσύνη να αποδοθεί ορθά.
Κριτική
Η παράσταση ήταν πολύ ωραία και μας ενθουσίασε πολύ όλους. Τα κοστούμια και η μουσική ήταν πολύ όμορφα και εντυπωσιακά. Η ερμηνεία των ηθοποιών ήταν μοναδική. Το έργο ήταν πολύ έξυπνο με αρκετό χιούμορ. Ευχόμαστε να ξαναπαρακολουθήσουμε μια τέτοια υπέροχη παράσταση.
* * *
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΘΟΠΟΙΟ κ. ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΧΑΤΖΗ

Μετά το τέλος της παράστασης πήραμε συνέντευξη από την πρωταγωνίστρια.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πώς λέγεστε;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αγγελική Χατζή.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πόσων χρονών είστε;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: 27 χρονών.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Από πού είστε;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Από τη Θεσσαλονίκη.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Σε ποια ηλικία αποφασίσατε ότι θέλετε να ασχοληθείτε με το θέατρο;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Στα 18.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Είστε απόφοιτος κάποιας Σχολής Υποκριτικής;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ναι, τελείωσα τη σχολή του Βασίλη Διαμαντόπουλου στη Θεσσαλονίκη.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πόσα χρόνια κάνετε αυτή τη δουλειά;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Τώρα ξεκίνησα.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποια ήταν η αντίδραση των γονιών σας, όταν τους ανακοινώσατε ότι θέλετε να γίνετε ηθοποιός;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Με βοηθήσανε πάρα πολύ.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Είναι δύσκολη η δουλειά του ηθοποιού;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Είναι πολύ δύσκολη.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποια ήταν η πρώτη θεατρική παράσταση που πήρατε μέρος;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αυτή εδώ.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Σε τι είδους έργα σας αρέσει να παίζετε (κωμωδία, δράμα, για παιδιά ή για μεγάλους);
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Μου αρέσουν όλα τα είδη. Θεωρώ πιο δύσκολο όμως απ’ όλα την κωμωδία και λίγο την φοβάμαι.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πώς νιώθετε, όταν ανεβαίνετε πάνω στη σκηνή;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Μου αρέσει πάρα πολύ, χαίρομαι πάρα πολύ, αλλά έχω και πολύ άγχος.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Η οικονομική κρίση σας έχει επηρεάσει εσάς τους ηθοποιούς;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Βέβαια πάρα πολύ.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιον – ους ηθοποιό - ούς έχετε για πρότυπο;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Είναι πάρα πολλοί. Μου αρέσει πάρα πολύ ο Δημήτρης Καταλειφός, μου αρέσει η Νένα Μεντή, μου αρέσουν πολλοί.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιοι νέοι ηθοποιοί σας αρέσουν;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Μου αρέσει η Χρύσα Παπά, ο Αργύρης Ξάφης, ο Δημήτρης Λούλης.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι θα λέγατε σε ένα παιδί, αν σας έλεγε ότι θέλει να γίνει ηθοποιός;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Να το σκεφτεί πάρα πολύ καλά, γιατί η δουλειά είναι δύσκολη και οικονομικά, είναι και πολύ απαιτητική.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχετε κάνει κάποια δουλειά στην τηλεόραση; Αν ναι, ποια;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όχι.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Φέτος, λόγω της οικονομικής κρίσης, στην τηλεόραση υπάρχουν λίγα σήριαλ. Ανάμεσα σ’ αυτά ποιο έχετε ξεχωρίσει και γιατί;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: «Το νησί», γιατί είναι πολύ προσεγμένη δουλειά, γιατί σέβεται πάρα πολύ τον τηλεθεατή. Συνήθως τα σήριαλ δεν σέβονται τον τηλεθεατή. Νομίζω πως είναι εξαιρετικοί και οι ηθοποιοί που παίζουν, εξαιρετική και η σκηνοθεσία και αυτό βοηθάει να ανέβη ένα επίπεδο η τηλεόραση.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποια μηνύματα θέλει να μας περάσει το έργο;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Θέλει να καταλάβει ο κόσμος ότι δεν υπάρχουν πράγματα που μας ανήκουν και μπορούμε να τους συμπεριφερόμαστε όπως θέλουμε. Κανείς δεν ανήκει σε κανένα.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιο σημείο του έργου σας άρεσε περισσότερο;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το αγαπημένο μου σημείο είναι η γέφυρα (η ηρωίδα περνάει μια γέφυρα με το μωρό στην αγκαλιά, η γέφυρα γκρεμίζεται και οι διώκτες της δεν μπορούν να την πιάσουν και να της το πάρουν).
ΕΡΩΤΗΣΗ: Αυτά που συμβαίνουν στο έργο θα μπορούσαν να συμβούν στην πραγματικότητα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Είναι πράγματα που συμβαίνουν στην πραγματικότητα, δηλαδή υπάρχουν πάντα πόλεμοι που γίνονται, γιατί οι άνθρωποι έχουν τη δίψα να εξουσιάζουν και δεν τους νοιάζει ποιοι θα πεθάνουν, ποιοι θα αδικηθούν, δεν τους νοιάζει πώς θα φερθούν σ’ αυτούς που τους έχουν ανάγκη.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Σας δυσκόλεψε ο ρόλος σας;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ναι, και επειδή ήταν η πρώτη φορά, λίγο παραπάνω.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πόσο δύσκολο είναι να παίζετε πολλούς ρόλους ταυτόχρονα πάνω στη σκηνή;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Είναι δύσκολο, αλλά αν μπεις στη διαδικασία της πρόβας και αρχίσεις να βλέπεις ποιος είσαι, τι κάνεις, και γιατί το κάνεις, μετά γίνεται ευκολότερο. Πρέπει να είσαι συγκεντρωμένος.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Σας έχει πιάσει ποτέ νευρικό γέλιο πάνω στη σκηνή;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ναι, με έχει πιάσει.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχετε ξεχάσει ποτέ τα λόγια σας;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ναι, τα έχω ξεχάσει.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Και σ’ αυτήν την περίπτωση τι κάνετε;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Προσπαθούμε να τα καλύψουμε. Λέμε κάποια λόγια που έχουν περίπου το ίδιο νόημα ή βοηθάει ο συνάδελφος.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Σήμερα σας συνέβη αυτό;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Σήμερα κάναμε ένα μπερδεματάκι στην αρχή του δεύτερου μέρους, αλλά εντάξει.
* * *
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΑΝΟΡΑΜΑ
Πριν παρακολουθήσουμε τη θεατρική παράσταση, επισκεφθήκαμε το Ιστορικό Πανόραμα που είναι μια έκθεση – αφιέρωμα με στιγμές και ντοκουμέντα από τη νεότερη και σύγχρονη ιστορία μας.
Το Ιστορικό Πανόραμα βρίσκεται κάτω από το θέατρο στο Χώρο Γραμμάτων και Τεχνών Βέροιας. Εκεί ένας ξεναγός μας ξενάγησε στους χώρους του μουσείου. Στο μουσείο είδαμε διάφορες στρατιωτικές στολές από τον Α΄ και Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο, είδαμε επίσης καθίσματα από τα αεροπλάνα του Β΄ Παγκόσμιου πολέμου και πιο σύγχρονα, διάφορα όπλα, μινιατούρες από αεροπλάνα και άρματα, έγγραφα και εφημερίδες της εποχής εκείνης.
Θεοδοσίου Κυριάκος, Παπαθεοδώρου Κατερίνα, Φαντίδου Χριστίνα (ΣΤ΄ Τάξη)
|
|
|