Το
Σχολείο Μας
Φωτογραφίες
Το
Χωριό Μας
Εργασίες
Μαθητών
Οι
Δάσκαλοι μας
Η
Εφημερίδα μας
Γιορτές
Εκδηλώσεις
Εκδρομές
Ανακύκλωση
Συνδέσεις
|
|
Δ΄, Ε΄ ΚΑΙ ΣΤ΄ ΤΑΞΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Στα πλαίσια του προγράμματος «Αξία του πολιτισμού» στις 30 Μαΐου η Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη επισκέφτηκαν το Μουσείο Κινηματογράφου, που βρίσκεται στον Α΄ Προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Εκεί χωριστήκαμε σε δύο ομάδας και δύο κυρίες μας ξενάγησαν στους χώρους του Μουσείου. Μέσα από το παιχνίδι στο οποίο συμμετείχαν, τα παιδιά έμαθαν την ιστορία του κινηματογράφου, γύρισαν τη δική τους ταινία και είδαν μια μικρή 3D (τρισδιάστατη ταινία για την ιστορία του κινηματογράφου.
Λίγες πληροφορίες για το Μουσείο Κινηματογράφου
Είναι ένας χώρος συνάντησης του «παλιού» με το «νέο», των επιτευγμάτων της Έβδομης Τέχνης με τη σύγχρονη και τη μελλοντική δημιουργία στο χώρο του κινηματογράφου. Αποκλειστική προτεραιότητα δόθηκε στη ψηφιακή τεχνολογία, τόσο στην παρουσίαση των εκθεμάτων του μουσείου, αλλά κυρίως για την υποστήριξη και προώθηση της έρευνας και της εκπαίδευσης. Το νέο μουσείο απευθύνεται πρωτίστως στους νέους Έλληνες δημιουργούς κινηματογράφου και στους ερευνητές χάρη στις σύγχρονες μεθόδους καταγραφής και πρόσβασης σε βάσεις δεδομένων κινηματογράφου, αλλά κυρίως στα παιδιά και τους νέους. Το νέο μουσείο διαθέτει ειδικούς χώρους εκπαίδευσης, όπως ο χώρος όπου οι νεαροί φίλοι του κινηματογράφου μπορούν να συμμετέχουν στη δική τους ταινία και το τρισδιάστατο φιλμ για τον τρόπο παραγωγής ενός έργου της Έβδομης Τέχνης, ώστε μέσα από τη διασκεδαστική ενασχόληση με τον τρόπο λήψης εικόνων, να μάθουν τις πρώτες αρχές της κινηματογραφικής τέχνης.
* * *
Εκτός από το Μουσείο Κινηματογράφου κάναμε μια βόλτα στο λιμάνι για να το δούμε καλύτερα, αφού προηγουμένως μας έγινε μια ενημέρωση από κάποιον κύριο σε μια αίθουσα στου προβλήτα Α.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με δύο λόγια
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης βρίσκεται στην καρδιά της πόλης. Μόλις 300 μέτρα από την πλατεία Αριστοτέλους. Είναι ένα Ευρωπαϊκό λιμάνι με τρεις διακριτές ζώνες:
- Το επιβατικό λιμάνι
- Το συμβατικό λιμάνι
- Το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε η λειτουργία του να μη ρυπαίνει το περιβάλλον και κατά συνέπεια την ποιότητα της ζωής των κατοίκων της πόλης. Για το λόγο αυτό κάθε μέρα η Ο.Λ.Θ. Α.Ε. μετράει την ποιότητα του αέρα και του θαλασσινού νερού.
Λιμάνι πύλη πολιτισμού
Τα τελευταία χρόνια το λιμάνι αποτελεί κόμβο πολιτισμού για τη Θεσσαλονίκη. Στους χώρους της Α΄ προβλήτας λειτουργούν μουσεία (Λιμενικό, Κινηματογράφου, Φωτογραφίας, Σύγχρονης Τέχνης) τα οποία φιλοξενούν πολύ σημαντικές εκθέσεις και γεγονότα. Η Α΄ προβλήτα αποτελεί ιδανικό σημείο περιπάτου.
Το λιμάνι – κάθε λιμάνι – είναι ένας χώρος μαγικός. Είναι ζωντανός οργανισμός, ο οποίος δεν κοιμάται και δεν ξεκουράζεται ποτέ. Δουλεύει 24 ώρες την ημέρα, 365 μέρες τον χρόνο για να εξυπηρετεί φορτία και επιβάτες. Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο της Ελλάδας και εξυπηρετεί τόσο εμπορική όσο και επιβατική κίνηση. Μια πρώτη γνωριμία μαζί του, αναδεικνύει τη σημασία του για την πόλη.
