Το Σχολείο Μας

Εκδρομές

Ανακύκλωση

Συνδέσεις

ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΠΟΥ ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ ΕΙΝΑΙ …

ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΑΓΓΛΙΚΩΝ

ΠΡΟΪΣΤ. ΧΕΙΡΟΥΡΓΕΙΟΥ

ΓΕΩΡΓΟΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Την Τρίτη 29 Οκτωβρίου το σχολείο μας πραγματοποίησε μια εκπαιδευτική εκδρομή στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και στο ναό του Αγίου Δημητρίου που βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη.

Πρώτα επισκεφτήκαμε το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης που βρίσκεται στο χώρο της Δ.Ε.Θ.. Εκεί μας περίμεναν η κ. Γεωργία Κουρκουνάκη και η κ. Βασιλική Πολυζούλη, οι οποίες μας ξενάγησαν στο χώρο του μουσείου. Είδαμε πίνακες ζωγραφικής, αφηρημένης τέχνης, διάφορες κατασκευές και σύγχρονα έργα καλλιτεχνών που μας άφησαν άφωνους. Για την κατασκευή τους χρησιμοποίησαν υλικά καθημερινής χρήσης, όπως κάδους, παλέτες, ξύλο, τσιμέντο, αλουμίνιο, χαρτί, γυαλί, υλικά που κατά κάποιο τρόπο αντικατοπτρίζουν τη σημερινή σύγχρονη εποχή και ο καθένας μπορεί να δώσει τη δική του εξήγηση για τη σημασία του κάθε έργου.

Τρία προεπιλεγμένα έργα τέχνης, κατασκευές από τη μόνιμη συλλογή του μουσείου, έγιναν το έναυσμα, για να διερευνήσουμε την έννοια του σπιτιού πέρα από τον αυστηρά χωρικό και δομικό του χαρακτήρα, δίνοντας έμφαση στις νοητικές και συναισθηματικές προεκτάσεις του. Εκφράσαμε τις δικές μας σκέψεις γύρω από την έννοια του σπιτιού. Στη συνέχεια, στον εκθεσιακό χώρο, παρατηρήσαμε και προβληματιστήκαμε σχετικά με την ποικιλία και τους τρόπους χρήσης των υλικών τα οποία οι καλλιτέχνες επιλέγουν, για να αποτυπώσουν την κλασική δομή του σπιτιού.

Μετά την περιήγησή μας στο χώρο του μουσείου πήγαμε στους χώρους εργασίας, χωριστήκαμε σε ομάδες, μας έδωσαν υλικά και κατασκευάσαμε ένα σπιτάκι δίνοντας ο καθένας το δικό του στίγμα στην καλλιτεχνική του δημιουργία.

Αφού ευχαριστήσαμε τις υπεύθυνες του προγράμματος και παίρνοντας η κάθε ομάδα το δικό της έργο, πήγαμε στο ναό του Αγίου Δημητρίου, που είναι πολιούχος της Θεσσαλονίκης. Αφού προσκυνήσαμε, μεγάλη εντύπωση μας έκανε ο ρυθμός που είναι χτισμένη η εκκλησία (βασιλική), η πέτρινη κατασκευή του ναού που είναι εξαιρετική, οι σπάνιες αγιογραφίες του, ο τάφος του Αγίου Δημητρίου απ’ όπου αναβλύζει μύρο και επίσης οι κατακόμβες που βρίσκονται κάτω από το δάπεδο του ναού.

Περάσαμε υπέροχα και, αφού ανεβήκαμε στο λεωφορείο, πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Ελπίζουμε να γίνονται συχνά τέτοιες εκπαιδευτικές εκδρομές.