Οι μαθητές της Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης
Δ΄ ΤΑΞΗ
Μετά την επίσκεψη του σχολείου στο μουσείο Ελληνικού κινηματογράφου στην Θεσσαλονίκη τα παιδιά της τετάρτης τάξης του δημοτικού σχολείο Ριζού μαζί με τη δασκάλα τους Τσιτλακίδου Χριστίνα και τη βοήθεια του κυρίου Ταγλαρίδη Βασίλη, δασκάλου ενισχυτικής διδασκαλίας, πήγαν στην αίθουσα των υπολογιστών και κάνοντας χρήση των νέων τεχνολογιών, έψαξαν μόνα τους στο διαδίκτυο και βρήκαν πληροφορίες σχετικά με τον κινηματογράφο. Στα παιδιά δόθηκαν ερωτήσεις και αφού βρήκαν τις απαντήσεις τις κατέγραψαν.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι είναι κινηματογράφος;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ο κινηματογράφος ή αλλιώς σινεμά αποτελεί σήμερα την αποκαλούμενη και έβδομη τέχνη, δίπλα στη γλυπτική, τη ζωγραφική, το χορό, την αρχιτεκτονική, τη μουσική και τη λογοτεχνία. Αρχικά εμφανίστηκε περισσότερο ως μια νέα τεχνική καταγραφής της κίνησης και οπτικοποίησής της, όπως δηλώνει και ο ίδιος ο όρος (κινηματογράφος = κίνηση + γραφή).
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιος ανακάλυψε την κινηματογραφική κάμερα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το 1891, ο Τόμας Έντισον υποβάλλει αίτηση ευρεσιτεχνίας για δύο νέες εφευρέσεις του, τον κινητογράφο (κινηματογραφική κάμερα) και το κινητοσκόπιο (μηχανή προβολής).
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιοι ήταν οι αδερφοί Λυμιέρ και τι έκαναν;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Οι αδελφοί Λυμιέρ, Λουί Ζαν (5 Οκτωβρίου 1864 – 6 Ιουνίου 1948) και Ωγκύστ Μαρί Λουί Νικολά (19 Οκτωβρίου 1862 – 10 Απριλίου 1954), ήταν Γάλλοι κινηματογραφιστές και εφευρέτες, δημιουργοί του κινηματογράφου (cinematographe), μίας μηχανής λήψης, εκτύπωσης και προβολής του φιλμ. Βασιζόμενοι στην εφεύρεση του κινητοσκοπίου, κατασκεύασαν την φορητή συσκευή του κινηματογράφου, την οποία κατοχύρωσαν με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, στις 13 Φεβρουαρίου του 1894. Ο κινηματογράφος των αδελφών Λυμιέρ, αποτελούσε ταυτόχρονα μηχανή λήψεως και προβολής, καθώς επίσης και εκτύπωσης του φιλμ. Η πρώτη ταινία που δημιούργησαν ήταν η Έξοδος από το εργοστάσιο Λυμιέρ (La sortie des usines Lumière), στις 19 Μαρτίου του 1895 και αποτύπωνε την έξοδο των εργατών από το εργοστάσιό τους. Στις 28 Δεκεμβρίου του 1895, πραγματοποίησαν την πρώτη δημόσια προβολή ταινιών, επί πληρωμής, στο Παρίσι, ενώ τον επόμενο χρόνο, προώθησαν την εφεύρεση τους στο Λονδίνο και στη Νέα Υόρκη, όπου έτυχαν θερμής υποδοχής. Οι ίδιοι θεώρησαν πως ο κινηματογράφος ήταν ήσσονος σημασίας και πούλησαν την εφεύρεσή τους στον Ζωρζ Μελιέ. Αργότερα στράφηκαν στην έγχρωμη φωτογραφία και το 1903 επινόησαν την πρώτη έγχρωμη φωτογραφική διαδικασία (Autochrome Lumière), η οποία άρχισε να διατίθεται εμπορικά το 1907.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πότε γυρίστηκε για πρώτη φορά κινηματογραφική ταινία;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Στις 28 Δεκεμβρίου του 1895, έκαναν και την πρώτη δημόσια προβολή, στο Παρίσι. Η ημερομηνία αυτή αναφέρεται από πολλούς ως η επίσημη ημέρα που ο κινηματογράφος με την σημερινή του γνωστή μορφή έκανε την εμφάνισή του. Εκείνη τη δημόσια προβολή παρακολούθησαν συνολικά 35 άτομα επί πληρωμή και προβλήθηκαν δέκα ταινίες συνολικής διάρκειας περίπου δεκαπέντε λεπτών. Οι πρώτες κινηματογραφικές ταινίες ήταν μικρής διάρκειας, παρουσιάζοντας συνήθως στατικά, μία σκηνή της καθημερινότητας.
|
|
|